Hallo allemaal, zeer waarschijnlijk zal ik volgend jaar 3 maanden onderzoek gaan doen in Sydney. Daarna wil ik nog zo'n 2 maanden rondreizen. Super natuurlijk, alleen zit ik (zelfs na doorspitten van al die topics) nog met de vraag naar een advies op maat
Mijn plan is als volgt
okt-nov-dec (plus oud en nieuw)
stage in Sydney
jan-feb
- vliegen naar Adelaide
- the Great Ocean Road van Adelaide naar Melbourne rijden (1 week)
- van Melbourne naar Cairns vliegen
- Cairns-Brisbane (4 weken)
- Brisbane-Sydney (met max. 1 stop: 2-3 dgn)
- Sydney-Kuala Lumpur
- Maleisie (mogelijk zo'n 2 wkn)
Is dit een beetje haalbaar? Qua vervoer zat ik te denken aan meerijden met anderen/de bus. Ik lees daarnaast verschillende berichten over de beste reistijden. In okt-nov-dec is het natuurlijk prima weer in Sydney, maar als ik dan halverwege januari naar Cairns ga en afzak naar het zuiden is het niet bepaald ideaal. Wil dit zeggen dat het af te raden is? De outback laat ik deze reis denk ik zitten omdat dit erg uit de richting + erg duur is. Maleisie zou ik als stopover kunnen boeken en op die manier in 2 (iets goedkopere) weken nog op een eilandje kunnen relaxen en daar nog wat van het vasteland kunnen zien.
Eventueel kan ik ook alles 2 maanden naar voren halen en dus in aug-sep-okt in Sydney zitten en in nov-dec rondreizen.
Ik heb ook gelezen dat in januari de prijzen omhoog gegooid worden ivm schoolvakanties, is dat waar? Graag jullie advies, met name over de route en reistijd.