Roadtrip IJsland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
justflipje

Roadtrip IJsland

Bericht door justflipje »

hallo
is er mischien iemand die ervaring heeft met backpacken in ijsland??
t lijkt me erg mooi om er naar toe te gaan maar heb al wel gehoord dat t best duur is.
groetjes flip
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heb zelf geen ervaring maar vrienden van mij wel
echte backpackers en dat blijkt toch niet echt mogelijk te zijn daar.
Ten eerste is maar een klein deel van het land bevolkt en zijn hostels uitzonderlijk dun gezaaid.
Kamperen kan wel goed in ijsland maar je moet dan wel hartje zomer daar zijn en niets tegen muggen hebben.
En natuurlijk heb je dan eigen vervoer nodig want doordat het heel dunbevolkt is kan je niet echt goed liften
toers zijn gericht op mensen met een groter budget.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rene S

Re: Backpack ervaringen ijsland

Bericht door Rene S »

IJsland wordt met de dag goedkoper... let er wel op dat je je kronen niet meer terug kunt wisselen voor euro's.

Oh ja, mocht je die kant op gaan, kun je op de terugweg nog even 1.7 miljard euro meenemen? Ligt nog ergens op een Icesave bank daar...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Rene S schreef:IJsland wordt met de dag goedkoper... let er wel op dat je je kronen niet meer terug kunt wisselen voor euro's.

Oh ja, mocht je die kant op gaan, kun je op de terugweg nog even 1.7 miljard euro meenemen? Ligt nog ergens op een Icesave bank daar...
En neem een credit card mee! Pinnen wordt steeds lastigere. Bij de icesave automaten schijnt het niet meer te lukken. En dat terwijl de juiste logo's (cirrus enzo) wel op de automaten staan :?
bolletjeom
Reisexpert

iceland air heeft nu zelfs aanbiedingen en adverteren met "ijsland, nog nooit zo goedkoop"

stukje tekst even geplakt:
Luchtvaartmaatschappij Icelandair toont onbeschaamde lef, dat moet gezegd. Ca. 120.000 Nederlanders zijn mogelijk hun spaargeld kwijt omdat de IJslandse internetspaarbank Icesave én IJsland enorme kredietproblemen hebben. De IJslandse kroon duikelt als een komeet en dan komt Icelandair doodleuk met het persbericht: ‘IJsland nog nooit zo goedkoop.

De IJslandse kroon is nog nooit zo laag geweest en dit is voor de reizigers naar IJsland een positieve ontwikkeling.’ Voor Nederlanders die in IJsland graag willen dansen op een vulkaan heeft Icelandair een ‘Superdeal’ samengesteld.

Een 4-daagse reis naar IJsland kan v.a. maandag 13 oktober geboekt worden v.a. 299 euro per persoon. Retourvlucht Amsterdam–IJsland, luchthavenbelastingen en drie hotelovernachtingen (2-p. kamer incl. ontbijt) inbegrepen.
Eerst in Reijkjavik drie dagen op de gesloten deuren van de leugenachtige spaarbank bonzen, daarna tot rust komen in de befaamde Blue Lagoon, een groot mineraalwaterbad in een onheilspellend lavaveld. Daarover schrijft Icelandair: ‘Nu maar 16 euro in plaats van 27 euro.’
Informatie: www.icelandair.nl
bron:http://www.reizen.nl/published/rei/cont ... ir.nl.html
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Is er inmiddels iemand hier die ervaring heeft met backpacken in Ijsland? Alle info is welkom, ik ben benieuwd wat voor budget ik moet hebben voor drie weken in augustus. Stappen en drank hoeven van mij niet zo, wel zo veel mogelijk zien en doen! Liefst met een huurauto, maar als iemand tips heeft voor goedkoop ov dan hoor ik het graag (al had ik begrepen dat je lang niet overal kunt komen met het ov).

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes anne
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit zijn de koersen van de kroon een jaar geleden en nu (bron www.oanda.com)

01/19/2008 0.010530
01/25/2009 0.006210

40% gezakt door de kredietcrisis dus. Wellicht nog steeds niet heel goedkoop, maar als je er ooit heengaat dan lijkt nu me wel een goed moment...
bolletjeom
Reisexpert

Dit is hoogstwaarschijnlijk HELEMAAL niet wat je zoekt maar toch wilde ik het even melden. Misschien is het een alternatief voor je of een idee voor iemand die nog een weekje vakantie over heeft.

