Ik ben dus zoals je uit de titel kan afleiden van plan een reis van 11 maanden naar australie te gaan beginnen. Ik heb me natuurlijk al uitgebreid voorbereid maar ik ben een beetje in twijfels over de route die ik nou moet nemen. Ik ga 2 September weg met Australian Backpackers en begin dan in Sydney mijn reis.
Mijn originele plan was om met de oost-kust te beginnen en van Sydney naar Cairns te reizen(via Tamworth voor jackeroo cursus) via Coffs Harbour/Byron bay/Brisbane. En van Cairns(en omgeving) naar Darwin te reizen. Wellicht dan richting Alice springs en vervolgens naar Adelaide/ Melbourne en dan naar Tasmanie.
Maar ik wil ook nog naar Nieuw Zeeland gaan voor rond de 6 weken en ik heb een ticket met 3 stop-overs(bangkok/hong kong/taiwan) dat wou ik graag op het eind van mijn reis doen.
Wat ik wil vermijden is een teveel aan heen en weer vliegen, wat weer veel geld kost.
Wat ik me dus afvroeg is:
Mis ik veel in de westkust?
Is 11 maanden genoeg tijd om deze reis te maken, waarbij ik ernaast nog moet werken(fruit plukken, ranchwork etc.) Of moet ik me beperken tot alleen de oost-kust bijvoorbeeld. Want in dat geval moet ik natuurlijk nieuw zeeland eerder inplannen zodat ik geld bespaar op de ticket(de echte nederlandse houding

Moet ik de toeristische plaatsjes juist ontwijken als backpacker? Want voor mijn gevoel mis ik dan ook bepaalde leuke activiteiten zoals White-Water Rafting in Coffs Harbour(hoort heel toeristisch en dus duur te zijn) en dergelijke activiteiten.
En heeft iemand wellicht tips voor echte must-see's of must-do's die ongeveer op mijn route ligt(en low budget aanraders zou ik ook erg waarderen:D).
Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou ik het erg op prijs stellen.
Alvast bedankt

Martijn