Om nog even terug te komen op Malawi:
Nadat ik had besloten om toch in mijn eentje naar Malawi te gaan vond ik een meisje dat ook wel mee zou willen.
We zijn inmiddels terug en we hebben een te gekke tijd gehad!
We zijn naar Dar Es Salaam in Tanzania gevlogen en hebben daar een bus naar Malawi gepakt (een prachtige busreis waar we onderweg o.a. giraffes, olifanten en zebra's zagen!).
Malawi is inderdaad lang niet zo ontwikkeld als andere reislanden, maar het is makkelijk om je te verplaatsen met openbaar vervoer. Niet comfortabel en niet snel en soms moesten we urenlang staan in driedubbel-volgepakte bussen, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar meer bijzonder.
Erg vriendelijke mensen en weinig toeristen. Ontzettend mooi land, vooral het Malawimeer!
We hebben ons veilig gevoeld, maar we gingen in het donker natuurlijk niet zomaar ergens rond lopen.
Omdat het totaal niet gericht is op toerisme zijn er soms weinig voorzieningen, maar ik persoonlijk hou van weinig toeristische voorzieningen

Soms is het lastig om bijvoorbeeld restaurants te vinden, maar ach, je komt wel aan eten op andere manieren.
In je eentje zal het ook soms lastig zijn om andere backpackers tegen te komen. Tijdens busreizen e.d. hebben we geen andere blanken gezien, maar op plekken als bijvoorbeeld Nkhata Bay zaten wel andere reizigers (vaak vrijwilligers die er voor langere tijd zitten).
Je moet ook niet al te veel plannen, want vaak lopen dingen anders.
Maar als je al deze dingen aankan is Malawi zeeeeeer aan te raden

Ow, en beschikken over veel geduld is een vereiste. Gelukkig heb ik dat volop