Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Voorstellen

Bericht door Erik »

Hoi naamgenoot, welkom op het forum! Je bent al vroeg bezig met de voorbereidingen. Dus dan zal het met die reis wel goed komen.
errrrrrik
Vakantieganger

Bericht door errrrrrik »

3.5 jaar duur inderdaad nog wel even. Ik ben dan ook niet dagelijks met mijn planning bezig. Eigenlijk heb ik nog helemaal niks, op de landen waar ik heen wil na dan. Wel gemakkelijk met sparen, heb lang de tijd. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hallo Erik, welkom op het ATG forum! Enne, wat een fantastische reis heb je in het vooruitzicht ^O^ Als je nu geen stok achter de deur hebt om je diploma te behalen in 2014, weet ik het ook niet meer haha. Veel plezier met de voorbereidingen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Madelon-M
Vakantieganger

Bericht door Madelon-M »

Welkom Erik! Wat een mooie reis heb je in het vooruitzicht, succes met alle voorbereidingen!
Ineke1
Reiziger

Bericht door Ineke1 »

Ik heb me ook nog niet voorgesteld!

Ik ben Ineke, woon in Nijkerk en ben maar liefst 20 jaar oud. Op mijn 17e ging ik naar Engeland en Ierland voor een jaartje au-pair en in dat jaar is reizen officieel mijn hobby geworden!

Het jaar au-pair werd dan ook vervolgt door 2 maanden vakantiewerk in Noorwegen op een camping. Daarna ben ik de HAVO gaan doen voor 2 jaar en ben ik zoveel mogelijk weggeweest! Vooral met Ryanair; een paar keer Pisa, Rome, Milaan, Istanbul, Fuerteventura, Spanje... overal en nergens, toptijd :) En toen was het 2011: HAVO diploma en dus tijd voor een tussenjaar! We zijn begonnen met de Transmongolieexpress, Maleisie en Thailand. Daarna ben ik een maand in Australie geweest en dit moment dit ik in Nieuw Zealand met een werkvisum (en werk!).

Ondertussen zit ik na te denken over wat voor HBO opleiding ik zal kiezen.. misschien wel toerisme :)
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Oké, ik hang hier nu zo vaak uit dat ik ook maar meedoe.
Mijn naam is Siem (officieel Simone), ik ben 35 jaar stokoud en ik ben ondertitelaar van beroep.
Ik heb in mijn leven +- 6 miljoen verschillende baantjes gehad en ben +- 3 miljoen keer verhuisd.
Hoewel ik het best probeerde, kreeg ik het maar niet voor elkaar om een (ab?)normaal, gestructureerd leven te leiden.
(hoe heette die ziekte ook alweer, Rudi?)

Ik hield altijd al van reizen en ben in 2002/2003 in Australië, alwaar ik een jaar gereisd en gewerkt heb, dan eindelijk geïnfecteerd met de heftige, ongeneeslijke variant van het reisvirus.
Toen ik in 2006 (met heel veel mazzel) ondertitelland binnenrolde, wist ik meteen dat dat mijn ticket zou worden naar de vrijheid en langzaam maar zeker begon een droom steeds meer vorm te krijgen.
Na lang zwoegen in vaste dienst heb ik dit jaar dan eindelijk een kekke naam bedacht voor m'n "bedrijfje" en me ingeschreven bij de KvK. Dat vond ik zo knap van mij dat ik mezelf eerst nog even een maandje Bali cadeau heb gedaan, maar sinds juli ben ik dan echt aan het werk.
Inmiddels ben ik officieus thuisloos en "wogeer" ik bij een vriendin tot ik klaar ben met het inpakken van m'n backpack (maar dat duurt nu al heeeeeeeeel lang!).
Als alles in kannen en kruiken is, vertrek ik voor onbepaalde tijd naar nog nader te bepalen bestemmingen (om te beginnen Thailand, om weer even "in te komen") en zal ik al ondertitelend in mijn levensbehoeften voorzien (levensbehoefte #1: reizen).

Sinds ik dit forum heb ontdekt, haal ik mijn deadlines krek op de nipper, is mijn inkomen met ongeveer de helft gedaald en mijn enthousiasme met heelveel % gestegen!
Food For Thought (And Action!) : )

Siem hartje AtG. Echt goed, deze site.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Welkom Siem en Ineke
Leuk om de verhalen achter jullie levens te lezen!

Die ziekte heet Dromania....en daar kan je echt niets aan doen. Alleen zorgen dat de afkickverschijnselen niet te ernstig worden door jezelf af en toe een dosis reis te geven!
@siem, hoe word je ondertitelaar? Lijkt me goed te combineren met in het buitenland zitten ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travelator
Reisexpert

bolletjeom schreef: @siem, hoe word je ondertitelaar? Lijkt me goed te combineren met in het buitenland zitten ;)
Bij mij was het echt een kwestie van langzaam rollen en dan heel precies mikken!
Ondertitelaar worden is nagenoeg onmogelijk, maar je zou bijvoorbeeld het beroep van astronaut eens kunnen overwegen.
Ik heb wel eens gehoord dat je daar ook heel veel bij kunt reizen : )

tini

Bericht door tini »

Hallo!! Even een officiele voorstelronde :)

Mijn naam is Martine, 23 lentes jong. Na de HAVO ben ik lekker bij mijn moeder in de zaak gaan werken, groot voordeel is dat ik super flexibel ben. Zo flexibel dat ik a.s februari voor twee en halve maand naar Azie vertrek :)

Dit wordt mijn eerste grote reis in mijn up maar ik heb er superveel zin in! Heb wel een beetje zenuwachtige kriebels..
Mijn vorige reis(jes) hebben zich redelijk in de buurt voltrokken, stedentrippen in Berlijn, Parijs, Antwerpen, Kopenhagen en Terschelling :P Vorig jaar voor het eerst gevlogen (als ik mijn parachutesprong niet mee tel) naar Portugal.

Op dit moment werk ik vooral erg veel om mijn reisje te kunnen betalen. Ik heb dus samen met mams een winkel in voedingsupplementen en natuurlijke (biologische) cosmetica. Ik doe dit werk met erg veel plezier en vind het fijn om samen met mijn moeder te werken. Voor een moederskindje zal het nog lastig worden om 2 maanden alleen rond te zwerven maar ik kan niet wachten!! Moet toch een keer op eigen benen leren staan hihi.

Verder heb ik een heerlijk fijn vriendje waar ik mee samenwoon. Hij laat me vrij in mijn drang om te reizen en komt me halverwege opzoeken in Maleisie :)

That's me in een notendop. Fijn om zo'n uitgebreid forum te kunnen inzien voor alle info! Maakt de voorbereidingen wat makkelijker!!

Doei! Martine
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Van harte welkom hier op ATG! Enne, leuke reis in het vooruitzicht ^O^ Veel plezier met de voorbereidingen!
Travelator
Reisexpert

Welkom Welcome Willkommen Bienvenue Bienvenido Benvenuto Velkommen Bun venit Selamat Datang Irasshaimase!!

Tochgedaan

Bericht door Tochgedaan »

Hola,

Spiksplinternieuw op het forum, dus eerst even voorstellen. Ik ben Inge, logopediste in een vorig leven, vrolijk, nieuwsgierig, tikje impulsief én bovenal op reis van Mexico naar Patagonië met backpack, Lonely Planet en camera. Ik ben ruim 7,5 maand onderweg en ben nu in Ecuador.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow klinkt goed, welkom op het forum!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ook een warm welkom voor jou, Inge!
Plaats reactie