Working Holiday Visum Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
oblivion

Working Holiday Visum Canada

Bericht door oblivion »

Beste backpackers,
nog een vraagje. Wij hebben een Working Holiday Visum voor Canada op zak en willen vanuit Montreal een bezoekje gaan brengen aan New York. Weet iemand mij te vertellen of wij probleemloos de states in kunnen, en misschien belangrijker, daarna weer terug Canada in kunnen zonder ons visum te verliezen.... Thnx!
Femke

Working Holiday Program Canada

Bericht door Femke »

Hallo,
Ik ben bezig alles te regelen wat ik nodig heb voor het working holiday program. Maar ik heb 1 probleem.
Ik ben naar de gemeente geweest voor een verklaring van goed gedrag. Maar dan moet ik eerst een aanvraagformulier invullen wat ook moet worden ingevuld door de instantie die het van je vraagt. dat is dus een ambassade. Maar moet ik dan dat formulier eerst opsturen naar de ambassade? Lijkt mij niet logisch allemaal.

WIE KAN MIJ VERDER HELPEN???

Groetjes Femke
Femke

vraagje

Bericht door Femke »

Ik lees jullie berichtje, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik ben namelijk ook bezig met het working holiday program.
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen met mijn verklaring van goed gedrag. Ik was bij de gemeente geweest om die ff (dacht ik) te halen. Maar nu blijkt dat ik eerst een aanvraag formulier moet invullen. En dat ook de instantie die het nodig heeft het in moet vullen. Maar moet ik dan het aanvraagformulier naar de ambassade sturen? Lijkt mij helemaal niet logisch....

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Groetjes Femke
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Met je WHV naar de states en terug moet gewoon kunnen. Je WHV is een jaar geldig, en voor de states krijg je een toeristenvisum aan de grens voor 90 dagen. Dus lijkt mij logisch dat het gewoon zonder probleem moet kunnen, maar heb er zelf geen ervaring mee!! Misschien even de voorwaarden van je WHV controleren, misschien staat er iets over multiple entries?

Veel plezier met je working holiday in Canada!!
Broaden your minds
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

Bericht door panky »

Dag Femke,

Voor een verklaring van goed gedrag kan je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) bij ministerie van justitie aanvragen. zie verder de link:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... et_gedrag/

Ik heb alleen ervaring met deze verklaring voor mijn werk. Met een selectieprocedure moesten we dit overhandigen. Ons bedrijf en de directieleden werden door justitie doorgelicht om te kijken of ze in het verleden geen strafbare feiten hebben verricht. Dit nam nogal wat tijd in beslag, maar onder bepaalde omstandigheden kan je een versnelde procedure aanvragen. We kwamen hiervoor in aanmerking en het duurde 2 weken toen we het VOGrp kregen. Hoe lang het duurt bij een persoon weet ik niet. Het staat vast wel van de site van de de link die ik heb meegestuurd.

Maar ik vraag me af of je de VOG nodig hebt. Als het om een WHV voor Australie gaat moet je gewoon aangeven dat je in het verleden geen strafbare feiten hebt gedaan. Dat is bij de aanvraag al voldoende, tenzij ze er achteraf alsnog om vragen. Met WHV's van andere landen heb ik geen ervaring.

succes ermee!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb ook eens zo'n verklaring van goedgedrag moeten aanvragen en toen was het inderdaad nodig dat degene die hem wilde hebben eerst tekende op het formulier.

Het lijkt dus te kloppen. bel desnoods even met de ambasade wat de bedoeling is. die hebben die vraag vast al vaker gehad.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Panky, volgens mij gaat het over de verenigde staten en die zijn de laatste tijd nogal aan het doorslaan in het controlleren van alles en iedereen die hun landsgrenzen over gaan.

Mijn vriend heeft 6 weken moeten wachten op zijn verklaring van goed gedrag. deze check was niet zozeer gericht op strafbare feiten zoals jatten of te hard rijden maar op alles wat te maken heeft met ongewenste handelingen evt met kinderen.
Dit is een gebruikelijke screening wanneer je in de zorg of in een kinderdagverblijf wilt werken.

