Ik wil in november een rondreis gaan maken door zuid-oost Azie.(5/6mnd) Om te beginnen in Thailand, dan Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie, Indonesie.
Ik heb al redelijk wat dingen gevonden maar er is me nog veel niet geheel duidelijk. Misschien dat jullie me kunnen helpen.
1 De reisroute. Wat is het verstandigst om te doen? ik dacht zelf aan beginnen in Bangkok, dan naar het noorden richting Chiang Mai. Dan meer naar het noord-oosten om uiteindelijk in
Chong Mek/Vang Tao (?) de grens over te gaan naar Laos. Dan via deze weg naar het noorden toe om daar vervolgens de grens over te gaan naar Vietnam. Dan via hier naar het zuiden toe, om dan vervolgens Cambodja de grens over te gaan. Vanaf Cambodja is het denk ik (?) het makkelijkste om per vliegtuig naar Maleisie te gaan. En vanaf Maleisie door naar Indonesie. (per vliegtuig?) Na Indonesie gehad te hebben terug naar thailand (zuid) om via hier terug te reizen naar Bangkok. En dan vanaf Bangkok terug naar NL.
Nu is mijn vraag, is dit een juiste route om te gaan? Ik wil graag al die landen bezoeken, maar vind het moeilijk een juiste route te bepalen. Wat raden jullie mij aan? Wat zijn jullie ervaringen?
En wat is er wel en niet te doen over land met openbaar vervoer?
2 Wat zijn jullie ervaringen met visa? Thailand kan ik krijgen aan de grens bij aankomst begrijp ik. Voor de rest, kan ik dat beter van te voren regelen of is het te doen aan de grens? ik lees hier verschillende dingen over. En klopt het ook dat je niet bij alle grensovergangen de juiste visa kan krijgen?
3 Ik ben nog opzoek naar een reismaatje. In ieder geval om de reis mee te beginnen, en voor zolang het klikt langer. Ik zal hiervoor nog een aparte oproep plaatsen. Mochten mijn reisplannen je nu al aanspreken en je bent ook nog opzoek, mail gerust

Gr. Anouk