Route Duitsland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Inge van Rijswijk

Route Duitsland

Bericht door Inge van Rijswijk »

kort maar krachtig: wie weet er een mooie backpack route door Duitsland?

Groetjes!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Duitsland

Bericht door Tikva »

Hoeveel tijd heb je en wat zijn je interesses? Er zijn in bijna alle grote duitste steden wel hostels en treinverbingen zijn goed dus je kunt echt verzinnen wat je wilt.

Ik ben zelf bijvoorbeeld nog nooit in Berlijn geweest maar staat wel op mijn lijstje, dus als ik zou backpacken in duitsland zou ik voor die regio kiezen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Gewoon uit mijn hoofd globaal:

Bij Venlo de grens over en naar Keulen, daarna evt. nog een andere stad in het Ruhrgebied en verder naar het oosten. Richting Neurenberg (prachtig) en München (ook erg de moeite waard, en lekker bier) voor een paar dagen daar, daarna naar het oude Oost-Duitsland en via een tussenstop in bijvoorbeeld Chemnitz (vroeger: Karl Marx Stadt, ze hadden de naam zo moeten laten...) naar Berlijn. Daar weet ik het niet meer. Het zit ook wel in mijn hoofd om een keer wat meer van onze grote buurland te gaan bekijken. Met de auto of met de trein, en dan rustig aan het land door. Ik heb in Duitsland altijd het gevoel dat er nog zoveel te zien en te doen is...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het zuiden vind ik erg mooi. Beginnend bij Cochem (meer in het midden eigenlijk), Schwarzwalt, en dan Beijeren. Prachtig wandelen, en ook wat leuke steden.

Het oosten is ook geweldig. Berlijn, maar ook Dresden. Ook hier zijn mooie landschappen, met name richting Tsjechie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij gaan graag naar het Moezelgebied. Trier is hier zeker een aanrader (en als je tijd hebt, neem Luxemburg dan ook even mee). In dat deel van Duitsland zijn steden als Cochem, Monschau en Koblenz ook zeker de moeite waard. Wij gaan zeker een keer per jaar naar Duitsland en waar je ook komt, het is overal mooi ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Mocht je naar Keulen gaan, Weltemphanger hostel is zeer leuk hostel :D En koop dan een welcome card omdat je dan ook 24 uur vervoerspas krijg en dat is handig want je zal stukje met de sbahn moeten wil je naar je hostel vanaf het centrum :) en met de Welcome card krijg je ook kortingen op bezienswaardigheden.

Berlijn zeker een aanrader!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Moezel is echt fantastisch kom er sinds ik een baby was elke paar jaar.. verder is het gebied rond de Bodensee erg leuk en Berlijn en Dresden zijn fantastische steden..

Zelf zou ik graag nog naar Noorden gaan voor de oostzeekust en steden als Lubeck en Hamburg..

Ook de romantische strasse lijkt mij zeer de moeite waard.. kortom in duitsland is genoeg te beleven en het is maar net waar je interesses liggen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erfurt vond ik ook een hele mooie plaats en gemakkelijk per trein te bereiken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heidelberg is een heel leuke plaats.
Plaats reactie