Kleding in Zuid Afrika
Kleding in Zuid Afrika
Hoi Allemaal,
vanaf eind september ga ik voor 9 weken naar zuid afrika. Ik ga 8 weken vrijwilligerswerk doen en 1 week van Port Elizabeth naar Durban op en neer. Ik vroeg mij af wat voor een soort kleding ik moest meenemen?(rokken,broeken,jurken) Dit lijkt misschien onbenullig maar aangezien ik piercings op mijn bovenrug heb en een kleine tattoo op mijn enkel vroeg ik mij af of ik dit bijvoorbeeld het best kan bedekken? Wordt dit geacepteerd door locals? en kan ik in mijn bikini zwemmen of is een badpak beter?
Daarnaast nog de vraag over de hoeveelheid kleding. Moet ik zo min mogelijk meenenen en daar kleding kopen? Ik heb hier echt geen idee van namelijk! Het is mijn eerste reis met een backpack,
alvast bedankt!
vanaf eind september ga ik voor 9 weken naar zuid afrika. Ik ga 8 weken vrijwilligerswerk doen en 1 week van Port Elizabeth naar Durban op en neer. Ik vroeg mij af wat voor een soort kleding ik moest meenemen?(rokken,broeken,jurken) Dit lijkt misschien onbenullig maar aangezien ik piercings op mijn bovenrug heb en een kleine tattoo op mijn enkel vroeg ik mij af of ik dit bijvoorbeeld het best kan bedekken? Wordt dit geacepteerd door locals? en kan ik in mijn bikini zwemmen of is een badpak beter?
Daarnaast nog de vraag over de hoeveelheid kleding. Moet ik zo min mogelijk meenenen en daar kleding kopen? Ik heb hier echt geen idee van namelijk! Het is mijn eerste reis met een backpack,
alvast bedankt!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Kleding in Zuid Afrika
neem kleding mee voor een week. dus 7 onderbroeken, twee broeken en 7 shirts of bloesjes ofzo.
Je kunt ter plekke prima wassen.
Zuid-afrika is niet altijd bloedheet dus neem ook zeker iets van een vest of trui mee en een shirt met lange mouwen. Bikini is geen probleem. Een tatoage ook niet. die piercings vinden mensen misschien gek maar er zijn ook zat nederlanders die dat vinden. In zuid-afrika kleden de mensen zich niet anders dan in Nederland. hoewel de rokjes zelden mini zijn.
heel veel plezier!
Je kunt ter plekke prima wassen.
Zuid-afrika is niet altijd bloedheet dus neem ook zeker iets van een vest of trui mee en een shirt met lange mouwen. Bikini is geen probleem. Een tatoage ook niet. die piercings vinden mensen misschien gek maar er zijn ook zat nederlanders die dat vinden. In zuid-afrika kleden de mensen zich niet anders dan in Nederland. hoewel de rokjes zelden mini zijn.
heel veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik moet zeggen dat ik alleen in kaapstad geweest ben. Daar is het qua kleding niet anders dan in Nederland, ik zou daar dus niet te lang over nadenken! 7 dagen kleren aanhouden is inprincipe prima, bij mij is dat dan wel 7 paar sokken maar 14 t-shirts etc. Dan hou je iig genoeg ruimte voor leuke dingen voor je vrijwilligerswerk!
Enjoy!
Enjoy!
Ik ga 3.5 maand vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika, vanaf eind januari. Ik ben er dus midden in de zomer. Na Zuid-Afrika reis ik door naar Nieuw-Zeeland en Japan. In Z-A ga ik deels vrijwilligerswerk doen waarbij het niet zoveel uitmaakt hoe ik eruit zie, maar ik ga ook vrijwilligerswerk doen waarvoor ik op pad moet om mensen te interviewen, en dus enigszins representatief moet zijn.
Iemand nog tips voor enigszins representatieve kleding bij hoge temperaturen?
Iemand nog tips voor enigszins representatieve kleding bij hoge temperaturen?
Fem op reis - http://www.femeggers.nl
dank voor de reacties! voor 7 dagen kleding lijkt me een prima iets om aan te houden
Uit nieuwsgierigheid: wat voor vrijwilligerswerk ga je in Z-A doen?Madelon-M schreef:dank voor de reacties! voor 7 dagen kleding lijkt me een prima iets om aan te houden
@Femopreis;
Ik ga via Be more naar het human dignity centre in Port Elizabeth. Ik ga mij voornamelijk bezig houden met de dagopvang van de kinderen uit de Townships, huisbezoeken afleggen aan gezinnen die het het hardst nodig hebben, begeleiding van vrouwen met HIV en Aids en voedslprogramma's. Wat ik precies ga doen weet ik pas daar
Wat ga jij doen?Ik lees dat je je in ZA ook als vrijwilliger gaat inzetten?
Ik ga via Be more naar het human dignity centre in Port Elizabeth. Ik ga mij voornamelijk bezig houden met de dagopvang van de kinderen uit de Townships, huisbezoeken afleggen aan gezinnen die het het hardst nodig hebben, begeleiding van vrouwen met HIV en Aids en voedslprogramma's. Wat ik precies ga doen weet ik pas daar

Hoi Madelon, mooi project, klinkt heel goed! Ik ga inderdaad ook vrijwilligerswerk doen, op drie verschillende projecten, met drie verschillende organisaties. De eerste organisatie waarvoor ik aan de slag ga is ook Be More (ik ga naar een dorpje vlak onder Durban - Palm Tree Care Centre project). Ik hoor andere vrijwilligers van Be More heel enthousiast terugkeren. Heel veel plezier vast!Madelon-M schreef:@Femopreis;
Ik ga via Be more naar het human dignity centre in Port Elizabeth. Ik ga mij voornamelijk bezig houden met de dagopvang van de kinderen uit de Townships, huisbezoeken afleggen aan gezinnen die het het hardst nodig hebben, begeleiding van vrouwen met HIV en Aids en voedslprogramma's. Wat ik precies ga doen weet ik pas daarWat ga jij doen?Ik lees dat je je in ZA ook als vrijwilliger gaat inzetten?
- bolletjeom
- Reisexpert
let op!!!! zuid afrika is niet per definitie warm!!! Ook niet in hun zomer.
Ik heb 6 weken regen gehad in die periode.
Mocht het wel warm zijn, lekker los zittende bloesjes of tuniekjes en een flodder broek.
Ik heb 6 weken regen gehad in die periode.
Mocht het wel warm zijn, lekker los zittende bloesjes of tuniekjes en een flodder broek.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
@ Femopreis; ik heb je website bekeken, ziet er leuk uit! Heel veel plezier en succes met je reis!
Hoorde van andere vrijwilligers ook dat het soms koud is, vooral savonds. Ik neem dus ook lekker twee truien mee
en een poncho voor de zekerheid.
Hoorde van andere vrijwilligers ook dat het soms koud is, vooral savonds. Ik neem dus ook lekker twee truien mee

en een poncho voor de zekerheid.