Vliegveld KLIA en LCCT

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
darianoa
Reiziger

Kluisjes op KLIA/KUL

Bericht door darianoa »

Hoi allemaal,

In heb net mijn ticket geboekt en reis via Kuala Lumpur naar huis. Wel moet ik 14 uur wachten op mijn aansluitende vlucht. Het leek me leuk om dan een dagje de stad te verkennen. Nu mijn vraag:

- Zijn er op het internationale vliegveld KLIA/KUL kluisjes (lockers) te huur om mijn bagage in op te slaan.

-Wat kan MOET je gezin hebben in KL? Nog leuke aanraders?

Groetjes,
Anne
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kluisjes op KLIA/KUL

Bericht door bolletjeom »

hi

Ik weet het niet zeker maar ik ga er wel vanuit dat er kluisjes zijn. Heb er nooit zo op gelet.
Wat je gezien moet hebben als je 14 uur de tijd hebt?
De twintowers/Petronas torens (zelfde). Je kunt ze alleen niet in waarschijnlijk. Hiervoor moet je op een bepaald tijdstip in de rij gaan staan omdat er beperkte kaartjes zijn. Maar vanuit het park kan je ze wel mooi op de foto zetten.
Voor een view over de stan dan je naar de KL tower. Dat is de televisie toren die een eindje verderop staat.
Merdeka square is leuk om even te zien, misschien heb je nog even tijd om door China town te lopen en dan zit je tijd er wel weer op.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
darianoa
Reiziger

Bericht door darianoa »

Hoi Bolletjeom,

Was vergeten je te bedanken voor je tips, dus bij deze:

Dank je! *O*

Groetjes,
Anne
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

graag gedaan hoor! 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lis
Reiziger

Vliegveld KLIA en LCCT

Bericht door Lis »

Ik heb een binnenlandse vlucht vanaf Borneo geboekt en ik land dan op KLIA. Later op de dag heb ik nog een binnenlandse vlucht vanaf LCCT. Ligt dit dicht bij elkaar? Hoe kom je op het andere vliegveld?
Lis
Reiziger

Hoever is het van KLIA naar LCCT?

Bericht door Lis »

Hoever is het van KLIA naar LCCT? Ik land op KLIA met een vlucht van Malaysia Air vanaf Borneo en heb 2 uur later een binnenlandse vlucht vanaf LCCT. Is dit haalbaar?
Kims
Reisexpert

Re: Vliegveld KLIA en LCCT

Bericht door Kims »

Hi Lis,

Met de taxi is het snelste en volgens mij iets van 45 min a 1 uur. De bus is het alternatief die trip duurt wat langer maar gaat regelmatig en is veel goedkoper. Hou wel rekening met de spits in de ochtend en de avond.

De bus vertrekt vanaf de onderste verdieping van KLIA, staat vrij duidelijk aangegeven.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Thnx voor je info! Als ik land heb ik nog 2 uur en 15 minuten. Moet natuurlijk nog wel wachten op mijn backpack ed. Is Air Asia streng met optijd inchecken? 2 uur van te voren? als ik nog met de taxi moet denk ik dat ik er pas 1 uur van te voren ben.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Bij een binnenlandse vlucht zijn de inchecktijden meestal wat minder lang vantevoren, meestal varierend tussen 2 uur tot 1/2 uur voor je vliegt. Zou je even op je ticket moeten kijken voor de specifieke inchecktijden.

Het is hoe dan ook wel vrij krap omdat je je tas nog moet halen en mocht je bijvoorbeeld vast komen te zitten in het verkeer...

groetjes
Globetrot
Reisexpert

Re: Hoever is het van KLIA naar LCCT?

Bericht door Globetrot »

Het is zo'n 20 minuten met de shuttelbus. Met een taxi gaat het misschien sneller, maar je zult eerst door de douane moeten en je bagage ophalen (als je ingecheckte bagage hebt) en die moet je dan ook weer inchecken op LCCT. Wij hadden vorig jaar 3,5 uur de tijd en hadden bijna onze vlucht gemist omdat de douaneformaliteiten vreselijk lang duurden omdat er meerdere vluchten net aangekomen waren. Wij hadden reisden alleen met handbagage, dus hoefden niet af te halen en weer in te checken. Er was gelukkig een meedewerker die medelijden met ons had en ons naar de bali voor diplomaten toeloodste. 2 uur is echt veel te kort!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Oh, ik dacht dat het aardig wat langer was, er zijn 2 dezelfde vragen gesteld door dezelfde persoon. De andere had ik beantwoord... Hoe dan ook wel krap inderdaad...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Als het verkeer tegen zit kan het ook best veel langer duren, maar je moet op minstens 20 minuten rekenen. Op sommige sites staat ook 30 minuten aangegeven) en je moet eerst ook nog naar die bus toe. Je kunt voor wat info kijken op:
http://www.journeymalaysia.com/ptaklia.htm en http://lcct.klia.com.my/index.php?optio ... icle&id=26
Pannadinho
Contacteer:

Vluchten Air Asia KLIA?

Bericht door Pannadinho »

Beste mensen,

vertrekken de vluchten van Air Asia vanuit KLIA of vanuit een andere luchtenhaven?

Weet iemand een goed middenklas hotel in Kuala Lumpur voor 2 nachten?

Bedankt
Nick
Robin
Reisexpert

Re: Vluchten Air Asia KLIA?

Bericht door Robin »

KLIA bestaat feitelijk uit 2 terminals, de 'gewone' terminal en LCCT - de low cost carrier terminal. Deze liggen 20 km bij elkaar vandaan..... AirAsia vliegt op LCCT. Zie andere posts op dit forum over hoe je het beste van A naar B kan komen en hoe lang dit duurt.

LCCT is een tijdelijke oplossing en naar verwachting gaat in Juni 2013 KLIA2 open - een nieuwe terminal die met name catered voor low cost airlines. Deze terminal zou naadloos aansluiten op de bestaande KLIA ('hoofdterminal'). Ik weet niet wanneer je vliegt (voor of na deze datum) en of AirAsia direct overgaat naar KLIA2 en hoe zeker het is dat de terminal ook echt in juni opengaat. Beste optie is AirAsia mailen om het te vragen.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 feb 2013 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Travelator
Reisexpert

Re: Vluchten Air Asia KLIA?

Bericht door Travelator »

Pannadinho schreef:
Weet iemand een goed middenklas hotel in Kuala Lumpur voor 2 nachten?

Bedankt
Nick
Ik was uitermate tevreden over dit hotel: chinatown-boutique-hotel
Goedkoop en best mooi/goede sfeer en super centraal gelegen! Je stapt uit het hotel zo de winkelstraat in.
Maar Jenny had er een slechte ervaring mee. Iets met een kapotte airco geloof ik...?
Ik neem altijd een kamer met fan, dat is voor mij voldoende.
Ik heb wel eens gehad dat de kraan een beetje los zat, maar dat vind ik zo onbelangrijk.
Als je via mail boekt of informeert, vergeet dan dus niet te vragen naar de kamers met fan voor 60 RM (even een beetje doorvragen, want ze verkopen liever een duurdere kamer met airco) en, indien je dat belangrijk vindt, vraag dan een kamer met raam. Ze hebben namelijk behoorlijk veel kamers zonder raam en ik wordt daar persoonlijk altijd heel naar van.

Succes ermee!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie