Ikzelf heb nogal iets met 'papier' ben gek van alle mogelijke boeken. Kookboeken, recente en tweede handse reisgidsen, tijdschriften mbt reizen en archeologische opgravingen, leesboeken,...
Tot nu toe hebben we de luxe gehad zo'n reisgids nooit te moeten weggooien omdat we jammergenoeg maar 1 land per keer aandeden.Nu gaan we volgend jaar voor een 9tal maand op schok en ik ga echt geen afstand kunnen doen van mijn gidsjes

Wie van jullie laat zijn gebruikte reisgids achter of ruilt deze? Wie heeft het hier ook moeilijk mee omwille van emotionele waarde??
Vorig jaar zijn we aan de Kawah Ijen vulkaan op Java aan de praat geraakt met een ouder koppel die reeds jaren reisden, wanneer ze een pocket roman aan het lezen was scheurde ze elke gelezen bladzijde er direct uit. 'Scheelt een hoop in gewicht", ze heeft natuurlijk wel gelijk maar dan krimpt mijn hartje als boekenliefhebber. Het kost me al moeite om een gelezen roman achter te laten in de herberg of weg te geven op het strand of in de trein :-(
Graag jullie meningen ivm bijhouden, opsturen, weggeven, ruilen van reisgidsen en de manier om met leesvoor op reis om te gaan?
Groetjes Ellen