mp3 speler meenemen op reis?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Rik
Contacteer:

mp3 speler meenemen op reis?

Bericht door Rik »

hallo,

ik zou graag willen weten of het handig is om een mp3 speler mee te nemen. Het lijkt me wel heel lekker om muziek mee te hebben maar kan je hem ook makkelijk en veilig opladen?
LonelyPlanet

MP3

Bericht door LonelyPlanet »

Hai Rik,

Ik zou zeker een mp3 meenemen op reis. Je gaat het zo missen als je geen muziek hebt. Ook als je op een dorm ligt en je kan niet slapen door de herrie is het heerlijk om weg te dromen bij je eigen muziek.
Vaak realiseer je pas wat je mist als je het niet meer hebt..Dus neem lekker mee!
Je kan in internetshops opladen, moet je even vragen welke computers muziek hebben, E voila!

Veel plezier
RyanKalkhoven

Bericht door RyanKalkhoven »

Zeker doen! mp3 spelers zijn tegenwoordig zo klein dat het makkelijk mee te nemen is en het kan grote voordelen hebben.

Of je hem kan opladen is afhankelijk van de gebieden waar je naartoe gaat. Echter er zijn tegenwoordig ook goede zonnecellen verkrijgbaar waarmee je een heel eind komt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Mp3 speler zeker meenemen maar....
Ik weet niet naar welke landen je gaat maar het is wel een gewild artikel ( overigens ook onder je medereizigers).
Wil je dus je hele reis genieten van je Mp3 speler loop er dan niet mee te koop.
Wij hadden onze Ipod in een nietszeggend stoffen zakje zitten en als we in de locale bus zaten zagen mensen dus wel onze oordopjes maar niet aan welk apparaat die vast zat. Er zijn absoluut momenten geweest dat we best zin hadden in muziek maar het voor de zekerheid maar niet aan onze busgenoten lieten zien.
Bijvoorbeeld als je net een gesprek achter de rug hebt waarin ze jou hebben duidelijk gemaakt dat je ZO rijk bent en dus vast ALLES kunt kopen.....dan bestaat er een kans dat ze denken dat je je mp3 speler morgen wel weer vervangt als zij hem meenemen.
En niet om gelijk iedereen maar aan te wijzen als potentiele dief maar als je in 1 keer al je verzamelde muziek kwijt bent baal je heel erg.

Opladen qua baterijen is geen probleem. nieuwe muziek erbij zetten is heerl erg afhankelijk van waar je bent. Is lang niet altijd mogelijk.

veel plezier op je reis
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Timski

Bericht door Timski »

Ik heb zelf maar 1 GB geheugen op mn mp3 en dat is voor 7 maanden te weinig. Als ik de nummers moe ben zou ik ze willen vervangen. Weet iemand goede sites waar dit mogelijk is? Dit zal in internet shops natuurlijk niet geweldig makkelijk te doen zijn, met die trage pc's....
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

je zou je 1 gig vol kunnen gooien met mp3 en op een (ftp) site een tweede gig met muziek.

succes.
Groet,

Sjaak
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Of je kunt wat muziek uitwisselen met andere reizigers, ook leuk! Als je helemaal mazzel hebt kom je iemand met laptop tegen dan is het zo gepiept. Ik heb in Vietnam ergens een shop gezien waar ze de muziek tegen betaling van een dollar per album ofzo op je speler zetten, en zulke shops zullen wel op meer plekken bestaan!

Ik zou in ieder geval wel je mp3 speler mee nemen. Doe er alleen een beetje voorzichtig mee, als ik zou willen had ik ondertussen al een stuk of 10 ipods kunnen hebben :lol:
Timski

Bericht door Timski »

Een mp3 gaat zeker mee ja! Vorig jaar een maand zonder moeten doen en aangezien ik altijd muziek aan heb staan, viel dat echt niet mee Nadeel van uitwisselen met anderen is dat ik naar metal luister en die mensen kom je niet zo makkelijk tegen :lol: Maar komt wel goed, is maar een luxe probleem he.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

een kennis van mij heeft in Bangkok voor geen geld heel veel goede muziek op zijn i-pod laten zetten.
iets van een euro per cd ofzo.

alles ging goed, onderweg helemaal gelukkig met de nieuwe muziek. komt ie thuis en sluit het ding weer aan op zijn compu *PATS* alles weg!!
de hele inhoud van de ipod gewist!

geen idee waar het aan lag maar het kan maar goed zijn dat het kwam door de "illegale" versies omdat de itunes ipod gebonden is en ze er in bangkok dus mee hebben geknutseld om iedereen te helpen.

ik wou het maar even vermelden
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Dat heeft er denk ik inderdaad meer mee te maken dat Itunes zo'n slecht systeem is. Een van de redenen waarom ik ook geen Ipod heb gekocht! Op de meeste mp3 spelers van andere merken kun je gewoon muziek zetten zonder speciale software.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

HoiHoi,

Ik vroeg me af welke koptelefoon jullie meenemen op reis; gewoon dopjes, of een grotere koptelefoon?

Dopjes pakken makkelijker weg, maar een grotere is weer prettiger voor in het vliegtuig bijv.

Groet,
Angela
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dopjes!
idd ivm ruimte en opberg mogelijkheden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik neem ook een mp3 speler mee. Fijn om 's avonds eens wat te luisteren en met een paar batterijen (van die kleintjes) kwam ik een heel eind. Het is een goedkoop ding dus als ze het weghalen is het jammer maar qua waarde in geld geen groot probleem. Wel moet ik eens uitzoeken hoe ik er andere nummers op krijg :D Dat wil niet erg lukken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Marijn schreef:Dat heeft er denk ik inderdaad meer mee te maken dat Itunes zo'n slecht systeem is. Een van de redenen waarom ik ook geen Ipod heb gekocht! Op de meeste mp3 spelers van andere merken kun je gewoon muziek zetten zonder speciale software.
Dit klopt op zich wel. Altijd thuis alle mp3 die je via iTunes op je ipod zet, dus ook even in een andere dir zetten. Als je je ipod onderweg ook gebruikt om foto's op op te slaan, moet je iets instellen dat je ipod door een willekeurige PC als een externe harde schijf gezien wordt. Het zal je maar gebeuren, dat je ipod ergens in een internetcafe ineens gesynchroniseerd wordt met een of andere iTunes met alleen maar bagger op een of andere PC in een internetcafe..........
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je je ipod onderweg ook gebruikt om foto's op op te slaan, moet je iets instellen dat je ipod door een willekeurige PC als een externe harde schijf gezien wordt. Het zal je maar gebeuren, dat je ipod ergens in een internetcafe ineens gesynchroniseerd wordt met een of andere iTunes met alleen maar bagger op een of andere PC in een internetcafe..........[/quote]

iTunes vraagt verschillende keren of je het zeker weet dat of je je iPod wil synchroniseren met de database op een PC. Bovendien is het een proces wat nogal lang duurt, wat je elk willekeurig moment af kan breken. Deze angst is dus niet reeel.

Ik heb mijn iPod nu ruim 2.5 jaar en heb hem elke dag meerdere uren gebruikt, ook tijdens mijn reizen. Het ding zit vol krassen, maar werkt nog steeds als een tierelier. En dat is iets wat ik tot nu toe van geen enkele andere muziekdrager kan zeggen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie