mp3 speler meenemen op reis?
ik heb mijn goedkope 1gb mp3 speler van de Mediamarkt, 17 euro in de aanbieding. Dus als hij gestolen wordt is dat zeker geen ramp. Er gaan gewoon AAA batterijen in, die lang meegaan en niet veel kosten, dus opladen is geen punt.
Overigens heb ik Sennheiser CX300 oordopjes bij, de officiele naam is IEM, of In Ear Monitor. Ze sluiten de buitenwereld vrijwel volledig af en geven een waanzinnige geluidskwaliteit. Ze kosten echter wel 50 euro, dus ik ben er vrij zuinig op, maar naar mijn mening zijn ze zeker de moeitje waard!
Een mogelijkheid voor extra muziek is om een DVD vol te branden met MP3's en dan in een internetcafe de boel over te kopieren. DVD's zijn echter kwetsbaar en het is niet mogelijk om heen en weer te kopieren dus het kan een idee zijn om voor een paar tientjes een 4gb memory stick te kopen en die vol te kopieren met je eigen Metal! Hier in Guatemala zijn er overigens genoeg internetcafe's (vooral die verbonden aan een hostel) die MP3s op de computer hebben en waar je dingen kunt overkopieren.
100% zeker meenemen!!!
Overigens heb ik Sennheiser CX300 oordopjes bij, de officiele naam is IEM, of In Ear Monitor. Ze sluiten de buitenwereld vrijwel volledig af en geven een waanzinnige geluidskwaliteit. Ze kosten echter wel 50 euro, dus ik ben er vrij zuinig op, maar naar mijn mening zijn ze zeker de moeitje waard!
Een mogelijkheid voor extra muziek is om een DVD vol te branden met MP3's en dan in een internetcafe de boel over te kopieren. DVD's zijn echter kwetsbaar en het is niet mogelijk om heen en weer te kopieren dus het kan een idee zijn om voor een paar tientjes een 4gb memory stick te kopen en die vol te kopieren met je eigen Metal! Hier in Guatemala zijn er overigens genoeg internetcafe's (vooral die verbonden aan een hostel) die MP3s op de computer hebben en waar je dingen kunt overkopieren.
100% zeker meenemen!!!
Dit klinkt als een slimme move! De standaard oordopjes van de iPod bv schijnen matig tot redelijk te zijn.......wat voor geluid krijg je dan uit je iPod.....? Een goedkope MP3 speler met goeie oordopjes is misschien wel net zo goed of zelfs beter.....Ter info: ik heb in La Paz iets beters gekocht: van die oordoppen die je achter je oor kunt schuiven (ook redelijk makkelijk op te bergen). Volgens mij in NL best duur. Zouden het originele geweest zijn
?
Ik had een 4GB USB stick bij me, maar die ging stuk :-(. Dusss, een DVD vol met muziek meenemen is ook zo gek nog niet. Goed bezig Jos

Ik had een 4GB USB stick bij me, maar die ging stuk :-(. Dusss, een DVD vol met muziek meenemen is ook zo gek nog niet. Goed bezig Jos

Ik heb thuis Sennheiser 590 koptelefoons die echt super geluid geven, maar op reis niet mee te nemen zijn (met 200 euro simpelweg te duur, en te groot en omvangrijk). Gewone oordopjes zitten voor mij altijd vervelend en vallen uit, bovendien kan de hele wereld meeluisteren naar wat jij luistert. Flink irritant voor degene die een boek wil lezen. Deze IEM's verdwijnen diep in je oor en zitten goed met een zacht rubberen afsluiting (ze zijn verwisselbaar en komen standaard in drie verschillende maten, zodat ze af te stemmen zijn op je eigen oren). Omdat ze zo diep in je oor gaan en omdat ze het omgevingsgeluid blokkeren kun je het volume heel laag houden, wat de kwaliteit weer ten goede komt. Het grappige is dat je nu hoort dat de MP3 speler geluid maakt. Bij het wisselen van nummers hoor je de electriciteit er door heen gaan. Een hele aparte gewaarwording.Erik schreef:Dit klinkt als een slimme move! De standaard oordopjes van de iPod bv schijnen matig tot redelijk te zijn.......wat voor geluid krijg je dan uit je iPod.....? Een goedkope MP3 speler met goeie oordopjes is misschien wel net zo goed of zelfs beter.....Ter info: ik heb in La Paz iets beters gekocht: van die oordoppen die je achter je oor kunt schuiven (ook redelijk makkelijk op te bergen). Volgens mij in NL best duur. Zouden het originele geweest zijn?
Overigens kunnen de Sennheiser 590 die vier keer zo duur zijn niet op tegen de helderheid van de IEM's en sinds ik ze heb gebruik ik ze ook thuis vaak.
Ik heb IEM's van Apple. Volgens mij kostten die dingen 40 euro, maar ik heb er inmiddels al 1.5 jaar plezier van. En het is idd een voordeel dat ze omgevingsgeluid afschermen, met name als je wilt slapen.
Overigens zijn goedkope IEMs ook vaak van redelijke kwaliteit, mijn nep-Sony Ericson doppen uit BKK verschillen in geluidskwaliteit nauwelijks van de echte! Wel zijn de snoertjes stugger.
Overigens zijn goedkope IEMs ook vaak van redelijke kwaliteit, mijn nep-Sony Ericson doppen uit BKK verschillen in geluidskwaliteit nauwelijks van de echte! Wel zijn de snoertjes stugger.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Heb in-ears aangeschafd, ook de Sennheiser. Mooi geluid, ideaal
Mp3's meenemen hoef ik niet, mijn mp3 speler met 20 gb doet het nog steeds na 3 jaar. Is een beetje een oudje, dus als ie het gaat begeven of kapot gaat, dan doet het minder pijn
Niet dat het hoeft te gebeuren
maar de andere had het 2 jaar volgehouden.

Mp3's meenemen hoef ik niet, mijn mp3 speler met 20 gb doet het nog steeds na 3 jaar. Is een beetje een oudje, dus als ie het gaat begeven of kapot gaat, dan doet het minder pijn
-