Working Holiday Visum Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
pindakase
Reiziger
Contacteer:

Re: Hoeveel geld nodig voor Canadees Working Holiday Visum

Bericht door pindakase »

Waarschijnlijk zijn jullie allang in Canada, maar toch...

Ik ben ook Canada binnen gekomen via het WPH. Wij zaten hem eigenlijk flink te knijpen om de grens over te komen omdat we ook niet wisten hoeveel geld we hadden maar naar elke maatstaf was dat zeker niet genoeg. We hadden net 3 maanden door Centraal Amerika gereisd en kwamen juist naar canada om wat geld te verdienen ^O^ We hadden dus niet genoeg geld, geen retourticket en bovendien hadden we een visum voor 2009 en kwamen eind december 2009 het land binnen.

We stonden in de rij en de chinese (?!) dame voor ons werd helemaal gefileerd door de douane. Daarna moesten wij ons melden bij de boze chagrijnige mevrouw. Ze vroeg alleen of we genoeg geld hadden, nadat we dat mondeling hadden bevestigd, kregen we de benodigde papieren en stempels. Achteraf dus een makkie. Een week later vonden we een huis en werk in Vancouver *O*

Iets uitgebreider: pindakase.blogspot.com/search/label/Working%20Holiday%20Program
Ricardoo

Hulp met Canada working holiday visa

Bericht door Ricardoo »

Hallo ik ben all een tijdje aan het rondzoeken naar informatie, maar er komt nooit duidelijk antwoord naarboven en alles is erg onduidelijk. Waaronder heb ik een aantal vragen, en ik hoopte dat iemand me hier zou kunnen helpen.

Ik ben verhuist naar spanje maar ik ben een nederlander en Ik heb geen idee hoe ik nu aan het formulier krijg voor een Working holiday, en hoe dat presies werkt, ik heb goed gezocht naar elke website de er valt te vinden bijna en elke keer wordt je weer doorgestuurd naar een andere website en die website stuurt je weer door tot je uit eindelijk op een dood eind komt. heel erg irritant.
ik heb een vriendin in canada en daarom wil ik graag willen werken in canada maar alles is onduidelijk en snap er geen bal meer van.
Kims
Reisexpert

Re: Hulp met Canada working holiday visa

Bericht door Kims »

Hi,

Heb even voor je rondgekeken, want voor mijn studievisum weet ik nog dat het een heel gedoe was. Alle Canadese visa voor Nederlanders (maakt niet uit of je ergens anders woont) gaan via de ambassade in Berlijn, niet die in Nederland.

Op deze site vindt je de info voor een Working Holiday Visum: http://www.canadainternational.gc.ca/ge ... x?lang=eng

Er staat dat alle working holiday visa voor 2012 al vergeven zijn, maar er zijn wel een paar andere opties die je zou kunnen bekijken, zie link. Canada heeft maar een beperkt aantal working holiday visa weg te geven per jaar, vaak zijn die al 'op' in maart het jaar ervoor...

Veel succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Zoe

Qreply

Bericht door Zoe »

Het zijn niet de visa voor 2012 die al vergeven zijn, maar die van 2011. Vanaf 'medio' november kan je een visum voor 2012 aanvragen. Wat ze met medio bedoelen, geen idee.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Oh ja, je hebt gelijk. Beter, ik vond het al zo snel.

Medio betekent midden...
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

ik ga het afwachten maar ik begrijp dat er maar zoveel mensen maar een visum krijgen in 2011 zijn er maar 600 uitgegeven, en er zijn zeker 1000x meer mensen die het aanvragen dus de kans is waarschijnlijk klein, en hoeveel er dit jaar wordt uitgegeven weet niemand.
\
International Youth Programs

The 2011 International Experience Canada program is now closed.

The information regarding the opening of the 2012 International Experience Canada program will be posted on this page at the end of this year.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dus hoe het goed in de gaten en vraag het aan zodra het kan.

En ik denk niet echt dat er 1000x meer mensen dan 600 het aanvragen...dat is wel erg veel ;)
Canada is wat betreft WHV toch aanzienlijk minder populair dan bijv. Nieuw-Zeeland of Australie.

Succes ermee en geloven dat het gaat lukken!! ^O^
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

nou dat denk ik niet.. aangezien in canada genoeg werk te vinden is en europa is gewoon naar de klote..

ik ben der all 3 maanden geweest en ik kan je vertellen ik kreeg banen op me schoot gegooit, maar ik mocht niet werken zonder een visa dusja en ik kwam voor een vakantie maar ik hoop dat ik een werk visa kan krijgen binnenkort.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Ja, werkvisum is dan inderdaad een goed alternatief al zit je dan wel 'vast' aan het werk. Een WHV geeft meer vrijheid, maar als het je niet uitmaakt...

Waar in Canada wil je naartoe?
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

In Saskatchewan Regina
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Cool, ben ik ook geweest. Echt een landbouwgebied, wel bitterkoud in de winter.... :Y
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

ik weet het, beetje vreemd voor iemand die in spanje woont die wilt verhuizen naar canada waar het -40 kan wordenXD
maar ik ga nu de website http://www.canadainternational.gc.ca/sp ... spx?view=d goed in gaten houden zodat ik er snel bij ben.
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

ik heb een nieuwe vraag blijkbaar kan ik niet inschijven voor de working holiday voor spanje omdat ik geen burger ben van spanje dus het zal wel via de netherlandse programma zijn. maar hier is het volgende, dat in de lijst met criteria
staat dat je ''reside in The Netherlands'' maar ik ben een resident in spanje, ik heb gewoon een nederlands passport en ben natuurlijk een citizen van nederland betekent dit dat ik terug in nederland moet wonen om voor deze programma te mogen inschrijven?

http://www.canadainternational.gc.ca/ge ... x?lang=eng
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hmmm...gecompliceerd. Ligt eraan wat er nodig is bij je aanvraag voor het WHV. Misschien hebben mensen hier ervaring mee?

Anders misschien contact opnemen met de Canadese ambassade in Berlijn?
Ricardoo

Bericht door Ricardoo »

ik heb de Canadese ambassade in Berlijn gebelt maar zonder success die trut aan de andere lijn stuur me zoals gewoonlijk door naar een website met FAQ waar ik bijzij dat daar mijn vraag niet bijstaat, en dan mompelt die trut nog een beetje over een andere website. wat amper te verstaan is in half duits en engels.. dus ik heb zoiets VAN LAATMAAR. maar ik ga canada zelf maar bellen hopen dat die het me wel kunnen uitleggen.
Plaats reactie