Zin (= waar ik niet zonder kan):
- Camera e.d. vind ik geen onzin hoor, dat is een must ... ik neem zelfs een zwaar statief mee (als ik plaats heb).
- Een rol brede tape: gebruik ik om mijn gespen dicht te tapen, om geld e.d. ergens te verstoppen, om herstellingen te doen enz ... (het gebruik van tape is een beroepsmisvorming bij mij).
- Oordopjes: ik reis steeds met enkele setjes en kan er écht niet zonder.
- Bestek: ik gebruik het niet vaak, maar als ik het eens nodig heb, ben ik er wel blij mee.
- Knieverband en wandelstokken: vanwege knieproblemen kan ik er niet zonder in de bergen. Onzin voor een ander, maar niet voor mij.
- Een zijden boxershort: Onmisbaar! Lekker licht en luchtig als ik eens halfbloot op mijn terras of balkon wil zitten. En nog sexy ook
- Rekenmachientje, wekker of uurwerk: vroeger wel, nu niet meer.
- Gsm: vroeger niet, nu wel. En ik gebruik hem dan als wekker, uurwerk en als rekenmachientje. Drie in één dus. Bellen doe ik er niet mee.
Onzin:
- Een aansteker: handig om een kaars mee aan te steken. Maar ... ik heb nooit kaarsen. En roken doe ik ook niet. En toch heb ik hem steeds bij
- Universele stekkers: Neen, neem ik nooit mee. Dat koop ik ter plekke wel als het nodig is.
- Slot en ketting: zo'n zwaar ding om eventueel je deur mee te sluiten. Ook nog nooit gebruikt. Gaat volgende keer dus niet meer mee.
- Een mascotte: nope, zoiets is echt niet aan mij besteed. Ik zou hem toch maar verliezen. Of anders zou ik me erg belachelijk vinden met zo'n poppetje aan mijn rugzak
- Een buideltas: je weet wel, zo'n ding dat je op je buik hangt om je geld en papieren in te steken. Ik neem hem steeds mee, maar als ik hem aan heb en ik ga naar wc, dan vervloek ik dat ding. Geld en papieren belanden dan verspreid over mijn lichaam, en de geldbeugel belandt onderaan in mijn rugzak. En toch gaat ie weer mee
- Een hele apotheek: jeetjes wat neemt dat plaats in beslag, en je gebruikt die dingen zelden of nooit. Voor mij dus enkel wat pijnstillers en plakkertjes. De rest koop ik wel als het nodig is (of het belandt in de rugzak van mijn vrouw

).
- Een multi dinges zakmes: zoiets waar je zogezegd alles mee kan en toch niets mee kan. Nope, heb ik niet, koop ik niet en gaat zeker niet mee. Ik heb wél een klein flessenopenertje en een zakmes (een stiletto).
Jenny schreef:(Ik heb wel een beetje wat met schildpadden.)
Ik ook

Ik beschouw dat dier bijna als mijn 'totem'.