In de Kampioen staat een aanbieding van de ANWB
Een 6 daagse autorondreis door ijsland langs de hoogtepunten voor maar €775 pp!

dat is inclusief VLUCHT EN LUCHTHAVENBELASTINGEN, AUTOHUUR,5 OVERNACHTINGEN IN MIDDEKLAS HOTEL MET ONTBIJT, ENTREE BIJ DE BLUE LAGOON en een route omschrijving en ergens een kreeftensoep en bij de blue lagoon geen handdoek huur en meer van dat soort kleine dingen.

exl is de brandstof maar je kilometers zijn wel onbeperkt. en je overige maaltijden en eventuele entree gelden.

ik vind dit geen slechte deal om eerlijk te zijn. meer info op http://www.kampioen.nl/published/kmp/co ... nd.nl.html
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

zo dat is wel een mooie reis... alleen jammer dat ik nu nog niets kan boeken ;) en dit geldt tot 15 februari..
bolletjeom
Reisexpert

ik baal ook bijna dat we nu Marokko al vast hebben liggen....dit is in mijn ogen een goede fly-drive aanbieding
Helaas dus nu geen tijd voor Ijsland...maar ik ga die gekke ANWB toch maar eens wat meer in de gaten houden
Antje

Bericht door Antje »

hallo Anne,

net las ik je bericht en ik vroeg me af of je alleen naar ijsland wilt?
mijn plan is ook om eind augustus (de laatse 2 weken) en begin september naar ijsland te gaan, maar ik ben nog op zoek naar een reisgenoot, lijkt het je wat? ..tenminste als je (nog) allen reist, laat het me dan weten
verder vind je goede informatie over ijsland op de startpagina ijsland bij de reisverhalen en aan diegene die de site heeft opgemaakt kan je dan ook wel vragen stellen

groetjes Antje
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Weet iemand hoe het is om nu op IJsland te reizen?

Bericht door Jos »

Beste mensen,

Het is niet het meest bezochte land, en zeker niet door de backpacker, maar ik probeer het toch. Weet iemand hoe het is om nu, na de vulkaanuitbarsting, te reizen op IJsland? Ik heb verhalen gehoord over grote overstroming, afgezette gebieden en dikke aslagen, maar het wordt niet echt bevestigd en bronnen spreken zichzelf tegen. Hoe is het reizen nu ter plekke en is het aan te raden om er heen te gaan of beter om de hele trip een jaartje vooruit te schuiven?

Bij voorbaat dank!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Weet iemand hoe het is om nu op IJsland te reizen?

er is een énorme piek in reizen naar ijsland!! ze zijn niet aan te slepen! Dus dat zal dan toch ook betekenen dat je er heen kunt. Ik kan me voorstellen dat delen van het eiland inderdaad last hebben van as endergelijke maar volgens mij valt het wel mee. Groepsreizen gaan in iedergeval nog steeds massaal.

kijk eens op deze site voor antwoorden
http://www.ijslandreizen.be/IJSLANDreiz ... upties-FAQ
bolletjeom
Reisexpert

Nu de Eyjafjallajokull zich rustig houdt, trekken de boekingen voor de zomer volgens Johannsson weer wat aan. „Ik zie het nu juist als een voordeel. De vulkaan heeft ons op de kaart gezet, mensen weten nu dat IJsland vlakbij is en ze willen zien hoe de vulkaan eruit ziet en hoe die het landschap heeft veranderd”, denkt hij. „Het is een uniek element.”

Voor mensen die bang zijn voor de vulkaan maar toch naar IJsland willen heeft Johannsson geruststellende woorden. „ Het gebied dat door de vulkaanuitbarsting getroffen is, betreft nog geen 1 procent van de totale oppervlakte van IJsland.”
bron http://www.telegraaf.nl/reiskrant/68045 ... =reiskrant
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

kijk, goed nieuws!

Bedankt voor de info!
Plaats reactie