Aanvliegroute ZO-Azie
Re: Aanvliegroute ZO-Azie
dus eigenlijk de vraag: direct doorvliegen naar Chiang Mai of niet, voor mijn tijdsbestek van 2,5 maand...
overigens ben ik ook aan het kijken voor vluchten van Vientiane naar Hanoi, omdat dit geen prettig stuk per bus blijkt te zijn.. iemand daarover tips?
overigens ben ik ook aan het kijken voor vluchten van Vientiane naar Hanoi, omdat dit geen prettig stuk per bus blijkt te zijn.. iemand daarover tips?
Ik vond het noorden van Thailand de moeite, zowel Chieng Mai als Chieng Rai. Chieng Rai is wat minder druk en touristisch.
Ik weet niet waar je tussen Chieng Mai en Bangkok wilt stoppen, maar als je wilt kun je rechtstreeks met een bus of (nacht)trein. Het hoeft dus niet veel tijd te kosten!
Ik weet niet waar je tussen Chieng Mai en Bangkok wilt stoppen, maar als je wilt kun je rechtstreeks met een bus of (nacht)trein. Het hoeft dus niet veel tijd te kosten!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ja dat is juist mijn vraag; is Midden-Thailand de moeite? anders vlieg ik gewoon door (of trein of bus ik door, zoals Jenny tipt), aangezien Thailand toch niet bovenaan mijn lijst staat. maar misschien slaat het nergens op, en zou het jammer zijn als ik dat stuk 'skip'..?
Je hebt steden zoals Ayutthaya en Lopburi die leuk genoeg zijn en genoeg te zien om een dagje te stoppen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- loesopreis
- Wereldreiziger
Je hebt 2,5 maand tijd, dus je moet delen van landen skippen. Er zijn leuke plaatsen tussen bangkok en chiang Rai, je kunt al 1 à 2 weken in Thailand doorbrengen. De vraag is of je dat wilt omdat je dan dingen mist van de andere landen. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoe je route precies is, er is overal moois te zien.
ok, dank Loes... ja daar heb je denk ik wel gelijk ik. maar je opmerking 'de vraag is of je dat wilt..', is juist waar ik jullie om advies heb gevraagd
. maar als ik je antwoord goed interpreteer, zeg je eigenlijk: vlieg gewoon op Bangkok en zie het ter plekke verder..

- loesopreis
- Wereldreiziger
Heel goed om advies te vragen, daar is dit forum voor bedoeld
. Zodat je je trip goed kunt voorbereiden.
Wat ik precies bedoel is dat het niet zoveel uitmaakt of je vliegt op Bangkok, Chiang Mai of Hanoi. Je zult hoe dan ook een mooie route kunnen bereizen. Het is lastig om precies te adviseren wat de moeite waard is. Want het ligt er ook aan waar je interesses liggen. Het is heel persoonlijk wat de moeite waard is. De 1 vind Ayuttaya prachtig vanwege veel oude tempels, de ander kan geen tempel meer zien. Als voorbeeldje. Vandaar dat het moeilijk is te zeggen of je op Chiang Mai moet vliegen of het deel vanaf Bankok zult mee pakken.
Dit deel van Azië is makkelijk en goedkoop te bereizen, waardoor je kunt zeggen 'ik zie wel waar ik uitkom'. Als er hoogtepunten zijn die je zeker gezien wilt hebben, neem dat dan wel mee in je planning. Op wele stad je vliegt, kan ook bepaald worden door de ticketprijs, wat je in eerdere berichten al noemde.

Wat ik precies bedoel is dat het niet zoveel uitmaakt of je vliegt op Bangkok, Chiang Mai of Hanoi. Je zult hoe dan ook een mooie route kunnen bereizen. Het is lastig om precies te adviseren wat de moeite waard is. Want het ligt er ook aan waar je interesses liggen. Het is heel persoonlijk wat de moeite waard is. De 1 vind Ayuttaya prachtig vanwege veel oude tempels, de ander kan geen tempel meer zien. Als voorbeeldje. Vandaar dat het moeilijk is te zeggen of je op Chiang Mai moet vliegen of het deel vanaf Bankok zult mee pakken.
Dit deel van Azië is makkelijk en goedkoop te bereizen, waardoor je kunt zeggen 'ik zie wel waar ik uitkom'. Als er hoogtepunten zijn die je zeker gezien wilt hebben, neem dat dan wel mee in je planning. Op wele stad je vliegt, kan ook bepaald worden door de ticketprijs, wat je in eerdere berichten al noemde.
ja precies... ik heb de indruk dat 2,5 maand niet heel ruim is voor het hele 'rondje'.. en ik kan voor een paar tientjes extra naar Chiang Mai vliegen, wat mij op zich een mooie streek lijkt, terwijl ik denk dat centraal Thailand misschien niet noodzakelijk is.. maar tegelijkertijd is een trein of vliegticket vanaf Bangkok ook zo geboekt voor dat bedrag toch?
laat ik het dan zo zeggen: ik wil niet de nadruk leggen op Thailand in mijn reis..
laat ik het dan zo zeggen: ik wil niet de nadruk leggen op Thailand in mijn reis..
- loesopreis
- Wereldreiziger
Dan zou ik lekker meteen naar Chiang Mai doorvliegen
. Is een leuke stad en omgeving. Kun je van daaruit op je gemak Laos in en ter plekke kijken hoe je het rondje door de landen verder wilt maken. Genoeg reizigers die je tegenkomt met dezelfde plannen. Regel in luang Prabang of Vientiane het visum voor Vietnam, de rest gaat 'vanzelf'.

Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening van hoe lang je ergens het beste kunt verblijven.
Zelf ben ik vorig jaar 3 maanden in zo-azie geweest met mijn vriendin.
Wij hadden ongeveer 3 maanden en dit was onze route.
Gevlogen op bankok
Direct naar Pattaya (ivm rode shirts demonstratie in bangkok verblijf 5 dagen)
Kanchanburi (4 dagen)
Bangkok - trein naar Chang Mai (5 dagen)
Weer terug naar Bangkok (1 nacht geslapen)
Vliegtuig naar Hanoi (verblijf Hanoi 5 dagen)
Halong Bay (verblijf 3 dagen op een boot)
Nim Binh (2 dagen)
Hue (4 dagen)
Hoi Ann (7 dagen)
Nha Trang (5 dagen duikbrevet gehaald)
Saigon (2 dagen)
Grens overgestoken met de bus naar Cambodja
Phnom Phen (3dagen)
Siem Riep (3dagen)
Met het vliegtuig naar Kuala Lumpur (3dagen)
Met het vliegtuig naar Bali (9dagen)
Terug naar Bangkok
Naar Phuket (5dagen)
Koh Pi Pi (4dagen)
Terug naar bangkok (familielid afzetten)
Meteen door naar Koh Tao (5 dagen)
Koh Phangnan (7 dagen)
Bangkok ( 9 dagen)
Wij hebben ongeveer een kleine maand volgens mij doorgebracht in Vietnam. Voor ons was dat meer dan genoeg. En zoals je kan zien hebben wij in het midden van Vietnam effe niet meer naar de dagen gekeken maar genoten van het strand en de mensen die we er leerden kennen.
Laatste 9 dagen bangkok was overdreven lang. Maar een aantal vrienden van ons waren ook drie maanden gaan reizen in azie en we hadden daar afgesproken voordat we richting huis zouden gaan. Het was overigen ook tijdens het WK Voetbal dus we hebben daar gezellig de wedstrijden met zn alle gekeken.
Pattaya raad ik je niet echt aan. Maar de moeder van een vriendin uit nederland woont daar dus daarom moesten we daar een bezoek gaan brengen.
Suc6 met het plannen van je reis!
Zelf ben ik vorig jaar 3 maanden in zo-azie geweest met mijn vriendin.
Wij hadden ongeveer 3 maanden en dit was onze route.
Gevlogen op bankok
Direct naar Pattaya (ivm rode shirts demonstratie in bangkok verblijf 5 dagen)
Kanchanburi (4 dagen)
Bangkok - trein naar Chang Mai (5 dagen)
Weer terug naar Bangkok (1 nacht geslapen)
Vliegtuig naar Hanoi (verblijf Hanoi 5 dagen)
Halong Bay (verblijf 3 dagen op een boot)
Nim Binh (2 dagen)
Hue (4 dagen)
Hoi Ann (7 dagen)
Nha Trang (5 dagen duikbrevet gehaald)
Saigon (2 dagen)
Grens overgestoken met de bus naar Cambodja
Phnom Phen (3dagen)
Siem Riep (3dagen)
Met het vliegtuig naar Kuala Lumpur (3dagen)
Met het vliegtuig naar Bali (9dagen)
Terug naar Bangkok
Naar Phuket (5dagen)
Koh Pi Pi (4dagen)
Terug naar bangkok (familielid afzetten)
Meteen door naar Koh Tao (5 dagen)
Koh Phangnan (7 dagen)
Bangkok ( 9 dagen)
Wij hebben ongeveer een kleine maand volgens mij doorgebracht in Vietnam. Voor ons was dat meer dan genoeg. En zoals je kan zien hebben wij in het midden van Vietnam effe niet meer naar de dagen gekeken maar genoten van het strand en de mensen die we er leerden kennen.
Laatste 9 dagen bangkok was overdreven lang. Maar een aantal vrienden van ons waren ook drie maanden gaan reizen in azie en we hadden daar afgesproken voordat we richting huis zouden gaan. Het was overigen ook tijdens het WK Voetbal dus we hebben daar gezellig de wedstrijden met zn alle gekeken.
