Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Pluzx
Vakantieganger

Help Visum Probleem

Bericht door Pluzx »

Om te beginnen ik weet dat het super dom geweest is om niet mijn stempels te controleren.

Ik ben nu bijna aan het einde van mijn 3,5 maand rond reis door zuid oost azie. en had voor vertrek een dubbele entry 60 dagen visa aangevraagd voor thailand. Ben daarna door laos, vietnam en cambodja gereist. En ben nu net weer in bangkok om morgen terug te vliegen. Maar nou mijn probleem: tijdens mijn reis van cambodja naar thailand is niet mijn visum gebruikt maar heb ik een 15 dagen visum gekregen welke om 5 feb verliep. Hier kwam ik net pas achter toen ik mijn departure kaart aan het in vullen was. Na wat googlen ben ik er achter dat ik eventueel een boete van 500 Bath kan krijgen. En in het slechtste geval niet meer welkom ben in thailand. Mijn vraag is wat moet ik doen.. gewoon de 7x 500 bath op hoesten en denken dat dit een duur lesje geweest is zo dat ik in het vervolg altijd mijn stempels controleer. Of heeft iemand een beter idee..

Bvd Mathijs ( super gestrest )

ow ja weet iemand of je die boete ook eventueel met pin of creditcard kan betalen of moet dit contant? want dan moet ik nog langs de pin.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Help Visum Probleem

Bericht door bolletjeom »

oh, wat irritant als dat gebeurd!!!
Ik heb ook ooit een boete moeten betalen maar kan me niet meer goed herinneren hoe. Ik neem toch aan dat je daar kan pinnen. Ik zou ter plekke toch nog even proberen uit te leggen dat het je bedoeling was om op dat visum binnen te komen. Misschien zijn ze mild
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je hebt geen keuze behalve de boete te betalen (500 Baht per dag, maximaal 20,000 Baht).

En je hebt geen keuze waar te betalen: vliegveld, aangezien de andere immigratie kantoren nu gesloten zijn. Hier hoef je verder niet moeilijk over te doen, komt vaak voor. Je wordt gewoon meegenomen naar een kantoortje/bureautje, betaalt de boete en klaar. En maak je geen zorgen, dit heeft geen gevolgen voor een volgende keer naar Thailand komen.

Je moet er alleen voor zorgen dat je voor je op het vliegveld bent niet wordt aangehouden door de politie voor iets stoms als door rood licht lopen, afval of sigarettenpeuk op de grond gooien, want als ze dan je paspoort bekijken heb je ook die overstay en ben je dus illegaal in het land. En dat betekent problemen.

Zoals al gezegd, probeer je situatie ter plekke uit te leggen, wie weet.
Pluzx
Vakantieganger

Bericht door Pluzx »

Oke hier even een update. Ik ben inmiddels weer in nederland. Koud. Maar goed toen ik bij de douane in thailand op het vliegveld stond en het verhaal uitgelegd had moest ik even mee komen en werd de fout hersteld. Dus heb geen boete hoeven te betalen.. En denk dat ik mijn lesje wel geleerd heb. Zelfs de douane maakt fouten dus controleer altijd je paspoort!!

Nog bedankt voor de gerust stellende woorden:D
groetjes mathijs

Ps wat is het hier koud zeg.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Gelukkig goed afgelopen, en nog fijn dat je geen boete hebt gehad!
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Mooi dat je geen boete hebt gehad.
Sieniej

Paspoort in Thailand gestolen, visum verlopen

Bericht door Sieniej »

Hallo iedereen,

Mijn paspoort en nog meer dingen zijn gestolen uit mn huis terwijl ik aan het slapen was. Heel vervelend allemaal maar ik kom daar wel weer over heen.

Ik ben inmiddels al naar Bangkok gegaan om een nieuwe aan te vragen en deze verwachten ze 7 maart. Enige wat ik ben vergeten te vragen is het volgende; 2 dagen voordat mijn visum voor Thailand is afgelopen hebben ze mijn spullen mee genomen. Inmiddels had ik dus eigenlijk Thailand allang moeten verlaten. Wanneer ik mijn nieuwe paspoort krijg, kan ik dan gelijk de grens over zonder een boete te betalen? Of moet ik eerst nog iets anders regelen? Ik vraag me namelijk af of ze er een stempel in zetten die dit aangeeft ofzo.

