Zin en onzin van je backpack inhoud

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Re: Zin en onzin van je backpack inhoud

Bericht door El Niño »

Globeskater schreef:met langere reizen heb ik ook alles in zakjes.. bij kortere reizen flikker ik op laatste moment alles in rugzak en hoop ik dat ik alles heb.. mss zijn zakjes dan ook wel handig maar daar denk ik dan weer niet aan, omdat alles snel snel moet ;)
Ik had van die vacuum zakken mee gekocht bij Bever. Doorzichtig zodat je spullen makkelijk kunt vinden, en scheelt natuurlijk ruimte. Ze werden wel steeds minder vacuum (wellicht niet ontworpen om erg lang te gebruiken :-)), maar bleven toch handig. Winterjak (die ik echt nodig had in sommige gebieden) zat steeds onderin backpak mooi vacuum verpakt.....

Emotionele dingen? Niet echt, maar ik ben bv wel een beetje gehecht aan m'n stokoude fleecejack ;-). Ik heb dat ding al 10 jaar, en hij heeft samen met mij van alles meegemaakt ;) . Het was ooit een zgn "300" (warm), maar wordt helaas steeds dunner (tot de draad toe versleten dus). Er zitten ook 2 brandgaten in omdat lullo's er met peuken tegenaan gestaan hebben (geen idee wie, waar of wanneer :-)). Ook goeie compensatie voor mijn te nieuwe backpack (die blijft er maar als nieuw uitzien). Zie ik er iets minder rijk uit :-). Ook nog eens een ideaal backup kussen! Vaak heb je heel dunne kussentjes in hostels. Hoppa, fleece opvouwen, eronder leggen, en lekker kussen!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Mijn lakenzak kan ik echt niet zonder hoor, slaap er vrijwel altijd in. Vind het gewoon een lekker gevoel om in mijn eigen lakenzak te liggen. En blijft mooi vast liggen als je de fan hard aan hebt staan, in tegenstelling tot van die lakentjes (nee ik akn niet slapen zonder iets). En zeker op plekken waar het wat kouder is vind ik die dekens die je krijgt echt vies, die worden nauwelijks gewassen dan ben ik echt blij met mijn lakenzak.
Ik kan ook niet slapen zonder iets Tikva. Maar ook daar heb ik wat op gevonden. Wat wordt je toch creatief op een gegeven moment he, haha. Als er ergens waardeloze dekens/lakens liggen, dan ga ik er af en toe voor om die hele handel van het bad af te gooien, en in sweater, mijn strakke thermo-onderbroek en evt sokken te gaan slapen. Ja, en dan met fleecejack onder het te dunne kussentje + oordopjes + ooglap vanwege te veel licht. Soms ineens heerlijk slapen, haha.

Dekens zijn idd vaak erg ranzig! Dan is bovenstaand concept + laken ofzo ook prima optie! Liever thermo-ondergoed dan ranzige denkens! Het enige waar ik nog niks op gevonden heb zijn echt doorgelegen badkuipmatrassen. Iemand suggesties :-)?

@Kohraya: ik snap niet dat jij een universele wereldstekker onzin vindt! Volgens mij loop je dan in de helft vd landen waar je komt te klooien, en te zoeken naar stekkerwinkeltjes :?

@Jenny: waar gebruik jij je linkerhand dan voor :P ?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

kohraya schreef:Zin (= waar ik niet zonder kan):
- Een zijden boxershort: Onmisbaar! Lekker licht en luchtig als ik eens halfbloot op mijn terras of balkon wil zitten. En nog sexy ook ;)
Haha geweldig. _O- Ga dan meteen in je blote piel op het terras zitten als je op wilt vallen. ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:@Jenny: waar gebruik jij je linkerhand dan voor :P ?
Nooit gewoond in gebieden waar men geen WC papier heeft?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nee, en ik zorg dat ik altijd een rolletje WC papier bij me heb voor het geval dat. I ga m'n ass niet wipen met linkerhand zonder papier _O-
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedacht nog iets dat ooit in de tas zat en er nooit meer inkomt.
een aluminium waterfles. die zouden handig zijn maar dat vind ik dus niet. overal koop je water in plastic flessen. daar zit meer in dus overgieten is niet handig en ook niet echt zinvol
We hadden ook waterzuiveringstabletten mee zodat we dus niet altijd plasticflessen hoefden te kopen. een millieu en budget gedachte....maar het water is daarna wel erg vies.
En die flessen moeten ook weer ontsmet worden met weer andere tabletjes.....al met al super onhandig dus
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:bedacht nog iets dat ooit in de tas zat en er nooit meer inkomt.
een aluminium waterfles. die zouden handig zijn maar dat vind ik dus niet. overal koop je water in plastic flessen. daar zit meer in dus overgieten is niet handig en ook niet echt zinvol
We hadden ook waterzuiveringstabletten mee zodat we dus niet altijd plasticflessen hoefden te kopen. een millieu en budget gedachte....maar het water is daarna wel erg vies.
En die flessen moeten ook weer ontsmet worden met weer andere tabletjes.....al met al super onhandig dus
Helemaal mee eens! Had ooit zo'n ding, ergens kwijt geraakt (weet niet eens waar) en blij dat ik ervanaf was.........
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:Nee, en ik zorg dat ik altijd een rolletje WC papier bij me heb voor het geval dat. I ga m'n ass niet wipen met linkerhand zonder papier _O-
Ik geef absoluut de voorkeur aan toiler papier boven een cebok, maar ik ga NIET voor een paar maanden WC papier meenemen naar een dorp waar niet eens een riool is om het weg te spoelen, en waar geen vuilnisophaaldienst is om afval op te halen. Waar laat je die stapel poeppapiertjes? :?

