Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Evita83

Reisverzekering + Skydive verzekering?

Bericht door Evita83 »

Mijn vriend en ik vertrekken 31 januari naar Australie voor een reis van een half jaar. We hebben inderdaad nu een goedkope verzekering via Ohra gevonden. Wij houden ook de basisverzekering aan in NL.

Wij willen misschien gaan een Skydive gaan doen, maar bij Ohra kan je dat niet verzekeren :? wat is jullie ervaring hier in? Kon je dat in het buitenland apart verzekeren en wat zijn de kosten daar dan?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisverzekering + Skydive verzekering?

Bericht door Ron »

als ik het dus goede begrijp zijn jullie dus op zoek naar een reisverzekering die ook extreme sporten dekt.
neem dan eens een kijkje op http://www.parachuteverzekering.nl/
of www.joho.nl die bieden ook verschillende verzekeringen aan. net nog even gekeken maar kan zo 1 2 niet zien welke geschikt is voor jullie en anders mail of bel ze even om te kijken wat zij adviseren.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Soms kan je ter plekke ook een verzekering voor een dag afsluiten. Relatief wel duur uiteraard, maar waarschijnlijk goedkoper dan een dure verzekering voor langere tijd afsluiten. Wellicht dat je alvast kan informeren in Australie of dit mogelijk is op de plek waar jullie willen skydiven?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben er vrij zeker van dat de OHRA een adrenaline pakket heeft dat je bij je reisverzekering kunt aflsuiten. wij mogen in iedergeval wel duiken.
Ter plekke kan je vaak ook een verzekering afsluiten....maar om heel eerlijk te zijn?? Wat wil/ kan een mens allemaal verzekeren?
Als je 1 keer uit een vliegtuig springt dan gaat het goed of goedfout en heb je geen verzekering nodig. Wel iets "heeeel"risicovols willen doen maar ook verzekeren? Als je het nu iedere week gaat doen, mwah. dan snap ik een verzekering nog wel. duiken en skieeen doe je vaker en de ongelukken zijn wat kleiner bijvoorbeeld
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

maar dat goedfout kun je ook overleven, zag dat van de week op tv en ja dan is het lullig als de verzekering niet betaald.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:ik ben er vrij zeker van dat de OHRA een adrenaline pakket heeft dat je bij je reisverzekering kunt aflsuiten. wij mogen in iedergeval wel duiken.
Duiken valt bij veel reisverzekeringen (o.a. bij de Europeesche verzekering) niet onder de extreme sporten, en in theorie hoef je voor duiken geen aparte verzekering af te sluiten.

Maar...... Ik wil iedereen die vaker duikt aanraden om een duikverzekering af te sluiten bij DAN https://www.daneurope.org/eng/english_.htm. Dit kost zo'n 70 euro per jaar, en DAN dekt ALLE kosten die verbonden zijn aan een duikongeval. Ongeacht de kosten en duur van de behandeling, want bij veel gewone reisverzekeringen is maar een bepaald aantal sessies in een decompressie kamer gedenkt. (Hierover heb ik ooit contact met mijn normale reisverzekering gehad, en die waren niet in staat een ondubbelzunnig antwoord te geven. Dat wil je niet in noodgevallen!) Bovendien coordineert DAN op een snelle en efficiente manier de evt redding en behandeling. Gewoon doen dus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
moo
Vakantieganger

Reisverzekering bij 5 maanden op reis

Bericht door moo »

Hoi allemaal,

Omdat ik een beetje vast loop in het appels met peren vergelijken, plaats ik hier maar een berichtje in de hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen in mijn keuze naar een reisverzekering :)

Wat allereerst handig is om te weten:
- hoe lang ga ik weg? 5 maand en 12 dagen = 163 dagen
- ga ik werken? ja, vrijwilligerswerk
- wil ik dat adrenalinesporten gedekt zijn? in eerste instantie niet het belangrijkst, maar als je de gelegenheid krijgt om iets gaafs te doen dan is het misschien wel handig dat je hiervoor toch gedekt bent :)
- inclusief medische kosten? om mijn niet-spoedeisende medische kosten af te dekken: ja
- incl. rechtsbijstand? hoeft op zich niet

Er zit nogal wat verschil in wat er wel en niet gedekt wordt, en hoeveel er vergoed wordt, en premies.
Enkele reisverzekeringen die me opvielen zijn (berekend inclusief medische kosten meeverzekerd):

1. Special ISIS (Super, Extra). Premie €291. Komt nog een losse annuleringsverzekering bij op van €46.50 bij aankoop vliegticket via TNFSH. Is totaal: €337.50. Max duur: 4 jaar.
2. ABN AMRO Lang-in-het-buitenland + doorlopende reisverzekering, inclusief annuleringsverzekering. Premie: €201.63. Max duur: 720 dagen.
3. Univé Doorlopende reisverzekering. Premie: €113.98, inclusief annuleringsverzekering. Max duur: 180 dagen.
4. OHRA Permanente reisverzekering. Premie: €131.84, inclusief annuleringsverzekering. Max duur: 356 dagen.

Wie heeft er ervaringen met één of meerdere van deze verzekeringen?
Wat zijn de belangrijkste verschillen?
Heeft er iemand tips bij het kiezen van een goede reisverzekering (uit de genoemde 4)?
Of heeft iemand het kant-en-klare antwoord en weet welke ik het beste kan nemen? ^O^

Alle kreten zijn meer dan welkom :)

Groetjes,
Monique
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisverzekering bij 5 maanden op reis

Bericht door Tikva »

Ik heb zelf de Ohra gehad zoals wel meer mensen hier op het forum. Google even op het forum dan kom je wel meer berichten met dezelfde vraag tegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Tikva schreef:Ik heb zelf de Ohra gehad zoals wel meer mensen hier op het forum. Google even op het forum dan kom je wel meer berichten met dezelfde vraag tegen.
Dankje! Ik had al eea gelezen idd op het forum, maar niet over (een vergelijking met) de overige verzekeringen, van ABN en Univé.

Wat waren voor jou de redenen om voor Ohra te kiezen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ging 9 maanden weg en in dat geval was de Ohra de goedkoopste verzekering die toch alles bood wat ik nodig had. Waarom meer betalen als het niet nodig is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Brasov
Wereldreiziger

Speciale verzekering tijdens reis voor paar dagen

Bericht door Brasov »

Hoi,

Ik ben van plan op reis te gaan (beginnen in Thailand) en zit voor een goede reisverzekering te kijken. Denk dat ik meer dan een half jaar weg ben, max een jaar. De doorlopende reisverzekering van bijv. OHRA is dan natuurlijk een goede optie (dank around the globe!). Ook omdat duiken meeverzekerd is.

Nu denk ik ook nog wel een keer te gaan raften of bungeejumpen of zo, maar om dat nou voor een heel jaar mee te verzekeren lijkt me een beetje zonde. Daarom ben ik op zoek naar een speciale verzekering die je bijvoorbeeld voor een paar dagen tijdens de reis kan afsluiten, dus gewoon een paar dagen van tevoren terwijl ik al op reis ben.

Heb al wel Europese versies van zo'n extreme sport-verzekering gevonden, maar nog niet een met werelddekking.

Iemand tips?

Alvast bedankt!
Daan
Erik
Site Admin

Re: Speciale verzekering tijdens reis voor paar dagen

Bericht door Erik »

In veel gevallen kun je ook ter plekke een duikverzekering afsluiten of net welke activiteit je ook gaat ondernemen. Verder is het wel een interessante vraag. Zal kijken of ik hier een antwoord op kan krijgen van mensen die er verstand van hebben.
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Inmiddels heb ik zelf een antwoord op mijn vraag gevonden. Misschien hebben andere reizigers er ook wat aan:

Bij het welbekende WorldNomads kan je voor een korte periode een speciale reisverzekering kopen die dus de 'gevaarlijke' activiteiten dekt. Voor 2 dagen kost het 8 euro (wel bungeejumpen, niet raften) of 9 euro (ook raften). Je kan de verzekering gewoon tijdens je reis nog afsluiten.

Het is ook makkelijk te doen terwijl je op reis bent, want alles gaat per e-mail.

Wel moet je opletten dat je een aantal dagen van tevoren de speciale verzekering aanvraagt. Uit de polisvoorwaarden blijkt dat dit voor Nederlanders 3 (werk?)dagen is.

Natuurlijk kan je ook kiezen voor langere verzekeringen als je bijvoorbeeld een avontuurlijke week (29 euro) of langer tegemoet gaat.

Het is dus ideaal voor reizigers die langere tijd gaan reizen maar slechts af en toe iets zullen ondernemen dat niet onder de standaardreisverzekering van bijvoorbeeld OHRA (50 euro voor een jaar) valt.

Het enige wat ik niet zeker weet is of je binnen 1 reis meerdere malen zo'n korte WorldNomad-verzekering kan aanvragen, dus bijvoorbeeld eerst voor 2 dagen om te bungeejumpen en een tijd later voor een week om een rafttoer te doen. Maar ik denk dat dit wel kan, want ik zie er geen belemmerende bepalingen voor in de polisvoorwaarden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:In veel gevallen kun je ook ter plekke een duikverzekering afsluiten of net welke activiteit je ook gaat ondernemen. Verder is het wel een interessante vraag. Zal kijken of ik hier een antwoord op kan krijgen van mensen die er verstand van hebben.
Hangt er vanaf waar je gaat duiken. In Egypte wordt een verzekering per dag aangeboden, in andere landen ben ik dat niet tegengekomen.

Als je van plan bent veel te gaan duiken, kan ik een verzekering van DAN aanraden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Jenny schreef:
Erik schreef:In veel gevallen kun je ook ter plekke een duikverzekering afsluiten of net welke activiteit je ook gaat ondernemen. Verder is het wel een interessante vraag. Zal kijken of ik hier een antwoord op kan krijgen van mensen die er verstand van hebben.
Hangt er vanaf waar je gaat duiken. In Egypte wordt een verzekering per dag aangeboden, in andere landen ben ik dat niet tegengekomen.

Als je van plan bent veel te gaan duiken, kan ik een verzekering van DAN aanraden.
DAN heeft ook kortlopende verzekeringen, andere mogelijkheid is Divemaster.
Plaats reactie