Ik weet namelijk dat per dag overstay ze 500 bath vragen.. en aangezien ik de 23ste van feb het land uit moest word dat aardig hoog, daarnaast doen ze vaag moeilijk voor een nieuw visum aanvraag voor Thailand als ze weten dat je te lang bent gebleven.

Hopelijk kan iemand me helpen!!
Erik
Site Admin

Re: Paspoort in Thailand

Bericht door Erik »

Wat een vervelende situatie! Gelukkig ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Ik neem aan dat je aangifte gedaan hebt bij de politie? Zodat je voor de verzekering en voor je verlopen visum bewijs hebt? Ik neem aan dat wanneer je een politie aangifte hebt je jouw verhaal beter kunt "bewijzen" en er minder moeilijk word gedaan.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Paspoort in Thailand gestolen, visum verlopen

Bericht door stevenl »

Zsm melden bij een immigratie kantoor. Daar kunnen ze je visum of visumvrije entree gegevens opzoeken. Deze kunnen dan worden overgenomen in je nieuwe paspoort. je had dit eigenlijk al de 21e moeten doen. Neem alle mogelijke papierwerk mee, dus aangifte politie, aanvraag nieuw paspoort, kopie visum, kopie fotopagina paspoort, kopie arrival card, etc.

Geen idee wat er gebeurt met de 500 Baht per dag boete, maar dat kunnen ze je bij immigratie vast wel vertellen.

Overstay heeft normaal gesproken geen gevolgen voor nieuwe visumaanvraag trouwens.
sjonnie

Visum Thailand

Bericht door sjonnie »

Vraagje
Van de zomer ga ik een kleine 2 maanden naar Thailand. Als ik nu een retourtje Bangkok-Hong Kong in het midden van die 2 maanden heb, hoef ik dan geen visum te regelen? Kan ik dan 2x een visa on arrival krijgen?
Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Visum Thailand

Bericht door Erik »

Je blijft niet langer dan 30 dagen in Thailand, en je kunt over het algemeen meerdere keren terug komen. Je hebt dus geen visum nodig.

Hier kun je het antwoord op je vraag vinden in meer detail:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Sieniej

Bericht door Sieniej »

stevenl schreef:Zsm melden bij een immigratie kantoor. Daar kunnen ze je visum of visumvrije entree gegevens opzoeken. Deze kunnen dan worden overgenomen in je nieuwe paspoort. je had dit eigenlijk al de 21e moeten doen. Neem alle mogelijke papierwerk mee, dus aangifte politie, aanvraag nieuw paspoort, kopie visum, kopie fotopagina paspoort, kopie arrival card, etc.

Geen idee wat er gebeurt met de 500 Baht per dag boete, maar dat kunnen ze je bij immigratie vast wel vertellen.

Overstay heeft normaal gesproken geen gevolgen voor nieuwe visumaanvraag trouwens.
oeps, ben ik nu een beetje te laat mee dus. Heel erg bedankt voor de informatie.

Weet je toevallig naar welk kantoor ik in Bangkok moet? Ik zie dat er 3 zijn maar niet elke is geschikt en alle website's die ik zie zijn in thai...
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Sieniej,

Kan je helaas niet helpen, maar wilde nog wel even zeggen dat ik het echt onwijs rot vind voor je dat al je spullen zijn gestolen...
Is echt een klote-gevoel dat iemand met z'n takken aan je spullen zit!
Hopelijk kun je het snel oplossen en hou je er geen blijvend naar gevoel aan over...

Sterkte ermee.

Groeten,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
japi51

Qreply

Bericht door japi51 »

Indien bij vertrek een vlucht geboekt is naar een ander land is er geen probleem. Elke keer dat Thailand wordt verlaten via de internationale luchthavens krijgt u bij het terug binnenkomen een visum voor 30 dagen. U moet wel uw boeking kunnen bewijzen bij vertrek uit België. Dus uw gedrukte boeking meenemen bij check in.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Bovenstaande informatie is correct, op een kleine nuance na: een visum voor 30 dagen bestaat niet, dit betreft een visumvrije entree.
Plaats reactie