Round The World-ticket advies gevraagd

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Rees

Re: RTW vliegticketregels

Bericht door Rees »

Thanks voor je snelle reply.

Ik was in de veronderstelling dat oneworld goedkoopste was en star alliance duurst.. maargoed ik ga dan nogmaals ff checken!

Probleem 2: Ticket london moskou is prima maar de worldplanner van de site(oneworld) geeft aan dat de eerste keer van reizen van het ene continent naar het andere een vliegsement moet zijn. (Dus london moskou =europe en moskou -china is azie.. dat is het probleem.)

Maar jij denkt dat ik beter losse tickets kan boeken ?

Thomas
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: RTW vliegticketregels

Bericht door Tikva »

Er zijn veel meer opties dan one world en star alliance... beide zijn dure opties maar met veel keuze.
Lees anders een onze reinsinformatie wereldreizen/voorbereidingen/vliegen.
Bijvoorbeeld goedkope around the world tickets

Als one world moskou als europa ziet dan heb je een probleem. Als je een segement niet vliegt dan mag de maatschappij namelijk zeggen dat je geen RTW ticket hebt en je alle losse segmenten in kaart brengen.

In jouw geval zou ik zeker kijken naar wat losse tickets je gaan kosten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Re: route RTW ticket - klimaat

Bericht door zaratoestra »

heyhey,

nog 2 weken te gaan en het aftellen kan stilletjes aan beginnen... Toch probeer ik nog steeds te genieten,ondanks het slechte weer, van de dagen die ons hier nog resten.
Een jaar terug kon ik mij niet voorstellen dat het zo vlug kon gaan.
Ondertussen ben ik 25 kg vermagerd....applausje voor mijzelf. Kan ik 5 km joggen, vollenbak wandelen en geniet ik zelfs van fietsen.... hoe gek kan je zijn :-) Ik op een fiets
Heb mijn angst voor paarden gedeeltelijk overwonnen....heb paardrijles genomen en dat lukt vrij goed.
Momenteel heb ik vrij veel last aan mijn rug... da's wel klote. volg hier momenteel kiné voor. Problemen met mijn heilig been gewricht.... zou kunnen door op korte tijd zoveel af te vallen.

Bjorn moet nog 6 daagjes werken en dan is hij ook thuis.Momenteel hou ik mij dus bezig met alles in te pakken in dozen aangezien we ons huis verhuren, mailtjes zenden voor reisverzekering, opzeg water en gas enzo.... rijbewijs en reispas inscannen....
Mijn handen meer als vol....tussendoor langs gaan bij familie en vrienden.... en stiekem uitkijken naar 2 augustus wanneer ik op bed lig in Peking en die vervelende zaken allemaal achter de rug zijn.
Heb zin om gewoon alles in dozen te steken en te poetsen en de deur achter mij dicht te slaan....maar dat kan natuurlijk niet he...dat poetsen zal de laatste dagen moeten gebeuren.... mama en schoonmama al gemobiliseerd :-) Misschien krijg ik ze nog zo zot dat ze dit bij onze terugkomst ook willen doen
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Veel plezier klinkt goed, ga je ook nog een weblog ofzo bijhouden?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
NicoCaro

Bericht door NicoCaro »

Probeer een keer bij de RTW desk van American Airlines, die bieden Global Explorer en Oneworld Explorer tickets aan en rekenen bovendien geen kosten aan wanneer je later nog de datum van bepaalde vluchten wilt wijzigen. Voor ons was dit veruit de goedkoopste optie. Wij betaalden 2950€ voor Brussel - Delhi - Bangkok - Sydney - Christchurch - Auckland - Tahiti - Easter Island - Santiago - Lima - Miami - Brussel, alle taxen inclusief.

Je belt ze gewoon op: +1 800 247 32 47 en een paar dagen later kan je dan opnieuw bellen voor de prijs. Effectief boeken en betalen doe je dan via AA in België of Nederland.

Edit: Ik zie nu dat ik wat laat ben met advies. :) Wij vertrekken zelf op 1 september, dus ook bij ons is het aftellen begonnen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@nicocaro: we hebben een beetje dezelfde route dan. Wijzelf gaan naar Peking ipv Delhi als begin... De rest van onze route is eigenlijk gelijklopend.
Veel plezier ook...'t komt er vlugger aan dan je denkt.

Groetjes ellen
Wereldreisje

Hulp gevraagd bij RTW ticket

Bericht door Wereldreisje »

Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Eind juni/begin juli 2012 ben ik van plan in mijn eentje op wereldreis te gaan en ben al wekenlang op zoek naar een RTW ticket.

Mijn reisschema: Amsterdam - Havanna//Santiago de Chile - Paaseiland - Tahiti - Auckland//Christchurch - Melbourne//Sydney - Cairns - Bangkok//Hong Kong - Kathmandu//Delhi - Amsterdam

(//= open jaw) Misschien wil ik de Galapagos eilanden er nog tussen proppen en eventueel Birma.

Van het World Ticket Center kreeg ik een raming van de kosten (heb nog geen offerte aangevraagd) van One World van € 3.900,00 (incl.luchthavenbelasting). Verder heeft het World Ticket Center nog aangegeven dat de wijzigingskosten van datum 50 euro zijn en de wijzigingskosten van route 150. Dat vond ik gek want op het internet (zelfs op de website van One World) lees ik vaak dat er meestal geen kosten verbonden zijn aan de wijziging van datum. Volgens de website van One World hoef je zelfs de vluchtdata (behalve de eerste vlucht) nog niet te weten als je je ticket boekt.

Mijn vragen zijn:
1) ben ik voordeliger uit met een RTW ticket dan losse tickets?
2) waar kan ik het beste een RTW ticket boeken, is 3.900 euro een goede prijs voor bovenstaand reisschema?
3) klopt het dat er meestal toch kosten zijn verbonden aan het wijzigen van de datum of route?
4) klopt het dat je echt alle vluchtdata al moet opgeven?
5) is het verstandig om de Galapagos eilanden mee te boeken in het ticket of kan ik dat beter ter plaatse doen?
6) wat is leuker: Tahiti of Fiji?
7) eventuele andere tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast heel veel dank voor de adviezen!

Groetjes, Erica
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij RTW ticket

Bericht door Tikva »

Ik denk dat voor deze route zeker gezien de stop paaseiland, tahiti een rtw ticket het goedkoopst is. Wel raar dat je moet betalen voor data wijzigen. Wat ze normaal doen met een rtw ticket is alle vluchten inboeken en dan later nog een keer aanpassen naar de gewenste datum dit omdat je maar 11 maand vooruit kunt boeken.Ik vraag met af of worldticketcenter dat bedrag niet gewoon vraagt voor hun eigen service. Vraag dat nog even na wellicht kan je wel gratis wijzigen als je het via de maatschappij zelf doet.

In jou geval zou ik zeker nog even informeren bij een engels bureau. Vaak kan je dan een goedkoper hetzelfde ticket krijgen en een ticket londen bijv met easyjet boek je er goedkoop zelf bij. Ik heb zelf positieve ervaringen met travel nation. Je kunt ook rechtstreeks boeken bij een van de bij oneworld aangesloten maatschappijen.

Moet je voor de galapagos een los ticket boeken of past het nog in je rtw ticket, zo ja dan wel doen anders kan je nog wachten.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Je kan misschien ook een offerte opvragen bij Tunafish of Kilroy.

Het voordeel van een rtw ticket is dat je makkelijk kan aanpassen en het zou geloof ik ook zonder kosten moeten zijn, of eventueel een kleine bijdrage. Als je losse tickets gaat boeken dan ben je misschien iets goedkoper uit, maar is een stuk minder flexibel!
De prijs is misschien nog wel redelijk, maar probeer meerdere offertes aan te vragen bij verschillende agency's.
Als het goed is moet je wel data's opgeven voor al je vluchten, maar zou je dus makkelijk kunnen wijzigen, anders ga je namelijk over op een open ticket. Wijzigingen gaan meestal via de airline.

Je Ou wellicht kunnen kijken of je dit traject - Melbourne//Sydney - Cairns - er uit zou kunnen laten en dat wel met de locale low costs te vliegen. Je moet even voor jezelf uitrekenen wat goedkoper is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een offerte opvragen bij meerdere bureau's in jouw geval niet uit mogen maken. Er is maar een RTW organisatie die paaseiland heeft dus je zit altijd vast aan oneworld. Op diezelfde reden zal een vlucht eruit halen (tenzij die paaseiland deel) je ticket niet goedkoper maken alleen minder bijkomende belasting. Ik kan me ook niet voortellen dat een lowcost vlucht nog goedkoper is dan de belasting op een normale vlucht.
AnnePe

RTW Ticket handig in combi met transmongolie-express?

Bericht door AnnePe »

Hallo,
Wij gaan binnenkort op reis naar azie en zuid-amerika. Nu ben ik aan het zoeken naar een RTW ticket, maar dit blijkt nogal lastig. Wij willen namelijk eerst de Transmongolie-express nemen van Moskou naar Beijing. Maar ik mag met een RTW ticket niet overland tussen Europa en Azie. Althans, dit zeggen KLM, oneworld en roundtheworldtickets.com. Tot nu toe kan ik nergens vinden hoe mensen een RTW ticket hebben geboekt die ook met de transmongolie-express gaan/zijn geweest. Heeft iemand hier ervaring mee?
bolletjeom
Reisexpert

Re: RTW Ticket handig in combi met transmongolie-express?

Bericht door bolletjeom »

kan ook niet.
Of je moet een TRW ticket vinden dat start in China en daar eindigt. Dus bij een airline die daar zijn basis heeft. Andersom was het nog wel mogelijk geweest. dus als je zou eindigen in China. Dan neem je gewoon het laatste stukje niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Wij hadden een RTW ticket vanuit Londen en zijn eerst van Londen naar Moskou gevlogen, daarna trans Mongolie express en toen vanuit Azie weer verder met het RTW ticket. Uiteindelijk hebben we het ticket pas weer opgepakt vanuit Katmandu na een rondreis door China en (via Tibet) Nepal. Je doet dan dus het stuk Moskou-Katmandu over land.
Dit was in 2009 dus weet niet of het inmiddels veranderd is.
AnnePe

Bericht door AnnePe »

Dankje! Ja ik heb inmiddels ook twee bureau's gevonden waarbij het RTW ticket mogelijk is met overland tussen Moskou en Azie (ergens). Wij willen namelijk overland en/of met goedkope vliegtickets binnen azie reizen. Via welke organisator had jij dat geregeld IrisH? Misschien kan ik daar ook nog eens naar zoeken...
jitsketje
Wereldreiziger

RTW - trip - 6 maanden

Bericht door jitsketje »

Ik ben me aan het orienteren op een reis van 6 maanden, een klein rondje wereld.
Mijn eerste route idee is:
Amsterdam (Of bijv. Dusseldorf of Londen) - Bangkok - Bali - Cairns - Sydney - Auckland - Fiji - New York - Amsterdam.

Het stuk Bangkok - Bali is overland of ik boek een goedkoop airasia ticket.
Cairns naar Sydney is ook overland waarbij ik nog twijfel of ik naar Uluru wil.
Nou ik wil er heel graag heen maar het is behoorlijk prijzig om en te vliegen en een tour te boeken..Dus als mensen goede tips hebben daarvoor?

In Azië wil ik ong 2.5/3 maanden blijven - Ik zat zelf te denken aan een rondje Thailand, Laos, Cambodja en dan vliegen naar Bali voor nog ong. 2 weken.
Australië - 2 maanden - Oostkust en misschien uitstapje naar Uluru.
Nieuw Zeeland - ong. 1 maand - Met een buspas een rondje maken.
Fiji - 1/1.5 week - Lekker relaxen.
New York - 1 week.

Een hele planning en ik heb wel wat tips nodig.
Zoals..waar kan ik het beste mijn RTW ticket boeken?
Met welk budget zou ik deze 6 maanden door kunnen komen? Wel beetje low-budget reizen maar wil ook wel eens een tourtje doen.
Nog tips voor de route?
Advies over wat te zien en te doen in de landen?

Ik zou dan waarschijnlijk in september 2013 willen vertrekken.
Qua seizoenen een beetje ok? Kwam al wel wat regenseizoenen tegen maar later vertrekken is vaak al een stuk duurder en eerder is geen optie.

Alvast bedankt voor alle reacties!!
Plaats reactie