Zin en onzin van je backpack inhoud

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
kohraya
Reisexpert

Zin en onzin van je backpack inhoud

Bericht door kohraya »

Ik ben hier al een paar vreemde dingen tegen gekomen die sommigen onder jullie de halve wereld meesleuren.
Een universele badstop bijvoorbeeld. Hoe idioot kun je nu zijn om zoiets te kopen 0_0
Of ... euh ... wacht eens even ... ik heb ook wel van die idiote dingen waar ik écht niet zonder kan *_*
En jullie wellicht ook :Y

De vraag is: welke vreemde dingen neem jij zoal mee, die voor jouw een enorme praktische (of emotionele) waarde hebben, maar wat een ander pure onzin vindt?
Of zitten er steevast bepaalde dingen in je backpack, die je eigenlijk nooit gebruikt?

Wie weet leren we hier nog iets bij van elkaar, of ... 8)7
Jenny
Reisexpert

Re: Zin en onzin van je backpack inhoud

Bericht door Jenny »

Haha, ik WIST dat er zoiets ging komen. Een universele stop vind ik ook onzin!!!!

Wat ik wel de halve wereld rondsleep: camera's, lenzen, onderwaterhuis, evt duikspullen...

Emotionele dingen... Pffff, ja, die komen ook zomaar op mijn pad. Tijdens mijn reis door Azie een Nijntje die ik van vrienden had gekregen (en in elk land voor het goede doel op de foto moest), en in Engeland had ik tijdens mijn eerste weekendje weg/duiktrip een schildpad gekocht waar ik inmiddels zeer aan gehecht ben ;) (Ik heb wel een beetje wat met schildpadden.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zin (= waar ik niet zonder kan):
- Camera e.d. vind ik geen onzin hoor, dat is een must ... ik neem zelfs een zwaar statief mee (als ik plaats heb).
- Een rol brede tape: gebruik ik om mijn gespen dicht te tapen, om geld e.d. ergens te verstoppen, om herstellingen te doen enz ... (het gebruik van tape is een beroepsmisvorming bij mij).
- Oordopjes: ik reis steeds met enkele setjes en kan er écht niet zonder.
- Bestek: ik gebruik het niet vaak, maar als ik het eens nodig heb, ben ik er wel blij mee.
- Knieverband en wandelstokken: vanwege knieproblemen kan ik er niet zonder in de bergen. Onzin voor een ander, maar niet voor mij.
- Een zijden boxershort: Onmisbaar! Lekker licht en luchtig als ik eens halfbloot op mijn terras of balkon wil zitten. En nog sexy ook ;)
- Rekenmachientje, wekker of uurwerk: vroeger wel, nu niet meer.
- Gsm: vroeger niet, nu wel. En ik gebruik hem dan als wekker, uurwerk en als rekenmachientje. Drie in één dus. Bellen doe ik er niet mee.

Onzin:
- Een aansteker: handig om een kaars mee aan te steken. Maar ... ik heb nooit kaarsen. En roken doe ik ook niet. En toch heb ik hem steeds bij :?
- Universele stekkers: Neen, neem ik nooit mee. Dat koop ik ter plekke wel als het nodig is.
- Slot en ketting: zo'n zwaar ding om eventueel je deur mee te sluiten. Ook nog nooit gebruikt. Gaat volgende keer dus niet meer mee.
- Een mascotte: nope, zoiets is echt niet aan mij besteed. Ik zou hem toch maar verliezen. Of anders zou ik me erg belachelijk vinden met zo'n poppetje aan mijn rugzak :@
- Een buideltas: je weet wel, zo'n ding dat je op je buik hangt om je geld en papieren in te steken. Ik neem hem steeds mee, maar als ik hem aan heb en ik ga naar wc, dan vervloek ik dat ding. Geld en papieren belanden dan verspreid over mijn lichaam, en de geldbeugel belandt onderaan in mijn rugzak. En toch gaat ie weer mee :?
- Een hele apotheek: jeetjes wat neemt dat plaats in beslag, en je gebruikt die dingen zelden of nooit. Voor mij dus enkel wat pijnstillers en plakkertjes. De rest koop ik wel als het nodig is (of het belandt in de rugzak van mijn vrouw :P ).
- Een multi dinges zakmes: zoiets waar je zogezegd alles mee kan en toch niets mee kan. Nope, heb ik niet, koop ik niet en gaat zeker niet mee. Ik heb wél een klein flessenopenertje en een zakmes (een stiletto).

Jenny schreef:(Ik heb wel een beetje wat met schildpadden.)
Ik ook :) Ik beschouw dat dier bijna als mijn 'totem'.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Het is wel grappig dat iemand roept dat de universele badstop onzin is. Ik heb dat ding al onwijs vaak gebruik. Ik doe namelijk onwijs veel handwas en het is al vaak zo geweest dat er geen stop was. Dus ik vind het juist een superhandig ding. Wij hebben zo'n multifunctioneel mes bij ons en dat is nog altijd superhandig geweest. Wij kopen wel eens een flesje wijn en dan wat brood en kaas en dan is het handig met kurketrekken en het snijden van kaas, want ja al vaak in Azie hollandse kaas kunnen vinden.

Wij hadden steeds de lakenzak bij ons op reis die toch maar uiteindelijk eruit gegooid. We hadden hem in 1 jaar 1 keer gebruikt dus dat was zo'n onzin om mee te zeulen. Je kunt in vietnam zelf zijden lakenzaken kopen die veel fijner zijn en minder ruimte innemen.

Wij hebben eigenlijk weinig onzin troep bij ons we zijn na 1 jaar even terug naar Nederland geweest en toen zijn we toch anders gaan inpakken en hebben er ook wel aardig wat uit gegooid.

gr van Moira
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik sleep wierook mee in m'n tas: gebruik het echt haast nooit maar voordeel is dat al mn spullen lekker ruiken en zo zwaar is het ook weer niet. Universele badplug heb ik wel en gebruik ik ook vaak.

Wat ik vooraal meesleep en haast nooit gebruik is idd die irritante reisapotheek en te veel warme kleren die voor die ene koude nacht/plek in mn tas zitten omdat ik zo een koukleum ben. En die nacht/plek schijnt nooit te komen. Ik ben nogal een verzamelaar en mn tas is inmiddels een stuk zwaarder dan toen ik vertrok. Daarom houd ik regelmatig een inspectie-schrapdag van mn spullen en dan zie je weer hoeveel prulletjes en onzin er in een tas kunnen verdwijnen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hahaha. de badstop. gebruik hem erg vaak voor handwasjes. vind het geen leuk idee dat een thaise dame met de hand mijn vieze onderbroeken moet uitwassen dus doe ik dat klusje liever zelf.

@kohraya. wist je dat je duckedtape kan krijgen dat niet op een rol zit maar plat is??? super handig!

lakenzak gaat ook nooit meer mee. en ook de universele stekker blijft meestal thuis. ook de klamboe. die hangt er meestal wel en anders zoeken we een kamer die er 1 heeft.
de reisapotheek is superklein. heb van alle pillen maar 4 mee. mijn pakketje is niet groter dan een pakje sigaretten

bestek en multimes gebruiken we bijna dagelijks. zeker nu in turije waar we veel picknicklunches doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ koraya

Bestek? :Y) Wat een onzin! Ik kan prima met mijn handen eten. Of beter: met mijn rechter handje, die linker gebruik je voor andere dingen :P

Oordopjes zijn bij mij idd ook essentieel. Alleen gebruik ik hier niet van die gele propjes voor, maar in ear dopjes met een iPod eraan vast.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb altijd een lakenzak mee en gebruik hem ook bijna altijd... voordeel van dat ding vind ik dat ik dekens nog wel eens kwijt raak 's nachts en in een lakenzak lig je er in en die blijft mooi om je heen zitten ;) en soms zijn dekens net te warm en zonder net te koud..

oordopjes heb ik ook altijd bij mij, ook in NL trouwens ik slaap echt altijd met die dingen... een oogding vind ik op reis ook prettig want dat houd het lekker donker als anderen licht aan doen enzo..

ik heb ook vaak een minikussentje/knuffel mee die ik soms beiden als kussen gebruik of ter ondersteuning van mijn arm ook al nemen die dingen veel ruimte in..

soms baal ik wel van de slaapzak die ik maar heel af en toe echt nodig heb maar je wel de hele tijd mee sleept..

Medicijnen neem ik altijd wel genoeg mee al hebben ze ter plekke soms veel beter spul..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Woooh het verbaast me echt wat sommige mensen juist wel/niet gebruiken.

Mijn lakenzak kan ik echt niet zonder hoor, slaap er vrijwel altijd in. Vinf het gewoon een lekker gevoel om in mijn eigen lakenzak te liggen. En blijft mooi vast liggen als je de fan hard aan hebt staan, in tegenstelling tot van die lakentjes (nee ik akn niet slapen zonder iets). En zeker op plekken waar het wat kouder is vind ik die dekens die je krijgt echt vies, die worden nauwelijks gewassen dan ben ik echt blij met mijn lakenzak.

Zo'n badstop heb ik ook meegenomen omdat het zo handig zou zijn, mmmm NOT. Echt nooit gebruikt, handwas doe ik ook bijna nooit en als je dat al een keer doet dan kan je wel een emmer krijgen. En anders stop je al je was in je lakenzak en dan laat je het wassen, steun je de lokale bevolking weer.

Verder een lepel hebben we wel mee en een bieropener (zo'n kleintje aan een sleutelhanger).. Best wel handig soms en dan gebruik je het weer tijden niet.

