Post versturen en ontvangen Australië
Doos versturen
Na 5 maanden Australie wil ik graag een doos naar huis sturen met kleding, souveniers etc. Ik denk dat het totaal zo'n 10 tot 15 kilo is. Wat is de goedkoopste manier om dit te versturen? Weet iemand een bedrijf? Het maakt me niet uit hoe lang het duurt, ben voorlopig toch niet thuis.
Cheers
Cheers
Re: Doos versturen
De goedkoopste manier is per boot iets laten versturen. Het kan dan enkele maanden duren voordat het aankomt , maar dat maakt in jou geval niets uit. Waarschijnlijk kan dat bij alle verzendmaatschappijen, zoals DHL, UPS etc etc. In vrijwel alle grotere steden zit een kantoortje waar je de prijzen kunt vergelijken.
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Doos versturen
ik deed het daar altijd gewoon via het postkantoor. en dan ook met zeemail, duurde 2,5 maand tot 3 maanden voor dat het dan bij me ouders was.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
-
Post versturen en ontvangen Australië
Hallo,
Ik lees dat je via het Travellers Contact Point een post adres kan regelen, dit kunnen zij voor je doen.. en kost 75 AUD voor 12 maanden. Nu ben ik eigenlijk niet van plan om me aan te sluiten bij een reisorganisatie die al deze dingen voor je regelt (bank account, TFN, post adres) omdat ik van mening ben dat je deze dingen ook makkelijk zelf moet kunnen regelen.
Waar kun je nog meer een post adres aanvragen?
Heeft iemand ervaring met de mail services van Travellers Contact Point?
Groetjes,
Inge
Ik lees dat je via het Travellers Contact Point een post adres kan regelen, dit kunnen zij voor je doen.. en kost 75 AUD voor 12 maanden. Nu ben ik eigenlijk niet van plan om me aan te sluiten bij een reisorganisatie die al deze dingen voor je regelt (bank account, TFN, post adres) omdat ik van mening ben dat je deze dingen ook makkelijk zelf moet kunnen regelen.
Waar kun je nog meer een post adres aanvragen?
Heeft iemand ervaring met de mail services van Travellers Contact Point?
Groetjes,
Inge
Re: Post Adres
Volgens mij kun je jezelf ook aanmelden buiten een Nederlandse reisorganisatie om. Lang geleden toen ik daar daar ook ingeschreven stond heb ik er eigenlijk geen gebruik van gemaakt. Je kunt namelijk ook pakketjes naar een postkantoor laten sturen en ze daar ophalen of op een adres waar je op dat moment bent. Persoonlijk vind ik het wat onnodig.
-
Het schijnt zo te zijn dat je wel een post adres moet hebben inverband met de aanvraag van een tax file number en bank account. 75 AUD is natuurlijk niet enorm veel voor een heel jaar.. maar toch wat extra research kan nooit kwaad 

- Kims
- Reisexpert
Een alternatief is 'poste restante' bij centrale postkantoren. Als je weet dat je een tijd in een stad blijft, kun je daar je post naartoe laten sturen, zie https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si41.html
Ook kan het soms naar hostels, maar dan zou je het daar per hostel moeten vragen.
Succes ermee
Ook kan het soms naar hostels, maar dan zou je het daar per hostel moeten vragen.
Succes ermee

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Dat kan ze dan waarschijnlijk niet gebruiken voor het opgeven van je taxfile number toch?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Hey, in de meeste hostels mag je het hosteladres gebruiken om je post naar toe te laten sturen. Mocht je in de tijd dat de brief is aangekomen naar een andere plek verhuisd zijn, no worries! In Australië mag de post 1x gratis doorgestuurd worden (postage paid enveloppen). Dus laat je hostel het adres doorstrepen, een grote pijl zetten en je nieuwe adres erop.
(wat me doet herinneren dat ik in mijn tas nog een hele stapel brieven met TFN heb van ex-gasten van mijn hostel die ik snel op de bus moet doen)
(wat me doet herinneren dat ik in mijn tas nog een hele stapel brieven met TFN heb van ex-gasten van mijn hostel die ik snel op de bus moet doen)
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
- Kims
- Reisexpert
En je taxfile nummer kun je wel met een 'poste restante' adres opvragen, hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan.
Ook kun je je post een 1-3 maanden door laten sturen,dan betaal je er wel wat voor maar zeker geen $75. Volgens mij is het maar een paar dollar per maand. Zij onderscheppen dan de post voordat die af wordt geleverd en sturen die door.
Ook kun je je post een 1-3 maanden door laten sturen,dan betaal je er wel wat voor maar zeker geen $75. Volgens mij is het maar een paar dollar per maand. Zij onderscheppen dan de post voordat die af wordt geleverd en sturen die door.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
Brief versturen naar Australië
Ik wil mijn dochter die 24 juli jarig is een kaart sturen
Wanneer moet ik hem dan posten als hij op 23 of 24 juli bij mijn dochter in de bus moet vallen?
Alvast bedankt,
m.v.g.
Toos Coenen
Wanneer moet ik hem dan posten als hij op 23 of 24 juli bij mijn dochter in de bus moet vallen?
Alvast bedankt,
m.v.g.
Toos Coenen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: brief versturen
Hallo Toos,
het ligt er aan waar de brief heen moet.
Als het binnen Nederland is kun je het een dag van te voren (de 23e) sturen. Voor de zekerheid kun je het een dag eerder versturen (de 22e).
Als het buiten Nederland is, dan zou ik even op de site van de TNT kijken, daar staat het vast wel op.
het ligt er aan waar de brief heen moet.
Als het binnen Nederland is kun je het een dag van te voren (de 23e) sturen. Voor de zekerheid kun je het een dag eerder versturen (de 22e).
Als het buiten Nederland is, dan zou ik even op de site van de TNT kijken, daar staat het vast wel op.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Hey Toos,
aangezien je in het Australië topic schrijft neem ik aan dat je dochter in Australië zit? Als het dan rond die datum moet aankomen zou ik meteen die post op de bus doen... het lastige met Australië is dat het soms erg lang onderweg is en soms echt super snel.. dit varieert van 5 dagen tot 3 weken.. gelukkig is dat laatste een uitzondering.. maar kreeg zo wel wat kaarten echt erg laat, al blijft post krijgen altijd leuk
aangezien je in het Australië topic schrijft neem ik aan dat je dochter in Australië zit? Als het dan rond die datum moet aankomen zou ik meteen die post op de bus doen... het lastige met Australië is dat het soms erg lang onderweg is en soms echt super snel.. dit varieert van 5 dagen tot 3 weken.. gelukkig is dat laatste een uitzondering.. maar kreeg zo wel wat kaarten echt erg laat, al blijft post krijgen altijd leuk

-
- Reisexpert
- Contacteer:
My bad. Ik was te snel met reageren en heb niet goed gelezen. Sorry!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
Ik houd met post naar Australië altijd een gemiddelde van 14 dagen aan.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..