Beste dagrugzak voor op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
LadyHeather
Reisexpert

kleine daypack

Bericht door LadyHeather »

Het valt mij altijd op dat veel mensen een vrij grote/stevige daypack bij zich hebben. Betekent dat dat jullie die altijd naast je backpack gebruiken (dat wil zeggen, als je je backpack op hebt heb je dus een extra tas bij je namelijk je daypack, bv op je buik)? of bergen jullie de daypack op in de backpack wanneer jullie al je spullen meenemen ergens heen?

Ik vind het zelf namelijk heel vervelend om een losse daypack naast mijn backpack mee te moeten nemen. Voor mijn gevoel ontneemt het me veel te veel bewegingsvrijheid. Maar als ik ergens ben en ik wil een dagje weg is het toch wel bijzonder handig een klein tasje mee te hebben.. vaak gebruik ik daar een stoffe schoudertas voor die super klein opvouwt maar voor de situaties waarin je liever je spullen over je schouders draagt overweeg ik nu toch een daypack te kopen. Voorwaarde is voor mij dus wel dat de daypack klein opgeborgen kan worden in de backpack (maar de daypack moet natuurlijk wel een beetje lekker dragen want anders kan ik ook gewoon een stoffe schoudertas gebruiken).

Lekker veeleisend dus :) Nou zag ik vandaag in een winkel deze tas van Lowe Alpine:
Afbeelding De houdini pack (goede naam ook ;) ) Veelzijdig en extreem lichtgewicht rugzakje, dat in zijn eigen binnenvak past en waarvoor altijd wel plaats is in je bagage. Geschikt voor allerhande doeleinden, maar ooit speciaal ontworpen om je klimtouw (60 meter 10 mm) naar een route te dragen en om het tijdens lastige, winderige rappels veilig en georganiseerd te houden.

Volume: 16 liter
Gewicht: 280 gram
Materiaal: Hyperlite 210
Kleuren: black, lizard green

Klinkt als een leuk tasje. Draagbanden zagen er ook nog wel redelijk comfortabel uit en goed klein op te bergen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze tas? of andere klein opvouwbare daypacks???
Selalu mencari...
LadyHeather
Reisexpert

Re: kleine daypack

oh ja, ik zag ook deze: http://www.buitensportwebshop.nl/N_fram ... t_863.html die kan echt superklein opgevouwen worden! maar die vond ik er zo dun uitzien dat het me niet fijn lijkt dragen...
Selalu mencari...
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb al jaren een rugzakje bedoeld voor een waterzak in gebruik, zonder de waterzak uiteraard.

Afbeelding

Berghaus Bladdered

Dit rugzakje heeft geen frame, heeft 7 liter inhoud en met een ritsje kan je hem vergroten tot 10 liter. Ideaal voor wie weinig mee wil nemen, fles water in het voorvakje, camera, reisgids danwel boek, zonnebril, en nog een kleine lunch, het past allemaal net. Als ik hem niet gebruik rol ik hem op, en past ie altijd wel ergens boven in mijn grote rugzak.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb altijd een daypack mee. zo'n schoudertas is ook wel geinig maar in de praktijk niet zo fijn.
al je gewicht hangt dan op 1 schouderspier te drukken de hele dag.
ik heb er 1 en gebruik die als ik 's avonds de straat op ga of naar het strand. mijn daypack heeft alle eerste levensbehoeftes. als mijn grote rugzak onder in een bus ligt dan zit in mijn daypack mijn voedselrantsoen voor die bus rit.
als je hele dage door een stad of langs tempels loopt is het lekker om een tasje op je rug te hebben en niet op je schouder.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LadyHeather
Reisexpert

Maar als jij je backpack meehebt heb je dus ook altijd los een daypack bij je (en loop je dus met 2 tassen) of berg je je daypack wel eens op in je backpack?

