Maand Backpacken door Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Make_it_legendary

Maand Backpacken door Thailand

Bericht door Make_it_legendary »

Heey
Ik ga de zomer van 2013 een maand backpacken in thailand samen met een vriendin.
Voor beiden is het de EERSTE keer dat we zover op reis gaan, zullen backpacken && een maand wegblijven.
Alle hulp is daarom welkom !!

Eerst & vooral heb ik nog veel vragen ivm backpacks. Het lijkt mij alsof daar helemaal niet zoveel ingeraakt? En ook al neem je niet evenveel mee als op een luxe reis ofzo toch vraag ik me af hoe je alles hier in krijgt? En welke dingen ik zeker WEL moet meenemen en welke dingen ik beter NIET meeneem. wat voor schoenen, heb je ook warme kledij nodig , hoeveel paar ondergoed, zo van die zaken.. en is het aan te raden om een kleine notebook mee te nemen of beter daar gebruik maken van internetcafés.

Ook heb ik nog een vraagje over de hotels, is het veilig om je spullen overdag in je kamer achter te laten terwijl je bv op excursie gaat? Want ik heb geen idee of de sloten daar goed genoeg zijn & zou niet graag terug komen van excursie om dan te zien dat al mijn spullen gestolen zijn..

Ik heb al veel over thailand gelezen maar wou toch julie mening even horen over de plekjes in thailand die jullie denken dat ik ZEKER niet mag missen en welke excursies jullie zeker ook aanraden.

En als laatste vraag wou ik nog wat weten rond het budget dat ik zeker moet voorzien voor een maand backpacken in thailand. Denk dan aan alle hotelovernachtingen, vervoer tussen bepaalde plekken, excursies waaronder ook enkele duurdere dingen zoals duikbrevet halen of met dolfijnen zwemmen , eten en drinken , en wat shopbudget. Ik had al ergens gelezen dat de meeste backpackers met 20euro per dag toekomen voor al deze dingen, maar dit lijkt me precies wat weinig ??

alle tips zijn meer dan welkom en zouden zéér gewaardeerd worden !!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Maand Backpacken door Thailand

Bericht door Tikva »

Ik wil je als tip geven om eens de reisinformatie over thailand te lezen op deze website, bijna al je vragen worden hier al beantwoord. Zo is €20 per dag een gemiddeld backpack budget met kleine excursies, maar zonder dure extra's zoals duikbrevet halen, veel shoppen/drinken etc.

Ook kan je een paklijst vinden backpacken wat neem je mee en informatie over een rugzak kopen. Neem zeker niet te veel mee.

Wat je niet mag missen hangt van je eigen interesses af, een maand is niet genoeg tijd om heel thailand te zien. Als je ook een duikbrevet wilt halen zou ik me concentreren op het midden en zuiden van thailand. Dan zijn plekken als bangkok en kanchanaburi aanraders plus wat mooie eilanden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
JulienK

Bericht door JulienK »

Leuk dat je naar Thailand gaat! Ik ben er zelf in 2011 voor het eerst geweest en het was toen ook mijn eerste keer dat ik zo ver weg ging en zo ongeorganiseerd op een reis ging. Ik ging met mijn vriendin 3 weken.
Het viel me heel erg mee, reizen daar is zo gemakkelijk, de mensen zijn heel behulpzaam en het was er heel mooi en leuk!
Wij gingen, aangekomen op Bangkok, meteen door naar Chiang Mai om daar onze reis te beginnen. Daar wat dingen gedaan (jungle excursies en rondgelopen en gereden met de songtaews) en toen door naar het zuiden. Sukothai (oude ruines, waren erg mooi!), Bangkok, Kanchanaburi, Nakhon Pathom, Surathani en Ko Samui en Koh Toa!

Over kleren meenemen hoef je je ook geen zorgen te maken, er zijn daar overal wel laundry services en elke backpacker gebruikt ze. Bovendien kun je daar heeeel veel kopen als je dat nog nodig hebt.

Veel plezier!
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

JulienK schreef: Over kleren meenemen hoef je je ook geen zorgen te maken, er zijn daar overal wel laundry services en elke backpacker gebruikt ze. Bovendien kun je daar heeeel veel kopen als je dat nog nodig hebt.
Haak even in op dit onderwerp.
Bedoel je met die laundry services dat ze voor jou de was wassen, of meer dat er in hostels gewoon was mogelijkheden staan??
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In bepaalde hostels kun je jouw kleren laten wassen door een laundry service. Je kunt er altijd ook zelf eentje opzoeken. In de plaatsen waar wij zijn geweest wordt het voor je gedaan. De kosten zijn ook zo laag dat je daar ook niet om hoeft te laten.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Sandervh schreef:
JulienK schreef: Over kleren meenemen hoef je je ook geen zorgen te maken, er zijn daar overal wel laundry services en elke backpacker gebruikt ze. Bovendien kun je daar heeeel veel kopen als je dat nog nodig hebt.
Haak even in op dit onderwerp.
Bedoel je met die laundry services dat ze voor jou de was wassen, of meer dat er in hostels gewoon was mogelijkheden staan??
Je kunt hier bijna overal je was laten doen voor gemiddeld 30 à 40 Baht (+- 1 euro) per kilo.
Ik heb vorige week een zakje waspoeder (+- 10 x wassen?) gekocht voor 36 Baht. Af en toe de boel in een emmer en je kunt weer fris en fruitig verder : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie