Roadtrip IJsland
Re: Weet iemand hoe het is om nu op IJsland te reizen?
Vrienden zijn net terug uit Ijsland en hebben geen problemen ondervonden.
-
- Reiziger
Re: Backpack ervaringen ijsland
Weet niet of t voor jullie nog zin heeft, maar wellicht voor een ander....
Wij hebben niet gebackpackt, maar kan wel vertellen dat als je niet gaat kamperen, maar gebruik wil maken van hotels/motels enz. het wel verstandig is om te reserveren. In de zomerperiode omdat het gewoon hartstikke druk is (nouja, voor ijslandse begrippen dan he) en in de winterperiode om er zeker van te zijn dat ze je verwachten en dus de deur voor je open doen!
Vond t in elk geval een machtig mooi land en wil zeker nog eens terug!
Wij hebben niet gebackpackt, maar kan wel vertellen dat als je niet gaat kamperen, maar gebruik wil maken van hotels/motels enz. het wel verstandig is om te reserveren. In de zomerperiode omdat het gewoon hartstikke druk is (nouja, voor ijslandse begrippen dan he) en in de winterperiode om er zeker van te zijn dat ze je verwachten en dus de deur voor je open doen!
Vond t in elk geval een machtig mooi land en wil zeker nog eens terug!
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Backpack ervaringen ijsland
Zelf geen ervaringen, maar mijn vriend heeft een maand door IJsland gefietst. Met een tentje. De elementen zijn erg heftig: zon, regen, hagel, warm, koud en harde wind op één dag en de beste reistijd is juli/augustus als je gaat fietsen, omdat anders de kans bestaat dat bepaalde stukken al onbegaanbaar zijn. Mijn vriend kampeerde op kleine geïmproviseerde campings, maar ook op grasvelden van midelbare scholen en sportvelden. En zodra hij een hotel in the middle of nowhere tegenkwam: meteen creditcard trekken. Het was zeker niet goedkoop, maar hij heeft het er nog steeds over (terwijl zijn reis al een jaar of 5 geleden is).
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
-
- Reiziger
Re: Weet iemand hoe het is om nu op IJsland te reizen?
Op deze site kun je de actuele wegcondities nagaan:
http://www.vegagerdin.is/english/road-c ... d-weather/
http://www.vegagerdin.is/english/road-c ... d-weather/
Backpacken IJsland
Ik hoor van diverse bronnen dat het niet verstandig is om alleen te backpacken in IJsland. Maar van andere bronnen hoor ik dat het weer wel mogelijk is en gewoon kan. Heeft iemand tips/advies die er wel eens eerder is geweest? Het lijkt me namelijk schitterend om diverse plekken te zien en dan te trekken van hostel naar hostel (of hotel naar hotel) Maar dan niet met de auto.
Re: Backpacken IJsland
Hangt af van wat je wilt en waar.
Ik was in de winter in IJsland, en ben toen bewust niet gaan backpacken. Bijna geen openbaar vervoer, en zeker niet de plekken waar ik heen wilde. Veel accommodatie was sowieso dicht, maar ging speciaal voor onze groep open.
In de zomer kan het beter. Maar.... bussen stoppen niet overal waar je wilt, dus waarschijnlijk moet je af en toe liften of een tour boeken.
Ik was in de winter in IJsland, en ben toen bewust niet gaan backpacken. Bijna geen openbaar vervoer, en zeker niet de plekken waar ik heen wilde. Veel accommodatie was sowieso dicht, maar ging speciaal voor onze groep open.
In de zomer kan het beter. Maar.... bussen stoppen niet overal waar je wilt, dus waarschijnlijk moet je af en toe liften of een tour boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Excursies IJsland
Deze zomer ga ik(18) met mijn moeder(34) 10 dagen door IJsland backpacken.
We zijn van plan veel dingen te bezoeken en te doen waaronder Hekla, Gullfoss, Geysirr, de Blue Lagoon, paardrijden op lavastranden en walvis spotten.
Maar ik vroeg me af of de excursies zoals het walvisspotten moet reseveren of kun je dit in IJsland zelf ook regelen?
Ik heb namelijk wel een bureau benaderd maar die brachten 50 euro reseveringskosten in rekening, daarnaast is onze vertrekdatum een beetje onzeker.
We zijn van plan veel dingen te bezoeken en te doen waaronder Hekla, Gullfoss, Geysirr, de Blue Lagoon, paardrijden op lavastranden en walvis spotten.
Maar ik vroeg me af of de excursies zoals het walvisspotten moet reseveren of kun je dit in IJsland zelf ook regelen?
Ik heb namelijk wel een bureau benaderd maar die brachten 50 euro reseveringskosten in rekening, daarnaast is onze vertrekdatum een beetje onzeker.
Re: Excursies IJsland
Ik ben in de winter geweest, en toen kon je excursies ter plekken boeken. In de zomer zal het echter drukker zijn. Ik zou zelf echter het risico nemen en alles gewoon in Reykjavik boeken, je kan dan meteen zien of het bureau je aanstaat of niet. En als iets vol zit kan je wellicht een beetje schuiven in je programma en dan komt het toch nog goed.
Met name de walvisexcursies worden ECHT op heel veel plaatsen aangeboden, er zijn veel boten.
Met name de walvisexcursies worden ECHT op heel veel plaatsen aangeboden, er zijn veel boten.
Het gebied om walvissen te spotten is dat niet ver van Reykjavik, en überhaupt wel haalbaar met "maar", 10 dagen?
In de haven van Reykjavik vertrekken boten naar de walvissen. Kans op walvissen is uiteraard geen 100%.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Bij mijn bezoek daar hadden ze het over een 90% succes-rate. Helaas zat ik wederom bij de verkeerde 10%...Jenny schreef:In de haven van Reykjavik vertrekken boten naar de walvissen. Kans op walvissen is uiteraard geen 100%.
Nu was ik er overigens ook in het naseizoen (september), maar heb in Reykjavik wel zoveel bedrijfjes gezien die excursies aanboden dat het toch haast geen probleem kan zijn dat ter plekke te boeken.
Van wanneer tot wanneer kun je walvissen spotten?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik meen van april t/m oktober. We zaten in ieder geval nog niet helemaal aan het einde van het seizoen.
-
Ik geloof van wel ja, wat ik van meerdere sites begrepen heb. We zouden eerst een week maar heb het voorelkaar dat we nu 10 dagen gaan. Het is inderdaad best kort, maar we kunnen niet langer ivm dat ik met een knieafwijking zit en waarschijnlijk na 1 of 2 dagen kapot ben.Erik schreef:Het gebied om walvissen te spotten is dat niet ver van Reykjavik, en überhaupt wel haalbaar met "maar", 10 dagen?
Al bedankt voor de reacties trouwens! We gaan het risico nemen en ze gewoon daar boeken.
-
Geld IJsland
Hoi,
14 augustus vertrekken mijn moeder en ik richting IJsland.
Hier gaan we twee weken rondtrekken met onze backpacks en de tent.
Alles wat we nodig hebben, hebben we nu en we zijn ons nu aan het voorbereiden op de route.
Maar we kwamen toch nog een puntje tegen wat we nog niet helemaal weten.
Hopelijk kan iemand het ons vertellen.
Hoe zit het met het geld, we zijn al langs de bank geweest maar die waren niet echt duidelijk.
Als wij pinnen met onze europas waar euro's op de rekening staan, wordt dit dan automatisch tijdens de betaling omgezet in ISK?
De bank wees ons erop dat we alleen kunnen pinnen bij automaten met het maestro teken erop, maar geld dit ook voor supermarkten en benzinestations?
Waar hebben jullie je geld gewisseld en hoe ver van te voren hebben jullie dit gedaan?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen, alvast bedankt.
Groetjes Saskia en Mela
14 augustus vertrekken mijn moeder en ik richting IJsland.
Hier gaan we twee weken rondtrekken met onze backpacks en de tent.
Alles wat we nodig hebben, hebben we nu en we zijn ons nu aan het voorbereiden op de route.
Maar we kwamen toch nog een puntje tegen wat we nog niet helemaal weten.
Hopelijk kan iemand het ons vertellen.
Hoe zit het met het geld, we zijn al langs de bank geweest maar die waren niet echt duidelijk.
Als wij pinnen met onze europas waar euro's op de rekening staan, wordt dit dan automatisch tijdens de betaling omgezet in ISK?
De bank wees ons erop dat we alleen kunnen pinnen bij automaten met het maestro teken erop, maar geld dit ook voor supermarkten en benzinestations?
Waar hebben jullie je geld gewisseld en hoe ver van te voren hebben jullie dit gedaan?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen, alvast bedankt.
Groetjes Saskia en Mela