schoudertas vind ik overigens prima voor rondlopen in een stad enzo, doe in nederland ook niet anders, maar als ik echt een hele dag ga wandelen ofzo vind ik het wel vervelend!
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

ik heb altijd 2 tassen mee. wen je aan. De daypack hangt op mijn buik als ik de grote rugzak op heb. Kan je leuk je kin op laten rusten als je erg lang moet wachten ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik hang mijn daypack ook voorop. Klinkt wat onhandig, maar went. Alles in mn grote backpack stoppen zou ik me ook niet goed bij voelen. Als die grote backpack nou eens uit de bus gejat wordt, dan heb je niks meer. Of bedoelde je dat niet?
LadyHeather
Reisexpert

bolletjeom schreef:De daypack hangt op mijn buik als ik de grote rugzak op heb. Kan je leuk je kin op laten rusten als je erg lang moet wachten ;)
Dat is idd een voordeel ;)
Ik bedoelde idd dat alles dan in je backpack zit, al kan ik me voorstellen dat dat bv in een bus niet zo handig is (dan doe ik dt ook niet overigens!) maar voor veel andere situaties los ik dat op met een heel klein tasje (zie foto) waar de dingen in zitten waar ik snel bij wil kunnen en wat dingen die belangrijk zijn (samen met met mn money belt). Zit jullie daypack echt helemaal vol met dingen die je echt niet kwijt wil raken? of zit ie meer vol omdat je hem toch mee hebt?

Afbeelding
Ik vind dit ding ideaal, kan hem op mn borst vastmaken aan mn backpack en dus snel bij de dingen die erin zitten, maar hem ook losmaken en apart dragen. past precies mn telefoon (als ik die mee wil nemen), portemonnee met een beetje geld, klein fototoestel, mp3 speler en klein opschrijfboekje in...
Selalu mencari...
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ik heb een Roomy van Vaude 17 liter, uitritsbaar tot 20. Ooist speciaal ontworpen voor fietsen/lopers en ik ben echt heel erg blij met dat ding!! Handige vakjes (vooral het zachtgevoerde vakje voor je bril) en de zachte randen langs de schouderbanden (ik had altijd van die 'snijwonden' bij banden van andere daypacks).

Hier is een linkje, maar ik heb hem obviously niet in het wit!!
http://bikereviews.com/2009/10/vaude-ro ... pack-2009/
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
mfl

Bericht door mfl »

Ik heb een backpack met afritsbare daypack.
Hier zit ook een transport(regen) hoes in.
Het is echt een bijzonder handig ding.
Het is een 65liter rugzak met een 5 liter daypack.
Hier gaan we in september 4 maanden mee rondtrekken.

Afbeelding

Afbeelding
bolletjeom
Reisexpert

dat type heb ik ook wel eens overwogen. goed te horen dat het in de praktijk ook handig is
mfl

Bericht door mfl »

Je kan deze rugzak helemaal naar het beste draag comfort verstellen.
Er zit een soort verstelbaar geraamte in dat lekker stevig op je rug zit.
En als je weet wat ie gekost heeft dan lach je je huig uit je keel. _O-
20 euries!!!!!!
bolletjeom
Reisexpert

Serieus!!!! 0_0 van welke vrachtwagen was ie gevallen ;)
draag je ze ook wel eens als de kleine vol zit en vast geritst op de grote? het lijkt me dat de tas dan een raar zwaartepunt krijgt en je achterover dreigt te vallen.
mfl

Bericht door mfl »

In die kleine doe ik de spulletjes die je nodig heb voor de pak.
zoals de lonley planet en ander lees voer.
flesjes drinken, mp3, zakdoekjes,vochtigedoekjes enz.
erg handig in het vliegtuig of bus als de grote in het vrachtruim ligt.
En als ie aan de grote zit weegt het bijna niks.
Ik kan niet zeggen dat er een raar zwaartepunt op zit dan.
LadyHeather
Reisexpert

mijn backpack heeft aan de voorkant wel de optie om er een daypack op te maken.. misschien moet ik dat in de winkel eens uit gaan proberen....
Selalu mencari...
Plaats reactie