nieuwe backpacker
nieuwe backpacker
Heey, mijn naam is Liey, ben net nieuw op dit forum, en had al gelijk een vraag.
Ik ben al sins ik klein was vanplan om met rugzak de wereld in te trekken.
Dit komt voornamelijk door mijn ouders die met de auto zo on-luxe mogelijk europa in trekken.
ben met hun door 8 landen gekomen in totaal (is dit veel als je 19 jaar bent?), maar nooit echt ver weg, noorwegen was toch echt het verst van huis xD.
Nou hebben zij een dakkoffer voor op de auto met daarop stikkers van landen en plaatsen waar zezijn geweest, dat is voor hun het mooiste souvenier.
Het lijkt mij leuk om iets gelijks te doen met een backpack, maar dan met patches (opnaaiplaatjes).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Liey
Ik ben al sins ik klein was vanplan om met rugzak de wereld in te trekken.
Dit komt voornamelijk door mijn ouders die met de auto zo on-luxe mogelijk europa in trekken.
ben met hun door 8 landen gekomen in totaal (is dit veel als je 19 jaar bent?), maar nooit echt ver weg, noorwegen was toch echt het verst van huis xD.
Nou hebben zij een dakkoffer voor op de auto met daarop stikkers van landen en plaatsen waar zezijn geweest, dat is voor hun het mooiste souvenier.
Het lijkt mij leuk om iets gelijks te doen met een backpack, maar dan met patches (opnaaiplaatjes).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Liey
Re: nieuwe backpacker
er zijn mensen die vlaggetjes op hun backpack naaien. het is geen probleem dat met een backpack te doen.
houd er wel rekening mee dat door de gaatjes van het opnaaien je tas minder waterdicht is. dat kun je oplossen door een regenhoes te kopen, die je om je tas doet als het regent.
houd er wel rekening mee dat door de gaatjes van het opnaaien je tas minder waterdicht is. dat kun je oplossen door een regenhoes te kopen, die je om je tas doet als het regent.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Vlaggen leek me inderdaad wel leuk.
Zo weten anderen gelijk waar je geweest bent, en kan je (denk ik) makkerlijker een praatje maken, zo van "heey ben je daar ook geweest?'' Of zie ik dat verkeert?
Zo weten anderen gelijk waar je geweest bent, en kan je (denk ik) makkerlijker een praatje maken, zo van "heey ben je daar ook geweest?'' Of zie ik dat verkeert?
ehhhhh..... ook zonder vlaggen kun je aan mensen vragen hoe lang ze al op pad zijn, en wat de volgende bestemmig is. ik heb geen vlaggen op mijn tas en heb het nooit gemist.
maar als jij vlaggen leuk vindt, dan moet je het vooral doen.
maar als jij vlaggen leuk vindt, dan moet je het vooral doen.
zeg ook niet dat je zonder niet kan, maar voor mezelf lijkt het mewel grappig om te doen, zoals ik al zei, zoals mijn ouders doen met hun dakkoffer van hun auto. heb daar een beetje het idee van.
Ben toch meer opgegroeit met zulke ideeen, en vroeg me af of meer mensen dat doen, maar toch bedankt voor je antwoord
Gr
Ben toch meer opgegroeit met zulke ideeen, en vroeg me af of meer mensen dat doen, maar toch bedankt voor je antwoord
Gr
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik heb thuis iemand zitten die ze ook verzameld. Hij heeft ze op een tas genaaid die hij in NL regelmatig gebruikt.
Het is best grappig maar hou er rekening mee dat er altijd zure mensen op de wereld lopen die je een opschepper vinden dat je met zoveel vlaggetjes loopt of je meewarig aankijken omdat het er nog niet zoveel zijn etc.
Maar het zal zeker ook leuke reacties oproepen denk ik.
Zelf ben ik nog nooit een gesprek begonnen naar aanleiding van iemand zijn vlaggetjes op zijn tas. Vind het persoonlijk een beetje suf maar mag dat niet te hard zeggen aangezien ik mijn huis deel met iemand die het wel leuk vind
Het is best grappig maar hou er rekening mee dat er altijd zure mensen op de wereld lopen die je een opschepper vinden dat je met zoveel vlaggetjes loopt of je meewarig aankijken omdat het er nog niet zoveel zijn etc.
Maar het zal zeker ook leuke reacties oproepen denk ik.
Zelf ben ik nog nooit een gesprek begonnen naar aanleiding van iemand zijn vlaggetjes op zijn tas. Vind het persoonlijk een beetje suf maar mag dat niet te hard zeggen aangezien ik mijn huis deel met iemand die het wel leuk vind

