Laptop mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Will
Reisexpert

Re: Laptop mee op reis

Bericht door Will »

300€ valt goed mee, vind ik. En tegenwoordig is dat echt wel handig om mee te hebben op reis :-)
Ineke1
Reiziger

Bericht door Ineke1 »

Zelf heb ik de Acer Aspire one, echt een aanrader! Heel licht en gewoon normaal klein (netbookformaat). En ik zag dat ze nu rond de 220 euri zijn, dus goed te doen.
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

garantie van Acer is heel slecht, houd dat in je achterhoofd als je zo'n ding koopt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Wel een plusje voor Acer: als een van de weinigen (misschien wel als enige?) een netbook met een display met een resolutie van 1280*720. Dat werkt toch net even fijner dan de voor netbooks meer gebruikelijke 1024*600.
nsenada
Vakantieganger

Bericht door nsenada »

Ik heb voor de eerste keer mijn laptop mee, een kleintje van HP en ik zou hem niet meer kunnen missen. Hij past perfect in mijn rugzak(38L) en heb geen last op de luchthaven noch douaneposten. Veel plaatsen in Azië hebben wifi, dus dat scheelt in de kosten. Nu niet dat internet hier duur is, maar dit is toch vele makkelijker en je kan je een beetje afzonderen. En inderdaad ook super handig om je foto's op een iets groter formaat te zien. Hier zie ik veel Ipad´s, of hoe die dingen ook noemen en daar kan je ook mooie foto's mee nemen, misschien een alternatief voor diegene die nog laptop willen aanschaffen.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuwe laptop voor op reis. Bedankt allemaal voor de tips!

Mijn laptop is mijn brood (en af en toe een koekje), dus ik ben me nu uitgebreid aan het oriënteren.
Onderweg kwam ik iets grappigs tegen, misschien ook een leuke tip voor andere reizigers en/of zonaanbidders.
Ik hou van niets zoveel als van de zon! Maar soms als ik moet werken, moet ik haar ontvluchten.
En da's jammer, want ik hou niet van binnen zitten!
Dus ging ik op zoek naar een oplossing en toen kwam ik dit tegen:

http://www.zunzun.eu/

Ik moet ze nog aanschaffen, dus kan helaas nog niet verklappen of het werkt, maar het klinkt in ieder geval ideaal!
Ziet er wel een beetje gek uit, zo'n toeter op je kompjoeter : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

WizardOfOss schreef:Wel een plusje voor Acer: als een van de weinigen (misschien wel als enige?) een netbook met een display met een resolutie van 1280*720. Dat werkt toch net even fijner dan de voor netbooks meer gebruikelijke 1024*600.
Apple ;-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Sinds wanneer heeft Apple een netbook? De Macbook Air is weliswaar erg dun, maar voor de rest toch een stuk forser. En niet te vergeten zo'n 4 keer zo duur...
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik had niet door dat het specifiek over netbooks ging. Ik dacht dat het algemeen ging over handige laptops voor op reis (en dan hoort de Macbook Air daar wel degelijk bij) :-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Dan is het inderdaad wel een optie, zij het een tamelijk prijzige. Boven de 10" is een hogere resolutie overigens sowieso wel gebruikelijk, ook bij goedkopere/zwaardere laptops.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jenny schreef:garantie van Acer is heel slecht, houd dat in je achterhoofd als je zo'n ding koopt!
Geloof niet dat deze bij andere merken beter is. Misschien bij Apple maar dan betaal je al drie keer de aanschafwaarde van een andere netbook :)

Het valt me op dat er steeds minder (goede) garantie gegeven wordt.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ook Apple heeft toch niet zo'n beste naam als het gaat om garantie. Sowieso bieden ze op de meeste producten slechts een jaar fabrieksgarantie, voor de wettelijk verplichte 2 jaar verwijzen ze naar de winkelier. Mag, en doen sommige andere fabrikanten ook zeker wel, maar niet wat je met zulke prijzen zou verwachten.

Dieptepunt was de Time Capsule, die vanwege veelvuldig falen en de starre houding van Apple zelfs z'n eigen virtuele begraafplaats kreeg...
(wat overigens wel tot actie van Apple leidde, met voldoende publiciteit krijg je elk bedrijf op de knieën...)
nic op reis

Bericht door nic op reis »

ik ga straks 8maanden een wereldreis maken. mijn laptop gaat zeker mee. omdat ik heel veel foto's wil maken moeten ze ergens op gezet worden. in de meeste internet cafe's kan je geen usbpoort gebruiken ivm mensen die downloaden enz. ook heel handig om altijd een filpmje te kunnen kijke op bed in hostel ofzo....
dagverslage maken? op wfi en makkelijker op internet dan mobiel. ik vond de keuze ook moeilijk, maar ik heb een klein laptopje en hij gaat gewoon in me kleine rugzak...niet in de backpack. succes
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van een iPad? Het is een vrij dure optie, maar ik zit er toch over te denken omdat het toch net een stapje kleiner is dan een netbook. Daarnaast kan je m denk ik ook als navigatie gebruiken wat handig is als je per auto wilt gaan reizen zoals wij. Voornaamste nadeel is denk ik dat het een mooie gadget is, dus gevoelig voor diefstal. Voordeel lijkt mij vooral dat je even iets op kan zoeken op internet zonder meteen naar een internetcafe te moeten. En misschien ook om te gebruiken ipv een e-reader?

EDIT:
Excuses, ik zie net dat hier een apart topic over loopt:
ipad-mee-reis-t8244.html
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb om mijn laatste 2 trips een netbook meegenomen. In laatste trip tot de conclusie gekomen dat een Ipad toch handiger zou zijn gezien wat ik ermee doe (beetje internetten, foto's opslaan en wat emailen). Dan zou ik wel een externe keyboard meenemen voor de mails (zo'n geintegreerde case ofzo). Ik wacht tot de Ipad 3 uitkomt en koop dan een 64gb versie, genoeg om dus ook foto's op te backuppen. Mijn inziens veel handiger voor op reis: lichter, gebruiksvriendelijker, relaxter om filmpjes op te kijken, apps etc. Tja, alleen wat duurder.
Plaats reactie