nieuwe backpacker

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: nieuwe backpacker

Bericht door Yvonnetje »

Die vlaggetjes op je backpack, dat heb ik dus. Ik ben zo mafkees ;)

Verder spaar ik magneten, ook zo lekker origineel ;)
Heb ook wat dingen aan de muur, maskers uit Maleisie, doek van de tempel in Korea, een Chinees spaarvarken, etc
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik gebruik mijn eigen website veel om dingen terug te zoeken. Op die manier lees ik mijn verhalen regelmatig terug. Ik heb er ook een fotoslideshow op zitten en die zit er met namen voor mijn plezier. Zo zie ik allerlei herinneringen in een mix langs komen.
Ik heb uit ieder land een sleutelhanger meegenomen en die nu aan een rekje hangen. Ik weet waar ze vandaan komen. andere herkennen de bestemming vaak niet. De sleutelhangers moeten van mij ook aan een criterium voldoen: "niet te voor de hand liggend en zéker geen plaats of landsnaam er op".

Jeroen heeft in het begin tijdens onze langere reis in ieder land een polsbandje/touwtje gekocht en had zijn arm vol hangen. Leuk maar het gaat na een tijdje stinken. Ik heb eens iemand gezien die op die manier een bosje touwtjes aan zijn rugzak had hangen. Dat vond ik een leuk idee.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Liey

Bericht door Liey »

Wat een leuke manieren om je reizen te 'herbeleven :)
en wat een leuke website heb jij, bolletjeom.
Vind ik altijd leuk om te lezen en zo een beetje te leren van ervaringen van anderen.

Bedankt voor alle reacties allemaal!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb geen vlaggetjes, touwtjes of andere dingen, maar wel heel veel foto's.. Als ik mijn gang kon gaan, had ik een muur vol met fotolijstjes ;) Ik heb trouwens wel een andere rare verzameltik, ik neem van bijzondere, leuke of rare locaties een folder of brochure mee hahaha. Ik heb boven een schoenendoos vol en zo af en toe bekijk ik ze weer eens :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Liey

Bericht door Liey »

Reismeis schreef:Ik heb geen vlaggetjes, touwtjes of andere dingen, maar wel heel veel foto's.. Als ik mijn gang kon gaan, had ik een muur vol met fotolijstjes ;) Ik heb trouwens wel een andere rare verzameltik, ik neem van bijzondere, leuke of rare locaties een folder of brochure mee hahaha. Ik heb boven een schoenendoos vol en zo af en toe bekijk ik ze weer eens :P
Brochures meenemen van bepaalde dingen vind ik helemaal niet zo raar, ik heb er ook nog een hoop liggen O-)
als je dan later iemand kent die ook naar dat land gaat, kan je ze die lenen om ze ideeen te geven (ik vind een folder zelf leuker om te bekijken dan via internet, ja... ben ouderwets 8)7 ).
Ook voor kleine details, zoals de prijzen etc, is het leuk om ze te bewaren.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Ik heb geen vlaggetjes, touwtjes of andere dingen, maar wel heel veel foto's.. Als ik mijn gang kon gaan, had ik een muur vol met fotolijstjes ;)
In mijn vorige huis had ik een haard en ouderwetse schouw, en daar had ik allemaal lijstjes met portretfoto's van mensen uit verschillende landen. Geweldig!

Toen ik ging verhuizen naar mijn huidige woning wilde ik dat misschien voorzetten, maar dan met andere lijstjes en andere foto's. Alleen kon ik niet kiezen wat ik precies wilde, en verhuisde ik al snel (tijdelijk) naar Engeland.

Nu hangt er een grote tantra uit Nepal op de gang, dus het fotolijstjes idee is een beetje van de baan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahh, ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die brochures meeneemt hahaha :) Ik heb ook een tatoeage laten zetten in Australië, maar dat heb ik alleen daar gedaan, het is niet de bedoeling om in ieder land dat ik bezoek eentje te nemen :P

Jenny, dat is ook leuk, allemaal portretfoto's! Sommige gezichten vertellen een heel verhaal, vind je ook niet?
Dit vind ik bijvoorbeeld erg mooi: http://lillelykke.blogspot.com/2010/03/fotowand.html En dan ook met zwart wit foto's. Maar helaas, ik heb een man die zich ook graag met de inrichting mag bemoeien (is verder niets mis mee hoor :P) en hij vindt het maar niks. Dus nu heb ik twee van die fotoplankjes aan de muur, waar wat foto's op staan.
Liey

Bericht door Liey »

Ik zou niet zo snel een onbekende of een kennis aan de muur hangen, dat is niet echt mijn ding.
Voor een foto album heb ik er geen probleem mee.
Zeker als je het verhaal van die mensen kent is het leuk om nog eens terug te zien.
schilderijen van gebieden of plaatsen ofzo vidn ik wel weer leuk, maar moet dan wel een bepaalde waarde voor mijzelf hebben.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef: Jenny, dat is ook leuk, allemaal portretfoto's! Sommige gezichten vertellen een heel verhaal, vind je ook niet?
Ik vind het geweldig om mensen te fotograferen. Het is dat ik van mezelf maar 16 foto's per categorie op mijn website mag plaatsen, maar hier een kleine impressie: http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=2.
Liey

Bericht door Liey »

Jenny, mooie foto's hoor!
Vraag je dan of je ze mag fotograferen?
Of als ze in de verte lopen, maak je dan gewoon een foto?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, prachtige foto's! Geef je ook cursusjes? :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De monniken in Myanmar heb ik niet om toestemming gevraagd, alle andere foto's zijn met instemming van de modellen genomen. Anders kun je onmogelijk zo dichtbij komen.

Fotocursussen zou ik best kunnen geven. Het zouden wel hele technische verhalen worden, met het verantwoorden van bepaalde keuzes als sluitertijd en diafragma.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb twee keer een een fotocursus gevolgd, in Australië en tijdens de pabo. Aan de slag met een ouderwetse spiegelreflex camera, met rolletjes, zelf foto's afdrukken in de dark room enzovoorts.. Ik vond het prachtig! Maar dat met die instellingen ben ik allang weer vergeten, omdat ik daar na die cursussen nooit meer wat mee heb gedaan. Ik heb wel een halve digitale spiegelreflexcamera, dus dat je toch wel een aantal dingetjes zelf kan instellen, maar die voldoet voor geen meter..
Plaats reactie