Globeskater schreef:met langere reizen heb ik ook alles in zakjes.. bij kortere reizen flikker ik op laatste moment alles in rugzak en hoop ik dat ik alles heb.. mss zijn zakjes dan ook wel handig maar daar denk ik dan weer niet aan, omdat alles snel snel moet

Ik had van die vacuum zakken mee gekocht bij Bever. Doorzichtig zodat je spullen makkelijk kunt vinden, en scheelt natuurlijk ruimte. Ze werden wel steeds minder vacuum (wellicht niet ontworpen om erg lang te gebruiken

), maar bleven toch handig. Winterjak (die ik echt nodig had in sommige gebieden) zat steeds onderin backpak mooi vacuum verpakt.....
Emotionele dingen? Niet echt, maar ik ben bv wel een beetje gehecht aan m'n stokoude fleecejack

. Ik heb dat ding al 10 jaar, en hij heeft samen met mij van alles meegemaakt

. Het was ooit een zgn "300" (warm), maar wordt helaas steeds dunner (tot de draad toe versleten dus). Er zitten ook 2 brandgaten in omdat lullo's er met peuken tegenaan gestaan hebben (geen idee wie, waar of wanneer

). Ook goeie compensatie voor mijn te nieuwe backpack (die blijft er maar als nieuw uitzien). Zie ik er iets minder rijk uit

. Ook nog eens een ideaal backup kussen! Vaak heb je heel dunne kussentjes in hostels. Hoppa, fleece opvouwen, eronder leggen, en lekker kussen!