Pattaya raad ik je niet echt aan. Maar de moeder van een vriendin uit nederland woont daar dus daarom moesten we daar een bezoek gaan brengen.
Suc6 met het plannen van je reis!
Ps
Voor vietnam hebben wij gekozen om van noord naar zuid te reizen met een Bus. Je kan in Vietnam Open Bus tickets kopen. Ze waren iets van 30 dollar.
Je mag dan zelf kiezen bij welke steden je wil uitstappen en hoe lang je daar wil blijven voordat je weer verder reist.
Wij vonden het ideaal. De bus rijdt snachts. Als je niet heel groot bent pas je in de kleine bedjes en kun je die nacht gewoon een beetje slapen. Het scheelt je geld voor je hotel. Je komt sochtends vroeg aan en kunt dan rustig gaan zoeken naar een hotel.
Als je van plan bent om zoiets te kopen dan raad ik je aan om niet meer dan 35 dollar voor dat ticket boekje te betalen.
Halong bay overigens ook. Wij betaalde 25 dollar pp. Voor 2 nachten op de boot. Mensen die bij ons op de boot waren hadden 60, 70, 80 en sommige zelfs 125 betaald voor dezelfde reis en zelfde kamer.
Als je in Hanoi komt koop dan al je tickets voor wat dan ook bij Central Backpackers Hostel. Hun hanteren de laagste prijzen. Ook prima om te slapen. 5 dollar per nacht incl. ontbijt, wifi en gratis bier in de avond.
gr
Voor vietnam hebben wij gekozen om van noord naar zuid te reizen met een Bus. Je kan in Vietnam Open Bus tickets kopen. Ze waren iets van 30 dollar.
Je mag dan zelf kiezen bij welke steden je wil uitstappen en hoe lang je daar wil blijven voordat je weer verder reist.
Wij vonden het ideaal. De bus rijdt snachts. Als je niet heel groot bent pas je in de kleine bedjes en kun je die nacht gewoon een beetje slapen. Het scheelt je geld voor je hotel. Je komt sochtends vroeg aan en kunt dan rustig gaan zoeken naar een hotel.
Als je van plan bent om zoiets te kopen dan raad ik je aan om niet meer dan 35 dollar voor dat ticket boekje te betalen.
Halong bay overigens ook. Wij betaalde 25 dollar pp. Voor 2 nachten op de boot. Mensen die bij ons op de boot waren hadden 60, 70, 80 en sommige zelfs 125 betaald voor dezelfde reis en zelfde kamer.
Als je in Hanoi komt koop dan al je tickets voor wat dan ook bij Central Backpackers Hostel. Hun hanteren de laagste prijzen. Ook prima om te slapen. 5 dollar per nacht incl. ontbijt, wifi en gratis bier in de avond.
gr
he Loes en Yizzll,
dank voor jullie tips wederom! ja dit is puur en gevoelskwestie hoor... maar aangezien meerdere mensen hebben gezegd: 2,5 maand kan, maar dan kan je niet lang blijven hangen in elk land.
ik dacht aan:
Thailand 2 weken
Noord-Laos 3 weken
Vietnam van Noord naar Zuid 4 weken
Cambodja 2 weken
Zuid-Thailand 2 weken
Dan is het toch wel handiger om meteen naar Chiang Mai te gaan? Ik ben er een beetje bang voor dat het heel duur wordt als ik dat ter plekke toch nog ga beslissen. En midden-Thailand lijkt mij niet het meest spectaculair.
Maar toch nog even: het is ongeveer een dag reizen met de trein van Bangkok naar Chang Mai heb ik gezien. Hoe duur is die ongeveer? Vliegen is ongeveer 60 euro extra.
Ik ben trouwens ook nog steeds aan het kijken hoe ik van Vientiane in Hanoi kan komen. Er gaan maar weinig vluchten, maar nu al boeken is ook al zo wat ...
dank voor jullie tips wederom! ja dit is puur en gevoelskwestie hoor... maar aangezien meerdere mensen hebben gezegd: 2,5 maand kan, maar dan kan je niet lang blijven hangen in elk land.
ik dacht aan:
Thailand 2 weken
Noord-Laos 3 weken
Vietnam van Noord naar Zuid 4 weken
Cambodja 2 weken
Zuid-Thailand 2 weken
Dan is het toch wel handiger om meteen naar Chiang Mai te gaan? Ik ben er een beetje bang voor dat het heel duur wordt als ik dat ter plekke toch nog ga beslissen. En midden-Thailand lijkt mij niet het meest spectaculair.
Maar toch nog even: het is ongeveer een dag reizen met de trein van Bangkok naar Chang Mai heb ik gezien. Hoe duur is die ongeveer? Vliegen is ongeveer 60 euro extra.
Ik ben trouwens ook nog steeds aan het kijken hoe ik van Vientiane in Hanoi kan komen. Er gaan maar weinig vluchten, maar nu al boeken is ook al zo wat ...