Wie ruilt gebruikte reisgidsen of laat deze onderweg achter?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wie ruilt gebruikte reisgidsen of laat deze onderweg achter?

Bericht door bolletjeom »

Reisgidsen stuur ik terug naar huis als ik lang onderweg ben. Ik gebruik ze thuis nog erg veel. Vooral omdat ik (te)veel op dit forum rond hang en mensen me dan vragen stellen. Dan pak ik snel de lonely planet erbij om te kijken hoe je die plaatsnaam ook alweer schrijft en of ik me niet vergis in locatie, hoe dat hostel ook alweer heette etc.
Verder teken ik de route er in uit en staat ie vol met aantekeningen.

Wat betreft normaal leesvoer:
Ik ben helemaal fan van de nieuwe Dwarsligger boeken. een volledig boek maar dan 1/4 van het formaat en gewicht van een normaal boek!. Ze passen in je broekzak!. Ik had er net 4 mee naar Kenia en Tanzania en die wogen net zoveel als 1 normaal boek en namen minder ruimte in.

Verder ruil ik normale leesboeken wel onderweg. Mocht een titel me erg aangegrepen hebben dan noteer ik die om hem eventueel later nog eens aan te schaffen maar ik ga verder niet lopen slepen.
Er zijn zoveel plekken waar je boeken kunt ruilen of kopen en verkopen. Ik vind dat ook wel leuk want dan kom ik eens in aanraking met boeken die ik misschien zelf niet zo snel zou hebben uitgekozen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@bolletje,

bedankt voor die dwarsligger tip... Had er zelf nog nooit van gehoord, maar wel de max...
Breng je ons binnenkort eens verslag uit hoe ze het reizen 'overleefd' hebben.

Groetjes Ellen
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zal ik doen! er komt een echte producttest van op deze site
maar ik kan je wel alvast vertellen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Nadelen zijn dat er nog niet heel veel titels beschikbaar zijn, dat de blaadjes wat makkelijk omwaaien en dat is het wel zo'n beetje.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

reisgidsen bewaar ik altijd! Heb er voor mijn studie vaak ook erg veel aan..

leesboeken laat ik vaak achter in hostels en daar zoek ik weer nieuwe boeken uit al koop ik soms ook boeken als ik bijna naar huis ga!
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Reisgidsen bewaar ik, koop ze nooit eigenlijk, heb de nieuwste Lonely Planet van Australie gewoon in een hostel gevonden die iemand had achter gelaten. Leesboeken laat ik wel achter, soms ruil ik ze om in een hostel (of 2e hands boekwinkel) als er een goed boek ligt, en soms koop ik ze ook.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb volgens mij maar 1 keer een reisgids ergens achter gelaten. Dat was in Laos waar ik toen de Lonely Planet van China achter heb gelaten. Later had ik er een beetje spijt van :P

Normaal sleep ik ze mee of stuur ik het terug als er toch een pakket richting huis gaat.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Seeker

Re: Wie ruilt gebruikte reisgidsen of laat deze onderweg ach

Bericht door Seeker »

Ik laat ze nog liever verstoffen dan ik ze weg gooi, ik zou ze wel uitlenen aan familie, maar weg gooien nee, maar verkopen misschien wel.
maruth kleerekoper

Qreply

Bericht door maruth kleerekoper »

Ik ga binnenkort naar IndoChina; vietnam, laos, cambodja en wil me vooraf orienteren op de geschiedenis van deze landen. Ik ga niet op eigen gelegenheid, maar georganiseerd door "Baobab".
Dus ik hoef geen info. over hotels, eten etc.
Ik kan een lonelyplanet gids aanbieden van India en een Kenya reisgids.
Dus ik wil wel ruilen.
Groetjes, maruth
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Van het aantal reisgidsen van Lonely Planet (en wat het heeft gekost) wat ik hier voor m'n neus heb staan had ik een maand in Laos kunnen verblijven ;-)

Op dit moment heb ik er 43 staan..
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik bewaar ze vanwege de herinneringen. Laat ook regelmatig mensen tips schrijven in de LP waardoor het nog meer een herinnering wordt. Daarnaast gebruik ik ze om dingen op te zoeken als ik bezig ben met het samenstellen van een fotoboek en ik gebruik ze om tips te geven aan anderen.
Als ik een boek ruil of achterlaat (wat ik ook veel doe, vooral leesboeken), registreer ik ze via bookcrossing.com. Verscheuren doe ik boeken nooit, want iedereen kan een boek mogelijk weer gebruiken.
Voodoo

Bericht door Voodoo »

Als ik op trektocht ben dan is dat meestal met een houtstoofje en dan worden de gelezen blz uit het boek gebruikt om het vuur wat makkelijker te kunnen starten. Als ik in hostels ofzo verblijf dan ruil ik de boeken met anderen. Vaak vind je daar ook wel weer boeken die anderen hebben achtergelaten, wat ik altijd wel leuk vind, dus doe dat zelf dan ook regelmatig.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik vraag reisgidsen vaak als verjaardagscadeau. Mensen zetten er dan wat in en ik maak er tijdens de reis ook aantekeningen in. Leuk om later nog eens na te lezen en handig wanneer je advies wilt geven. Ik houd ze dan ook zelf. Na een aantal jaar zijn ze niet meer voldoende actueel voor mensen en bovendien; wat kost nu een reisgids? Als ik ze tijdens mijn reis niet meer nodig heb stuur ik ze terug naar huis.
Plaats reactie