Nieuw fototoestel

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
kohraya
Reisexpert

Re: Nieuw fototoestel

Bericht door kohraya »

Een dslr kan normaal makkelijk 100000 clicks aan. Dan is hij aan vervanging toe.
Maar ik ken het probleem van je a200. Mijn vrouw heeft hetzelfde aan de hand gehad met haar a350.
Het is naar 't schijnt te wijten aan het antidust systeem van Sony waarbij de sensor wel eens los kan komen bij deze reeksen, met als gevolg dat je foto dus niet gekadreerd wordt zoals je het door de zoeker ziet.
Wij hebben gewoon tegen de verzekering gezegd dat de camera gevallen is op reis en kregen de huidige waarde uitbetaald. Maar dan moet je daar natuurlijk wél een verzekering voor hebben ;) (ik wacht ook nog op een uitbetaling van de rugzak van mijn vrouw, die ook onherstelbaar beschadigd is)
Oh ja ... en ook leuk om te vertellen ... op de laatste reis vonden we toch zeker niet toevallig een a350 *O*
Even rekenen: 450€ gekregen van de verzekering, en we kunnen weer verder met het gevonden exemplaar. En we hebben nog een a350 met verschoven sensor. Iemand kopen? :9
En ik heb ook nog een D5000 van Nikon in de aanbieding (zonder batterijlader, lensdoppen en papieren .. tja ... lag naast die a350). Bieden mag via pm.
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Ik zit zelf momenteel al over de 20.000 kliks heen en nog altijd geen problemen (Nikon D300). 10.000 is wel erg weinig. Als je er toch al vaker problemen mee hebt gehad bij Sony zou ik zelf toch overwegen over te stappen naar een ander merk.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

DennisR schreef:Als je er toch al vaker problemen mee hebt gehad bij Sony zou ik zelf toch overwegen over te stappen naar een ander merk.
Dit was ook mijn gedachte. Heb zelf nog de Sony a100 maar tot nu toe nog geen problemen. Waar kun je ergens zien hoeveel foto's je gemaakt hebt? Aan het fotonummer of is er een optie waar je het kunt terug kijken ?

@tikva, is de camera aan review waard?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@Kohraya mazzelaar :)

@ Erik, Gewoon kijken naar het foto nummer ja, na 10.000 foto's begint de camera weer op 0. Ik zal eens kijken of ik een review kan schrijven maar ik weet nog of ik daar genoeg kennis voor heb.

Met de eerste camera was gewoon pech (en een beetje slordig gebruik) zand erin en die blokkeerde een onderdeeltje, het was alleen onhandig omdat we toen in midden-amerika zaten en nog 2,5 mnd wereldreis te gaan hadden. Hij is wel gemaakt en we hebben hem toen verkocht aan een kennis en die gebruikt hem nog steeds met veel plezier.
We hebben wel overwogen om over te stappen maar dan moet je ook weer nieuwe lenzen kopen. In gebruik vind ik de sony wel fijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:
@ Erik, Gewoon kijken naar het foto nummer ja, na 10.000 foto's begint de camera weer op 0.
Dit klopt niet altijd.

Ik heb 2 camera's van Canon, een DSLR en een onderwatercamera. Ik stop de geheugenkaarten van de ene camera soms in de andere camera zonder ze tussendoor te legen. De camera raakt dan in de war, en gaat gewoon door met het tellen met het nummer van de laatste foto. Soms slaat hij dus een paar 1000 nummers over, en het volgende moment telt hij dubbel. Beetje irritant.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie