Beste dagrugzak voor op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
ketting
Reisexpert

Re: kleine daypack

Bericht door ketting »

Naast mijn 60 liter backpack heb ik nog een 20 liter daypack die vrij klein op te vouwen is.

Afbeelding

Inderdaad handig voor in het vliegtuig/bus, naar het strand of de stad.
Voor mn camera, reisgids, fles water, ipod, longsleeve/vestje en wat eten.
zaratoestra
Reisexpert

Re: kleine daypack

Bericht door zaratoestra »

Wij hebben ook altijd een daypack mee, probleem bij ons is wel dat hij na een tijdje reizen (omdat alles dan niet meer zo netjes is en je ondertussen wat spullen extra hebt) niet echt meer comfortabel in de rugzak past.
Wij hebben een daypack met ruguitsparing tegen het zweten, zo'n soort airsystem. Bjorn heeft dat wel nodig aangezien die anders na 10' druipt van het zweet.
Voorts dragen we die tijdens verplaatsingen gewoon op de buik. Niet echt leuk, maar raak je aan gewend. Hier zit zowieso eten/drinken in, camera, belangrijke papieren, reisgids en een boek.
LadyHeather
Reisexpert

deuter daypack

Bericht door LadyHeather »

Afgelopen week heb ik eindelijk een kleine rugzak gevonden die aan al mijn eisen voldoet.
Lekker dragend, veel vakjes, een netje om extra dingen mee te nemen, een regenhoes en mooi. Groot genoeg om wat dagelijkse spulletjes in mee te nemen, klein genoeg om tegelijk met m'n backpack bij me te hebben. De jongen in de winkel vond hem wel echt minimaal qua formaat en tipte me thuis te proberen of ik wel alles erin kreeg (anders kon ik hem terug brengen). Natuurlijk meteen geprobeerd en water, camera, lange broek, vest en poncho is iig geen probleem, ik had zelfs nog plek over... Ok het is eigenlijk een bike tas maar ik ben er ook zonder bijpassende fiets heel blij mee :) Het is de Deuter Compact EXP 12 (+2) geworden:
Afbeelding
Selalu mencari...
Erik
Site Admin

Re: deuter daypack

Bericht door Erik »

Ziet er hip uit!
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Erik schreef:Ziet er hip uit!
hip hè ;) ik ben ook super hip :P

naast leuk uiterlijk is ie volgens mij ook reuze praktisch :) ik ben hem nu lekker hier in NL aan het uitproberen
Selalu mencari...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Mooie tas! enne hoe groter je daypack is hoe meer je meesleept, heb zelf een grotere deuter maar er later een kleintje bij gekocht zodat die grotere meer voor de dagenlange wandelingen en de schaatsweekenden zijn ;)
Sandervh
Reisexpert

Beste dagrugzak voor op reis

Bericht door Sandervh »

Hallo,

Op het moment heb ik een eastpack. (vroeger dienst uitgemaakt als schooltas) en ik vroeg me eigenlijk af of deze prima dienst kan doen als daypack? of is dit toch iets wat onpraktisch als je langer op reis gaat in combinatie met een backpack?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Re: Daypack

Bericht door Backpackgek »

Het ligt er een beetje aan wat je gaat doen, maar voor wat langere tochten vind ik het altijd fijn als een tas wat meer verschillende vakken heeft en een wat steviger rugdeel. Waar ga je heen?
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Sandervh
Reisexpert

Re: Daypack

Bericht door Sandervh »

Zuid oost azie, (thailand laos vietnam cambodja) Ga zeker ook wel een keer een trekking doen door de jungle van 2 a 3 dagen en een keer een brommer huren voor 3 dagen ofzo om een gebied door te crossen.

Dus het is niet zo dat ik ontzettend lange tochten ga doen. maar wil ook niet daar staan en zitten van shit deze zit toch wel wat vervelend na lange tijd lopen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Mbakkeren

Daypack: hoeveel liter?

Bericht door Mbakkeren »

Hoi allemaal,

Ik ga in augustus voor het eerst een grote reis maken in mijn eentje. (vijf maanden naar Indonesië, Australië en Thailand) en ik ben op zoek naar een goede dagrugzak. Ik ben van plan om in Indonesie misschien een of meerdere vulkanen te gaan beklimmen en in thailand een tocht door de jungle, maar verder gebruik ik de rugzak voornamelijk als handbagage en op dagjes weg. Hoeveel liter raden jullie aan?

Ik zat zelf te kijken naar de volgende rugzakken:
Osprey Mira 26
Osprey Manta 28
Osprey Sirrus/stratos 24

Heeft iemand ervaring met een van deze rugzakken?
Sandervh
Reisexpert

Re: Daypack: hoeveel liter?

Bericht door Sandervh »

Zelf tijdens mijn eerste trip het gedaan met een eastpack (17 liter) en dit was te doen, alleen voor de meerdaagse trekkings is het iets wat proppen. Wat ik hiermee wil zeggen dat elke tas wel te gebruiken is als daypack, waar je meer naar moet kijken is hoe het draagcomfort is en of alles erin past voor een meerdaagse trekking (less is more!) Zelf voor mijn laatste trip de Osprey talon 22 aangeschaft, zeer goed bevallen en ook ruimte genoeg voor de meerdaagse trekkings.

Dus wel ervaring met het merk maar niet met de types die jezelf had gevonden. Over het merk kan ik zeggen dat het van goede kwaliteit is, en licht (de talon in ieder geval). Wel denk ik dat bijvoorbeeld de 28 liter iets wat overkill is.

Verder wil ik je adviseren om naar een reiswinkel te gaan en de verschillende tassen eens om te doen, heb je er een goed gevoel bij kies daar dan voor. Wel tijdens het passen (ook als de tas op je buik hangt dus, wat gebeurd als je grote backpack op je rug zit) proberen hoe je bij de belangrijke vakjes kan waar bijv. je zonnebril en etc inzitten.
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Esterb92 »

Ik zit zelf met dezelfde vraag... Daarbij heb ik wel eens gehoord dat als je een heel nieuwe tas hebt men ziet dat je dus geld hebt en als je met een oudere tas loopt dit minder opvalt (ik ga naar midden Amerika dus daar speelt dit wat meer dan in Azië geloof ik). Dus veiliger om mijn oude eastpack mee te nemen dan een mooie shiny nieuwe daypack aan te schaffen...? Het liefst neem ik gewoon mijn eastpack mee maar mijn vraag is vooral of dit praktisch gezien wel handig is...
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Over de nieuwigheid zal ik niet teveel vallen als ik jou was, zelf kwam ik dus ook aan met een nieuwe tas in Colombia, nooit hierdoor de indruk gekregen dat er mensen daardoor extra naar mijn tas keken. Denk dat het belangrijker is dat je geen dure sieraden om hebt, en je camera op sommige plekken in je tas te laten.

Qua eastpack mee: Zoals ik aangaf is dit goed te doen (zelf 4,5 maand door azie mee rondgereisd). Wel is het zo dat een daypack die voor hiken is gemaakt een groter draagcomfort heeft (borst en heupsleuting, waardoor betere ondersteuning). Ook voor meerdaagse trekkings krijg je alles wel mee, al zal je tas wel goed vol zitten, en aangezien je alles op je schouders draagt kan dit op den duur zwaarder gaan aanvoelen, maar het is nou ook weer niet dat het lijkt alsof je een loden gewicht op je schouders hebt.
Mbakkeren

Bericht door Mbakkeren »

Hoi sander,
Bedankt voor je reactie! Ik heb alle drie de modellen gepast en ze zitten wat betreft draagcomfort allemaal goed. Het gaat dus echt om hoeveel liter. Ik neig nu meer naar de osprey mira 26 of de osprey stratos/sirrus 24. Ik vind de mira qua indeling misschien net iets handiger, maar ben bang dat deze misschien te groot is.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Mindfuck: lokale mensen zijn niet dom. Zij snappen echt wel dat je als toerist relatief veel geld hebt, dat veel toeristen ook nog eens veel contant geld mee hebben en dat de kans groot is dat ze ook nog eens een camera en telefoon bij zich hebben.

Camera in de tas laten is puur voor je eigen gevoel. Om je nek hangen of in je broekzak, dan ben je wel een makkelijk slachtoffer, ja, maar strak in je hand, mwah. Ze weten echt wel dat je een camera in je rugzak hebt als ze hem niet zien. En of het nou een nieuwe of oude rugzak is, de inhoud kunnen ze wel inschatten.

Belangrijker: je moet altijd op je hoede zijn, MAAR wordt niet paranoide en ga niet nadenken of je een oude of nieuwe rugzak moet hebben. Die onzekerheid maakt je op straat namelijk een makkelijk slachtoffer. Al die horror-verhalen zijn unieke gevallen.

Wat betreft je vraag: ik gebruik zelf een 21l en vind dat meer dan genoeg. Veel plezier :)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie