Tips voor goedkope Citytrip Londen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Reismeis
Reisexpert

Re: Bagage opslag Londen

Bericht door Reismeis »

Op Liverpool Street station kun je ook voor 8 pond je tas stallen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Margreeth Eveleens

uitchecken bus met oystercard

Bericht door Margreeth Eveleens »

Afgelopen dagen waren wij in Londen en hebben gebruik gemaakt van de Oystercard. We checkten in, in de bus door met onze card tegen het teken aan te houden op het apparaat dat voor bij de chauffeur stond. Bij uitstappen liepen we weer naar voren om 'm weer tegen het apparaat te houden maar de chauffeur hield zijn hand er tegen aan om het tegen te houden. We begrepen er niets van want je hoort toch in de bus ook in- en uit te checken? Hij lachte wat naar ons en we stonden weer buiten. Waarom hield de chauffeur zijn hand ertegen??
Erik
Site Admin

Re: uitchecken bus met oystercard

Bericht door Erik »

Wij hebben ook van de Oystercard gebruik gemaakt en een enkele keer met de bus gereisd. Wij hebben steeds bij het station uit kunnen checken. Waarom bij jullie werd tegen gehouden bij het uitstappen durf ik ook niet te zeggen.

Maar als je niet in de bus hebt uitgechecked waar heb je het dan gedaan?
Margreeth Eveleens

dat hebben we ook niet gedaan. We hebben keurig binnen in de bus ingecheckt en toen we wilden uitchecken op hetzelfde apparaat werden we tegen gehouden door de chauffeur. We waren te perplext om te reageren. Bij een busrit kun je n.l. alleen binnen in de bus uitchecken. We begrepen er niets van. Dank voor je antwoord!
zusjevos

Re: Hotel London

Bericht door zusjevos »

Hallo allemaal,

Ook ik ben van plan om binnenkort naar London af te reizen. Het gaat om de periode kerst en oud en nieuw. Via easyjet heb ik al tickets op het oog naar London Luton of Stansted (rond de 75 euro retour). Heen op 24 dec. Terug op 1 jan. Het gaat dus m 8 nachten

Graag zouden wij willen verblijven in een klein apartementje of studio met een simpele kookgelegenheid (2-pits en een magnetron is meer dan voldoende).

Ik heb zelf al rond gekeken via homeaway.nl en londonup.com. Er is best wel wat keus. Voor 500 euro kun je al kleine studio's huren.

Zijn er reizigers hier die tips hebben om een simpel apartementje of studio te huren?
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

een oystercard in de bus is alleen om mee in te checken... ieder bus ritje kost je standaard 2 pond.
Dus of je nu voor 2 of voor 10 haltes gaat het blijft 2 pond. Deze worden automatisch bij inchecken van je kaart afgeschreven.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Op Sussex gardens zitten een aantal leuke, simpele en goed betaalbare hotels. Op loopafstand van Oxfordstreet en bus en metro om de hoek.
Margreeth Eveleens

Heel hartelijk dank Ceska voor het antwoord. Hier heb ik iets aan en begrijp nu hoe het in Londen gaat. In ieder land gaat het weer anders he.
Hartelijke groet, Margreeth
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Graag gedaan hoor :)
Weet verder ook de achterliggende gedachten niet. Zo heb ik een keer bijna een uur in een bus gezeten voor maar 2 pond beetje rond rijden ;)
Nadeel weer wel dat als je moet over stappen je ook weer 2 pond moet betalen :X
Margreeth Eveleens

Dat is slim zeg! Een goedkope siteseeing! Maar net wat je zegt, je moet wel blijven zitten anders wordt het een duur ritje. Hartelijke groet, Margreeth
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb uiteindelijk voor het Crestfield Hotel gekozen.
Toen ik kon boeken, gingen allerlei hotels als broodjes over de toonbank want iedereen kreeg op dezelfde dag te horen dat ze kaartjes hadden voor de Paralympics ;)
menasil
Reisexpert

Londen en dagtrips

Bericht door menasil »

Ik ga volgend jaar dus een week naar Londen. Nu ben ik er zelf al 3x geweest, maar mijn moeder nog niet. Een aantal dingen zal ik dus weer 'opnieuw' gaan doen. Verder hangt het eea er vanaf hoe ons Paralympics programma eruit gaat zien.

Misschien is dit ook een mooie kans om buiten Londen wat te bekijken. Vorig jaar naar Windsor Castle geweest maar hebben andere mensen nog leuke tips voor dagtrips vanuit Londen?

Of misschien bezienswaardigheden waar je niet zo snel aan denkt?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Londen en dagtrips

Bericht door Tikva »

Wij hebben een auto gehuurd en in een dag naar stonehenge en avebury etc gereden. Is wel een lange dag maar wel erg leuk. Zie de reisinfo stonehenge
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Heb je de Jack the Ripper tour al gedaan? Wij hebben 'm zelf helaas niet gedaan, maar mijn zusje wel en hij schijnt echt ontzettend goed te zijn.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Die heb ik inderdaad gedaan, is zeker een aanrader! Had de schrijver van het boek die de tour deed en die was erg goed. Maar ik zal eens kijken wat voor tours ze nog meer hebben :)

Zit ook te denken weer eens naar een musical te gaan, twijfel alleen of dat last minute (aangezien er heel veel mensen voor de paralympics komen) slim is of dat ik van te voeren moet kijken en voor de goedkopere rangen zal gaan...
Plaats reactie