peru/ecuador
-
peru/ecuador
Hallo,
eind oktober vlieg ik naar Quito (Ecuador) en keer eind maart weer terug naar NL vanuit Rio de Janeiro (Brazilie).
Nu hoorde ik van een reisbureautje dat ze je op schiphol niet naar ecuador laten vertrekken als je geen bewijs hebt dat je binnen drie maanden het land weer uit bent. Goed, ik ben dus op zoek naar een oplossing. Ik ben beniewd wat een goed bewijs is, vlieg/busticket oid? Nu heb ik gekeken naar vliegtickets van Quito naar Lima, maar ik kom niet goedkoper dan 400 euro. En dit vind ik voor en bewijsje wel erg duur.
Een tweede ding dat ik te horen kreeg is dat december eigenlijk al te laat is om in Peru of Bolivia te zijn, ivm de modder. Is dit waar en hoe erg is dit?
alvast bedankt! gr bregje
eind oktober vlieg ik naar Quito (Ecuador) en keer eind maart weer terug naar NL vanuit Rio de Janeiro (Brazilie).
Nu hoorde ik van een reisbureautje dat ze je op schiphol niet naar ecuador laten vertrekken als je geen bewijs hebt dat je binnen drie maanden het land weer uit bent. Goed, ik ben dus op zoek naar een oplossing. Ik ben beniewd wat een goed bewijs is, vlieg/busticket oid? Nu heb ik gekeken naar vliegtickets van Quito naar Lima, maar ik kom niet goedkoper dan 400 euro. En dit vind ik voor en bewijsje wel erg duur.
Een tweede ding dat ik te horen kreeg is dat december eigenlijk al te laat is om in Peru of Bolivia te zijn, ivm de modder. Is dit waar en hoe erg is dit?
alvast bedankt! gr bregje
Re: peru/ecuador
Busticket is ook een optie, er zijn wel internationale busmaatschappijen waarbij je via internet een ticket kunt kopen.
Als je toch een vliegticket koopt dan een refundable, je krijgt dan de ticketkosten gewoon weer terug.
Als je toch een vliegticket koopt dan een refundable, je krijgt dan de ticketkosten gewoon weer terug.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: peru/ecuador
ik zou gewoon een visum aanvragen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Peru/Ecuador: regentijd.
Je tweede vraag, over de modder. Nee, die mensen daar gooien niet met modder. Hooguit figuurlijk. Bedoeld is dat je net in de regentijd (in de bergen) door die landen reist. Dat hoeft niet erg te zijn, maar heeft wel invloed. Vaak komt het neer op een korte hevige stortbui en dan breekt de zon weer door. Soms is voor enige tijd een weg versperd doordat vanwege zware regen stenen en aarde naar beneden zijn gekomen. Dan kan het gebeuren dat de bus waar je net in zit een aantal uren vertraging heeft. Maar er wordt gedurende het hele jaar door toeristen door de bergen van Ecuador en Peru gereisd, ook in de regentijd. Dat wijst erop dat het zeker wel te doen is. Er is zelfs in december / januari een kleine piek! Een paar jaar geleden hebben reizigers geisoleerd gezeten bij Cusco / Machu Picchu en anderen hebben Machu Picchu helemaal niet kunnen bezoeken, vanwege versperringen en schade door natuurgeweld. Maar dat was een heel extreem gebeuren en haalde daardoor het nieuws. Komt heel weinig voor. Zelf heb ik Cusco / Machu Picchu gedurende de laatste week van december bezocht en dat ging heel goed. Wel erg koud in de nacht.
Dus: goed te doen, maar het kan zo af en toe ongemakkelijk zijn. Een groot voordeel is dat je buiten het toeristisch hoogseizoen reist.
Dus: goed te doen, maar het kan zo af en toe ongemakkelijk zijn. Een groot voordeel is dat je buiten het toeristisch hoogseizoen reist.