En los van wat IK met mijn linkerhand zou doen: eten en zelfs iets aangeven met je linker hand is in veel (Moslim) landen gewoon hoogst onbeleefd, nog los van het WC verhaal. Om die reden zal ik nooit wat met mijn linker hand eten, zelfs in Nederland niet. (Daar maakte een collega me laatst attent op toen in hier bij de Ethiopier at.)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wat is een cebok :?

Tsja, niks tegen Moslims hoor, maar ik ga echt niet mes en vork in 1 hand nemen (rechts dus :-)?). Beetje ingewikkeld eten ;) . Ben wel een beetje voor vrijheid blijheid, dus kan nog wel effe duren voordat ik een serieus Moslimland serieus ga onderzoeken..........
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:Wat is een cebok :?
Een toiletdouche/waterfles om je gat mee te reinigen.
bolletjeom
Reisexpert

Tsja, niks tegen Moslims hoor, maar ik ga echt niet mes en vork in 1 hand nemen (rechts dus :-)?). Beetje ingewikkeld eten . Ben wel een beetje voor vrijheid blijheid, dus kan nog wel effe duren voordat ik een serieus Moslimland serieus ga onderzoeken..........
0_0 *_*

echt ....Erik...het wordt hoooog tijd dat je je vooroordelen eens in een rugzakje stopt en gaat kijken in een moslimland.
Dat met je linkerhand eten verhaal is wanneer je met je handen eet. niet wanneer er mes en vork is. En het niet hebben van WC papier gebeurt in meer landen dan in moslim landen.
Zo kent Bali bijvoorbeeld dat probleem soms en dat is niet islamitisch en ook in India word veel met de rechterhand gegeten.

of heb je me nu op de kast??? 8)7

oh, en J voegt nog even toe....Toılet papier is niet schoonmaken...dat is de boel uitsmeren ~O>
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ook in Thailand en Laos eet men niet met de linker had, en deze landen zijn Buddhistisch.

(Op touristische plaatsen krijg je echter meestal bestek.)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:
Tsja, niks tegen Moslims hoor, maar ik ga echt niet mes en vork in 1 hand nemen (rechts dus :-)?). Beetje ingewikkeld eten . Ben wel een beetje voor vrijheid blijheid, dus kan nog wel effe duren voordat ik een serieus Moslimland serieus ga onderzoeken..........
0_0 *_*

echt ....Erik...het wordt hoooog tijd dat je je vooroordelen eens in een rugzakje stopt en gaat kijken in een moslimland.
Dat met je linkerhand eten verhaal is wanneer je met je handen eet. niet wanneer er mes en vork is. En het niet hebben van WC papier gebeurt in meer landen dan in moslim landen.
Zo kent Bali bijvoorbeeld dat probleem soms en dat is niet islamitisch en ook in India word veel met de rechterhand gegeten.

of heb je me nu op de kast??? 8)7

oh, en J voegt nog even toe....Toılet papier is niet schoonmaken...dat is de boel uitsmeren ~O>
Haha, beide! Ik heb je zeker enigszins op de kast, haha. Neemt niet weg dat het me erg goor lijkt om zo'n hogedrukspuit op m'n reet te zetten (ben geen homo!). Bidets raak ik ook nooit aan _O-
bolletjeom
Reisexpert

tss. Erik.... je moet nog veel leren. Hogedrukspuit *_*
Je kiepert een emmertje water erlangs of een straaltje water. Was jij je daar nooit dan??? ook niet thuis onder de douche?!?! Alleen omdat je homofoob bent? :P
en daarna was je je handen....met zeep. Zoals gebruikelijk is na een toilet bezoek.

dit onderwerp gaat weer helemaal een verkeerde kant op *_*

nog iets dat ooit in mijn tas zat er niet meer inkomt:
een opblaasbaar kussentje!
waarom ik ooit dacht dat die handig zou zijn.... *_* geen idee
wat ik wel altijd bij me heb is een kussensloop. voor over vieze kussens of met een trui erin als kussen in de bus. İdeaal!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:tss. Erik.... je moet nog veel leren. Hogedrukspuit *_*
Je kiepert een emmertje water erlangs of een straaltje water. Was jij je daar nooit dan??? ook niet thuis onder de douche?!?! Alleen omdat je homofoob bent? :P
en daarna was je je handen....met zeep. Zoals gebruikelijk is na een toilet bezoek.

dit onderwerp gaat weer helemaal een verkeerde kant op *_*

nog iets dat ooit in mijn tas zat er niet meer inkomt:
een opblaasbaar kussentje!
waarom ik ooit dacht dat die handig zou zijn.... *_* geen idee
wat ik wel altijd bij me heb is een kussensloop. voor over vieze kussens of met een trui erin als kussen in de bus. İdeaal!
Haha. Nu heb ik je pas echt op de kast! Ben ik topvorm de laatste tijd wat dat betreft _O-
Plaats reactie