Een wereldreis maken is altijd al een van mijn grote dromen geweest. De laatste paar jaar ben ik erachter gekomen dat liften de leukste, spontaanste en vooral leerzaamste manier van reizen is.
Zodoende ben ik op het idee gekomen om de wereld over te gaan liften. Over vier jaar pas, nadat ik mijn studie heb afgerond. Ik ben van plan 1.5 tot 2 jaar rond te gaan trekken en denk aan zo'n 10.000 euro genoeg te hebben. Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk wildkamperen en couchsurfen om de kosten binnen de perken te houden.
Hieronder een schetsje:

Zwart = liften | Rood = vliegen
De volgende landen staan momenteel op mijn lijstje:
Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Bosnie & Herzegovina, Montenegro, Servie, Bulgarije, Roemenie, Oekranie, Rusland, Kazakhstan, China, Mongolie, Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisie, Argentinie, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, US, Canada.
Dan nog wat beknopte info over mezelf. Ik ben 20 jaar oud, mijn hobbies zijn reizen(!), muziek, hardlopen, gitaar spelen, uitgaan en chillen met vrienden. Ik heb twee maanden geleden mijn MBO-studie toerisme afgerond waarvoor ik zowel een half jaar stage-opdracht in Rhodos als in London heb voldaan. Over twee weken start ik met de HBO-studie International Business and Management (Cross Cultural Management and Languages). Ik spreek vloeiend Engels en heb ook gemiddelde kennis van Duits en Spaans. Gelukkig ga ik dit jaar beginnen met Chinees.
Ik denk dat ik deze vier jaar volop kan gebruiken voor het plannen van mijn route, eventuele sponsoren regelen, tips bij elkaar sprokkelen en wat meer dan ook ik nodig zal hebben om deze reis te gaan maken.
Graag wil ik jullie - ervaren (wereld)reizigers - vragen of ik niet teveel hooi op mijn vork neem? Daarnaast wil ik zo'n beetje alles weten wat in je opkomt. Alle informatie waarvan je denkt dat het interessant kan zijn is meer dan welkom. (ervaringen, sponsors, gevaren, docu's, route's etc. etc.) Share as much as possible!