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom schreef: Zelf ben ik nog nooit een gesprek begonnen naar aanleiding van iemand zijn vlaggetjes op zijn tas. Vind het persoonlijk een beetje suf maar mag dat niet te hard zeggen aangezien ik mijn huis deel met iemand die het wel leuk vind

(En ik hoorde ook al een verhaal van vlaggen op het plaffond.)
en een kaart in huis dan? ik ken een man die heeft een wereld kaart in de woonkamer hangen met aangegeven waar hij allemaal is geweest.
In de woonkamer vind ik personlijk wel erg opschepperig, maar in een studiekamer kan het voor jezelf wel leuk zijn.
Hoe sta je daar tegenover?
In de woonkamer vind ik personlijk wel erg opschepperig, maar in een studiekamer kan het voor jezelf wel leuk zijn.
Hoe sta je daar tegenover?
Je hebt kaarten waarbij je de landen kan wegkrabben als je er geweest bent.
Ik ken ook mensen (maar die sparen ook vlaggetjes) die reisroutes intekenen op een wereldkaart.
Zelf heb ik maar een kaart op mijn studeerkamer staan. Zo groot als een A-tje. Dat is een oude kaart uit Indonesie.
Ik ken ook mensen (maar die sparen ook vlaggetjes) die reisroutes intekenen op een wereldkaart.
Zelf heb ik maar een kaart op mijn studeerkamer staan. Zo groot als een A-tje. Dat is een oude kaart uit Indonesie.
-
- Reisexpert
Hoi Liey,
Ik zou me niks aantrekken van wat andere mensen zeggen en vinden, hoor.
(Zeker niet als ze bolletjeom en Jenny heten
) (grapje)
Doe lekker wat je leuk en mooi vindt en waar je zelf blij van wordt.
Er zullen altijd mensen zijn met een bepaalde mening over zaken, maar dat is geen richtlijn.
Het is/wordt tenslotte jouw rugzak! : )
Ik zou me niks aantrekken van wat andere mensen zeggen en vinden, hoor.
(Zeker niet als ze bolletjeom en Jenny heten

Doe lekker wat je leuk en mooi vindt en waar je zelf blij van wordt.
Er zullen altijd mensen zijn met een bepaalde mening over zaken, maar dat is geen richtlijn.
Het is/wordt tenslotte jouw rugzak! : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Bedankt voor je reactie Travelator.
Ben nog helemaal niets vanplan, maar vroeg me gewoon af of er mensen waren die dit wel deden.
Zie wel hoe alles loopt, wil ook niet opschepperig overkomen, herinneringen zijn tenslotte toch voor jezelf, en anders kan je altijd nog foto's delen
Ben nog helemaal niets vanplan, maar vroeg me gewoon af of er mensen waren die dit wel deden.
Zie wel hoe alles loopt, wil ook niet opschepperig overkomen, herinneringen zijn tenslotte toch voor jezelf, en anders kan je altijd nog foto's delen

- bolletjeom
- Reisexpert
Dit is Jenny's subtiele manier van verwijzen naar mij >:)Ik ken ook mensen (maar die sparen ook vlaggetjes) die reisroutes intekenen op een wereldkaart.
wij hadden in ons vorige huis in de gang een grote wereldkaart hangen waarop de routes ingetekend waren. In ons nieuwe huis heb ik er geen plaats voor gevonden/gezocht. Hoewel ik zelf héél erg gek ben op het intekenen van routes op kaarten en daarom ook altijd mijn Lonely Planet helemaal vol stift en autokaarten koop van landen waar ik naar toe ga en daarin de routes afteken begon ik me wel ongemakkelijk te voelen bij mensen die mijn kaart aan de muur opschepperig vonden.
Dus hou ik mijn hobby nu gewoon voor mezelf.
Toen mijn vader overleed en we zijn huis gingen leegruimen vond ik op zolder kisten vol wegenkaarten. Daarop waren alle reisroutes ingetekend inclusief aantekeningen. Ik heb het dus niet van een vreemde

Gister op de ontmoetingsdag?? Toch niet van Jeroen? Ik kan me bij vlaggen op het plafond niet zoveel voorstellen. Of het moet 1 grote vlag zijn van je favoriete land en zo'n joekel dat ie vochtplekken verhult ofzo. Een collectie vlaggetjes aan het plafond.... dan moet je op je rug gaan liggen om er naar te kijken(En ik hoorde ook al een verhaal van vlaggen op het plaffond.)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Vraag maar aan J. Ik ga het priveleven van je man niet op internet zettenbolletjeom schreef:Gister op de ontmoetingsdag?? Toch niet van Jeroen? Ik kan me bij vlaggen op het plafond niet zoveel voorstellen. Of het moet 1 grote vlag zijn van je favoriete land en zo'n joekel dat ie vochtplekken verhult ofzo. Een collectie vlaggetjes aan het plafond.... dan moet je op je rug gaan liggen om er naar te kijken(En ik hoorde ook al een verhaal van vlaggen op het plaffond.)

Ik ben heel hard aan het denken wat ik voor een aparte souveniers heb. Maar veel verder dan (veel) foto's kom ik eigenlijk niet. Al heb ik wel verschillende schilderijen/wanddecoraties in mijn huis hangen, o.a. uit Myanmar, Nepal en Indonesie.
Veel foto's heb ik ook, maar kijk ze niet echt vaak terug, meeste zit in mijn hoofd.Jenny schreef: Vraag maar aan J. Ik ga het priveleven van je man niet op internet zetten![]()
Ik ben heel hard aan het denken wat ik voor een aparte souveniers heb. Maar veel verder dan (veel) foto's kom ik eigenlijk niet. Al heb ik wel verschillende schilderijen/wanddecoraties in mijn huis hangen, o.a. uit Myanmar, Nepal en Indonesie.
ok, vlaggetjes is ook niet echt bijzonder

en je hele kamer er mee vol hangen, is niet echt iets voor mij, maar ieder zijn ding

Ik zag laatst op tv een voetbalfan, en die had elke kamer in zijn huis, inclusief dus het plaffond, volhangen met posters en flyers en shirts en vlaggen van zijn favoriete club. Eerlijk is eerlijk, ik zou niet in dat huis willen leven....
Ik kijk mijn foto's wel soms terug. Ze zijn ook de screensaver van mijn pc. Soms staar ik daar bewust een tijdje naar. (Hmmmm, da's ook raar.) Soms lees ik ook wel eens een oud verhaaltje op mijn website terug. Foto albums kijk ik met name met iemand samen. Ik loop jaren achter met het maken van albums.
Ik kijk mijn foto's wel soms terug. Ze zijn ook de screensaver van mijn pc. Soms staar ik daar bewust een tijdje naar. (Hmmmm, da's ook raar.) Soms lees ik ook wel eens een oud verhaaltje op mijn website terug. Foto albums kijk ik met name met iemand samen. Ik loop jaren achter met het maken van albums.