Moskito coals, kopen we altijd in grote steden en slepen we dan mee. Kan je s'ávonds tenminste nog op je balkonnetje zitten en daarna verplaatsen we hem naar de slaapkamer. Het beste zijn degene die en de muggen verjagen en lekker ruiken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

@Bolletje
Ik druk mijn ducktape plat nadat ik het kokertje er heb uitgehaald ;)

@Jenny
Ik wil jou eens soep zien eten met je rechterhand :P
En ik vind een smeermes makkelijker dan een zakmes om mijn choco of pindakaas op mijn brood te smeren. Ieder zijn eigenaardigheidje hé.

Lakenzak vind ik ook onmisbaar, vooral wegens die vieze/prikkende dekens waar Tikva het reeds over had.
Mijn was doe ik als ik onder de douche sta. Daar heb ik geen stop voor nodig. Of het écht proper is, dat is een andere kwestie.

Ik pak mijn rugzak ook steeds in met zakjes. Zakje voor de kleren (met daarin een zakje voor ondergoed en sokken), zakje voor de vuile was, zakje voor de apotheek, zakje voor de toiletartikelen, zakje voor het klein grut zoals: pen, elastiekjes, zakmes, die stomme aansteker, slotjes, ducktape, batterijen enz.
Ik kan dus niet meer zonder die zakjes. Alles heeft zo zijn plaats en ik kan mijn backpack in- en uitpakken in het donlker en zelfs het kleinste dingetjes vinden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ Kohraya: nodig je me nu uit om te komen eten? ^O^

Brood eet ik (bijna) nooit buiten Nederland, en zeker niet met pindakaas.... (Die neem je zeker ook mee van thuis? _O- )
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

En anders stop je al je was in je lakenzak en dan laat je het wassen, steun je de lokale bevolking weer.
ik doe ook alleen mijn onderbroeken en af en toe eens een paar sokken. de rest mag een dame haar handjes wel in stoppen en wat geld mee verdienen maar ik durf de wasvrouw dus niet aan te kijken als ik weet dat ze met de hand mijn onderbroekjes heeft staan soppen. :@

slapen in een lakenzak kan ik echt niet. ik raak er helemaal verstrikt in. kan mijn been niet lekker optrekken enzo. Dekens kunnen idd vies zijn maar heb toch eigenlijk altijd wel schone lakens gehad. en ik heb ook altijd nog mijn onmisbare Sarong die ik voor van alles gebruik. oa als laken. Kan ook niet zonder iets slapen en al helemaal niet onder een fan.

ben ook een zakjes freak geworden met dank aan een tip hier op het forum. zou willen dat ik die tip 2 jaar eerder had gekregen. had een hoop frustraties gescheelt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

met langere reizen heb ik ook alles in zakjes.. bij kortere reizen flikker ik op laatste moment alles in rugzak en hoop ik dat ik alles heb.. mss zijn zakjes dan ook wel handig maar daar denk ik dan weer niet aan, omdat alles snel snel moet ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

bolletjeom schreef: ik doe ook alleen mijn onderbroeken en af en toe eens een paar sokken. de rest mag een dame haar handjes wel in stoppen en wat geld mee verdienen maar ik durf de wasvrouw dus niet aan te kijken als ik weet dat ze met de hand mijn onderbroekjes heeft staan soppen. :@
Aahhh wat lief, daar heb ik dus helemaal geen moeite meer. Zolang ze ze maar niet jat en zelf draagt vind ik het prima ;)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hmm, gek dat ik dit leuke onderwerp tot nu toe gemist hebt :-). En dat terwijl ikzelf diegene was, die begon te zeiken over die universele badstop ;)

Onzin:
- die badstop :-)
- zakmes (is dit om zo basic mogelijk over te komen/"als echt ruige backpacker" ;) ?)
- lakenzak. Als lakens ranzig zijn, dan ga ik gewoon ergens anders heen
- slaapzak. Alleen nuttig als je echt zwaar gaat reizen met tent enzo. Welgeteld 2 keer gemist in 7 maanden.....niet de moeite om zo'n groot ding dan continue mee te zeulen
- heel weinig sokken en onderbroeken meenemen. Dus wel een lakenzak meenemen, en dan een hele week in dezelfde onderbroek gaan lopen omdat je tas anders zgn te zwaar wordt. Dat vind ik nou smerig :P
- Ik had zo'n ketting mee waarmee je je backpack aan een bed vast kunt ketenen. Nooit gebruikt :-). Eigen slotje voor kluisjes juist weer heel vaak.

Zin:
- Nog effe over nadenken, maar iig oordopjes. En dan vooral goeie! Ik had wel oordopjes mee, maar die wax/ohropax dingen zijn veel beter. Volgende keer meerdere setjes van inslaan....
- En dan dus ook gelijk zo'n ooglap als aanvulling op die oordopjes. Ideaal als je ergens slechte of geen gordijnen hebt, een beetje weg wilt doezelen in een vliegtuig als het nog licht is, minder last van lichten aan in dorm etc
Plaats reactie