Kleding in Zuid Afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Madelon-M
Vakantieganger

Kleding in Zuid Afrika

Bericht door Madelon-M »

Hoi Allemaal,
vanaf eind september ga ik voor 9 weken naar zuid afrika. Ik ga 8 weken vrijwilligerswerk doen en 1 week van Port Elizabeth naar Durban op en neer. Ik vroeg mij af wat voor een soort kleding ik moest meenemen?(rokken,broeken,jurken) Dit lijkt misschien onbenullig maar aangezien ik piercings op mijn bovenrug heb en een kleine tattoo op mijn enkel vroeg ik mij af of ik dit bijvoorbeeld het best kan bedekken? Wordt dit geacepteerd door locals? en kan ik in mijn bikini zwemmen of is een badpak beter?
Daarnaast nog de vraag over de hoeveelheid kleding. Moet ik zo min mogelijk meenenen en daar kleding kopen? Ik heb hier echt geen idee van namelijk! Het is mijn eerste reis met een backpack,
alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kleding in Zuid Afrika

Bericht door bolletjeom »

neem kleding mee voor een week. dus 7 onderbroeken, twee broeken en 7 shirts of bloesjes ofzo.
Je kunt ter plekke prima wassen.
Zuid-afrika is niet altijd bloedheet dus neem ook zeker iets van een vest of trui mee en een shirt met lange mouwen. Bikini is geen probleem. Een tatoage ook niet. die piercings vinden mensen misschien gek maar er zijn ook zat nederlanders die dat vinden. In zuid-afrika kleden de mensen zich niet anders dan in Nederland. hoewel de rokjes zelden mini zijn.

heel veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ErolN

Bericht door ErolN »

Ik moet zeggen dat ik alleen in kaapstad geweest ben. Daar is het qua kleding niet anders dan in Nederland, ik zou daar dus niet te lang over nadenken! 7 dagen kleren aanhouden is inprincipe prima, bij mij is dat dan wel 7 paar sokken maar 14 t-shirts etc. Dan hou je iig genoeg ruimte voor leuke dingen voor je vrijwilligerswerk!

Enjoy!
Femopreis
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Femopreis »

Ik ga 3.5 maand vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika, vanaf eind januari. Ik ben er dus midden in de zomer. Na Zuid-Afrika reis ik door naar Nieuw-Zeeland en Japan. In Z-A ga ik deels vrijwilligerswerk doen waarbij het niet zoveel uitmaakt hoe ik eruit zie, maar ik ga ook vrijwilligerswerk doen waarvoor ik op pad moet om mensen te interviewen, en dus enigszins representatief moet zijn.
Iemand nog tips voor enigszins representatieve kleding bij hoge temperaturen?
Madelon-M
Vakantieganger

Bericht door Madelon-M »

dank voor de reacties! voor 7 dagen kleding lijkt me een prima iets om aan te houden
Femopreis
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Femopreis »

Madelon-M schreef:dank voor de reacties! voor 7 dagen kleding lijkt me een prima iets om aan te houden
Uit nieuwsgierigheid: wat voor vrijwilligerswerk ga je in Z-A doen?
Madelon-M
Vakantieganger

Bericht door Madelon-M »

@Femopreis;
Ik ga via Be more naar het human dignity centre in Port Elizabeth. Ik ga mij voornamelijk bezig houden met de dagopvang van de kinderen uit de Townships, huisbezoeken afleggen aan gezinnen die het het hardst nodig hebben, begeleiding van vrouwen met HIV en Aids en voedslprogramma's. Wat ik precies ga doen weet ik pas daar ;) Wat ga jij doen?Ik lees dat je je in ZA ook als vrijwilliger gaat inzetten?
Femopreis
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Femopreis »

Madelon-M schreef:@Femopreis;
Ik ga via Be more naar het human dignity centre in Port Elizabeth. Ik ga mij voornamelijk bezig houden met de dagopvang van de kinderen uit de Townships, huisbezoeken afleggen aan gezinnen die het het hardst nodig hebben, begeleiding van vrouwen met HIV en Aids en voedslprogramma's. Wat ik precies ga doen weet ik pas daar ;) Wat ga jij doen?Ik lees dat je je in ZA ook als vrijwilliger gaat inzetten?
Hoi Madelon, mooi project, klinkt heel goed! Ik ga inderdaad ook vrijwilligerswerk doen, op drie verschillende projecten, met drie verschillende organisaties. De eerste organisatie waarvoor ik aan de slag ga is ook Be More (ik ga naar een dorpje vlak onder Durban - Palm Tree Care Centre project). Ik hoor andere vrijwilligers van Be More heel enthousiast terugkeren. Heel veel plezier vast!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

let op!!!! zuid afrika is niet per definitie warm!!! Ook niet in hun zomer.
Ik heb 6 weken regen gehad in die periode.

Mocht het wel warm zijn, lekker los zittende bloesjes of tuniekjes en een flodder broek.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Madelon-M
Vakantieganger

Bericht door Madelon-M »

@ Femopreis; ik heb je website bekeken, ziet er leuk uit! Heel veel plezier en succes met je reis!

Hoorde van andere vrijwilligers ook dat het soms koud is, vooral savonds. Ik neem dus ook lekker twee truien mee ;)
en een poncho voor de zekerheid.
Plaats reactie