Digitale compact camera of spiegelreflex?
Ik neem zowel een digitale spiegelreflex mee als een kleine compact camera. Een compact camera voor de handigheid en de spiegelreflex voor de goeie lens en dus de mooie foto's.
Bij de mediamarkt verkopen ze handige rugzakken waarbij het onderste gedeelte een fototas is en bovenin kun je nog gewoon wat spulletjes kwijt.
Bij de mediamarkt verkopen ze handige rugzakken waarbij het onderste gedeelte een fototas is en bovenin kun je nog gewoon wat spulletjes kwijt.
Dit jaar hadden we voor het eerst een spiegelreflex camera mee, en moet zeggen dat het eindresultaat veel mooier is dan met een compact camera. Ja de camera is wat groter dus misschien niet altijd even geschikt om mee te nemen, maar misschien is wat belle zegt een optie, een kleine compact camera en de spiegelreflex.
In ieder geval wel je spullen goed opbergen, want het lijkt me dat zulke camera's nogal gewild kunnen zijn.
In ieder geval wel je spullen goed opbergen, want het lijkt me dat zulke camera's nogal gewild kunnen zijn.
Net terug van een fotogeniek land, waar ik 12 kg fotomateriaal bij me had. Als ik schrik had voor diefstal, had ik zelfs geen compactje meegenomen.
Maar als je niet weet hoe er mee om te gaan, heb je er niets aan.
Beste raad: als je je spiegelreflex kent, neem je hem mee. Zoniet: de basis principes van fotografie even leren (kan al met een boek uit de bib).
Een collega vroeg me gisteren: "Hoe kan ik bij felle zon die schaduwen in het gezicht weg krijgen?". "Met de flits", antwoordde ik. "Jamaar, dan is het gezicht overbelicht" was zijn reactie. "Dan moet je de intensiteit van de flitser lager zeggen" gaf ik hem als oplossing ... Hij bekeek me alsof hij het in Keulen hoorde donderen.
Zonde, want die kerel was op de Seychellen geweest
Maar als je niet weet hoe er mee om te gaan, heb je er niets aan.
Beste raad: als je je spiegelreflex kent, neem je hem mee. Zoniet: de basis principes van fotografie even leren (kan al met een boek uit de bib).
Een collega vroeg me gisteren: "Hoe kan ik bij felle zon die schaduwen in het gezicht weg krijgen?". "Met de flits", antwoordde ik. "Jamaar, dan is het gezicht overbelicht" was zijn reactie. "Dan moet je de intensiteit van de flitser lager zeggen" gaf ik hem als oplossing ... Hij bekeek me alsof hij het in Keulen hoorde donderen.
Zonde, want die kerel was op de Seychellen geweest

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik had dit jaar ook mijn spiegelreflex mee -gelukkig! Ik zou nu niet meer zonder kunnen! Het is ontzettend veel sjouwwerk, want ik had ook mijn kleine coolpix camera mee en mijn videocamera, dus ik leek wel een wandelende electronicawinkel, maar nu ik thuis ben kan wel iedereen ervan meegenieten. Neem hem dus gewoon weer mee voor de rest van de reis volgende week.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Als je echt bezig bent met en geà¯nteresseerd in fotografie zou ik zeker die spiegelreflex meenemen naar Australië.
Ga je met het openbaar vervoer reizen of ga je een auto kopen? Een paar jaar geleden hebben wij een auto gekocht en had ik mijn speigelreflex en mijn labtop in een Eski (koelbox) versopt. Geen mens die wist dat er iets waardevollers dan eten in zat. :lol:
Sowieso is OZ een heel veilig en rustig land, dus zeker meenemen!!
Ik heb zelf fotografie gestudeerd, dus zou liefst ook mijn speigelreflex overal mee naar toe nemen maar voor onze reis naar West Afrika ga ik toch maar wijselijk voor mijn copact camera kiezen. Ga het gevaar niet opzoeken door er nog meer als rijke Belg rond te lopen en dat ding heel de tijd met mijn leven beschermen wordt ook zo vermoeiend op den duur ... Jammer, maar ik heb wel een hele goede compact camera (Panasonic DMC-TZ5) gekocht. Zeer degelijke resolutie, fantastische lens, snel en goede kleurweegave, dus moet ook wel lukken ..
Veel plezier in Australië .. No Worries Mate, wordt een pracht trip!!
Ga je met het openbaar vervoer reizen of ga je een auto kopen? Een paar jaar geleden hebben wij een auto gekocht en had ik mijn speigelreflex en mijn labtop in een Eski (koelbox) versopt. Geen mens die wist dat er iets waardevollers dan eten in zat. :lol:
Sowieso is OZ een heel veilig en rustig land, dus zeker meenemen!!
Ik heb zelf fotografie gestudeerd, dus zou liefst ook mijn speigelreflex overal mee naar toe nemen maar voor onze reis naar West Afrika ga ik toch maar wijselijk voor mijn copact camera kiezen. Ga het gevaar niet opzoeken door er nog meer als rijke Belg rond te lopen en dat ding heel de tijd met mijn leven beschermen wordt ook zo vermoeiend op den duur ... Jammer, maar ik heb wel een hele goede compact camera (Panasonic DMC-TZ5) gekocht. Zeer degelijke resolutie, fantastische lens, snel en goede kleurweegave, dus moet ook wel lukken ..
Veel plezier in Australië .. No Worries Mate, wordt een pracht trip!!
-
Ik houd zelf ook rekening met de bestemming waar ik heen ga. In Zuid Amerika is het een beetje vragen om beroofd te worden als je op sommige plaatsen met dat ding om je nek gaat lopen. Ben ook veel mensen tegengekomen die hem daarom vaak niet meenamen, en dus veel mooie plaatjes gemist hebben....
Ik heb daarom zelf gekozen voor een topmodel compact camera (Sony DCS N2). Tsja, optisch zoomen is beperkt (3x, nieuwere modellen hebben max 4x). Maar omdat ik een 10MB camera heb, kon ik thuis nog wel wat "digitaal zoomen" op m'n computer. Al met al is dit me goed bevallen. Lekker klein cameraatje gewoon in m'n broekzak, geen gesjouw, en toch echt wel behoorlijk mooie foto's!
Ik heb daarom zelf gekozen voor een topmodel compact camera (Sony DCS N2). Tsja, optisch zoomen is beperkt (3x, nieuwere modellen hebben max 4x). Maar omdat ik een 10MB camera heb, kon ik thuis nog wel wat "digitaal zoomen" op m'n computer. Al met al is dit me goed bevallen. Lekker klein cameraatje gewoon in m'n broekzak, geen gesjouw, en toch echt wel behoorlijk mooie foto's!
-
Ik neem een panasonic Lumix DMC-FZ18 mee en extra een Samsung Digimax die ik in m'n broekzak kan stoppen.
We willen bijvoorbeeld ook naar een Full Moon Party en ik ga dan niet met m'n compact camera sjouwen, gewoon een klein tasje voor mijn Samsungetje of hij gaat bij m'n vriend in z'n broekzak
Wil natuurlijk wel overal foto's van kunnen maken!
We willen bijvoorbeeld ook naar een Full Moon Party en ik ga dan niet met m'n compact camera sjouwen, gewoon een klein tasje voor mijn Samsungetje of hij gaat bij m'n vriend in z'n broekzak

Wil natuurlijk wel overal foto's van kunnen maken!
Liefde is... Samen de wereld over reizen!
-
Persoonlijk vind ik het een dure gok om iets mee te nemen waar je de knopjes niet van kent.Dexter schreef:Zelfs als je niet alle ins en ouns van fotografie kent is het mijns inziens altijd aan te raden je spiegelreflex mee te nemen. Want neemt zowieso mooiere pics, en tijdens de trip kan je beetje proberen met de instellingen om mooie pics handmatig te maken ipv de automatische opties.