Londen-Parijs-Barcelona

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Vivi-an

Londen-Parijs-Barcelona

Bericht door Vivi-an »

Hoi hoi,

Ik heb dit jaar een tussenjaar van school en mijn plan was om te werken en naar het buitenland te gaan. Met werken ben ik nu al een tijdje bezig, maar van het reizen is nog niks gekomen. Vooral vanwege de hoge kosten en ik ook zit te kijken naar het halen van m'n rijbewijs, volgend jaar op kamers gaan enzovoort.
Nu wilde ik toch graag nog een tijdje weg (waarschijnlijk samen met m'n vriend). We willen graag half mei gaan en dan 1 a 2 maanden. Ik heb al wat op internet gekeken en we willen graag wat grote steden zien, hoog op ons lijstje staan Londen, Parijs, Barcelona met eventueel nog wat tussenstops. Het liefst per trein en ik heb al wat dingen opgezocht over de interrail kaartjes.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een soortgelijke reis, we willen namelijk de kosten zo laag mogelijk houden maar in grote steden kosten overnachtingen aardig wat en daarnaast zijn er in de steden natuurlijk nog verschillende bezienswaardigheden die we willen bezoeken en daar komen natuurlijk ook nog kosten voor eten en drinken bij.
Hebben jullie nog tips of kunnen jullie wat zeggen over hoeveel we dan ongeveer kwijt gaan zijn.

Alvast bedankt! :)
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Londen-Parijs-Barcelona

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Dat wordt een duur reisje. Londen (zo en zo heel engeland en Parijs horen bij de duurste steden van Europa.
Wil je budget dan kan je beter richting het oosten afreizen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
FrankE

Re: Londen-Parijs-Barcelona

Bericht door FrankE »

Leuk dat je zo'n trip onderneemt.

Wat ik je aanraad is op websites als easyjet.com, ryanair.com, nshispeed.nl en eurostar.com te kijken en verschillende routes en bijbehorende prijzen met elkaar te vergelijken.

Als je per se het rondje Londen - Parijs - Barcelona wilt doen, dan kun je bijvoorbeeld vliegen van Amsterdam naar Londen (vanaf €32,- excl. bagage- en administratiekosten), van Londen per trein naar Parijs (vanaf €38,- met de hogesnelheidstrein van Eurostar), vliegen van Parijs naar Barcelona (vanaf €32,- excl. bagage- en administratiekosten) en terugvliegen van Barcelona naar Amsterdam (vanaf €32,- excl. bagage- administratiekosten). Als je alles met de trein wilt doen, check dan interrailnet.com.

Mits je een á twee maanden de tijd hebt, dan zou ik persoonlijk wat meer steden meepakken, wel afhankelijk van je budget natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld - ik noem maar wat - van Nederland naar Edinburgh of Liverpool vliegen en vanuit daar naar Londen gaan. Van Barcelona kun je nog verder reizen naar bijvoorbeeld Madrid.

Hoe hoog je totale kosten uitvallen, hangt heel erg af van wat je wilt. Je kan het zo goedkoop en duur maken als je het wilt. Van Engeland weet ik dat een dorm gemiddeld zo'n €10,- á €20,- kost, tegenover €20,- á €40,- voor een privé kamer. Check de website hostelworld.com voor goedkope overnachtingen. Verder kun je bijvoorbeeld elke dag uit eten gaan, maar je kunt ook gebruikmaken van de keuken, die vaak aanwezig is in hostels.

Succes.
Plaats reactie