Ik denk dat dit ook de reden is dat men wil weten wie de aanvrager is. Want het maakt in het geval van mijn vriend niet uit of ie ooit gepakt is met een jointje als ie maar nooit aan kindertjes heeft gezeten. Maar in Amerika vinden ze dat jointje vast veel erger :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ja, die bureaucratie in Nederland ook.. ik ben half duits en half nederlands. In Duitsland heb ik mijn verklaring van goed gedrag gewoon bij het gemeentehuis aangevraagd: kwam binnen, gezegd wat ik wilde hebben, 12 euro betaald, week later kon ik het ophalen!

Toen bleek dat ik toch ook een nederlandse versie nodig had, aangezien ik ook in Nederland heb gewoond: dat was minder makkelijk... zucht. Komt erop neer dat een vriendin van me (ik zat al in Canada) 3 keer naar de gemeente is geweest om uiteindelijk alle papieren bij elkaar te hebben en alles goed ingevuld te hebben! En het koste me 30 euro, en 4 weken wachten!

Maar dat was voor een work permit, niet voor een WHV. Femke, heb je al geprobeerd om het WHV gewoon zo aan te vragen, door gewoon aan te geven dat je geen crimineel verleden hebt?
Broaden your minds
oblivion

aanvraag goed gedrag m.b.t. Working Holiday Visum

Bericht door oblivion »

Beste Femke,

bij de aanvraag voor onze verklaring omtrent goed gedrag t.b.v. working holiday visum stuitten wij op hetzelfde probleem. Aanvraag dient ook ingevuld te worden door de verzoekende instantie (beetje lastig met de ambassade in Berlijn...).
Op aanraden van onze gemeente hebben wij kopietjes van de website gemaakt waarop stond dat dit gevraagd werd (met de weblinks). En de gegevens van de ambassade in Berlijn toegevoegd. Het moet bijna wel dat je probleem bekend is bij justitie we zijn echt iet de enige die dit voor een visum aanvraag moeten hebben. Wij hadden i.i.g. binnen 2 weken onze verklaring op de mat liggen....

Als je nog meer vragen hebt, go ahead. Good luck, greetings from Canada.
oblivion

whv

Bericht door oblivion »

Beste Femke,

bij de aanvraag voor onze verklaring omtrent goed gedrag t.b.v. working holiday visum stuitten wij op hetzelfde probleem. Aanvraag dient ook ingevuld te worden door de verzoekende instantie (beetje lastig met de ambassade in Berlijn...).
Op aanraden van onze gemeente hebben wij kopietjes van de website gemaakt waarop stond dat dit gevraagd werd (met de weblinks). En de gegevens van de ambassade in Berlijn toegevoegd. Het moet bijna wel dat je probleem bekend is bij justitie we zijn echt iet de enige die dit voor een visum aanvraag moeten hebben. Wij hadden i.i.g. binnen 2 weken onze verklaring op de mat liggen....

Als je nog meer vragen hebt, go ahead. Good luck, greetings from Canada.
francagilissen

Bericht door francagilissen »

hoi allemaal

ik heb even een vraagje aan de mensen die al een working holiday visum op zak hebben. Hebben jullie geld moeten betalen voor dit visum afgezien van de 30 euro die de VOG gekost heeft? Want ik las op deze site dus dat er verder geen kosten aan verbonden waren, maar nu zag ik op de site van de ambassade ineens dat ik 102 euro participation fee moet betalen!

Is dit missschien iets nieuws van 2008?
Of hebben jullie dit ook betaald voor jullie visum van 2007?
Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken!

gr Franca
oblivion

gratis working holdiay visum

Bericht door oblivion »

Hi,

wij hebben ons working holiday visum in maart 2007 ontvangen en hebben voor het visum opzich niets hoeven te betalen. Het zou dus iets nieuws (2008) moeten zijn.....
Succes.
joswezenberg

Visa aanvragen Canada

Bericht door joswezenberg »

Ik ben momenteel bezig met het aanvragen voor een working holiday visa voor canada. Wie kan mij het antwoord geven op de volgende vraag.

Op het iim1295 formulier moet je invullen of je in de afgelopen 5 jaar langer dan 6 maanden in een ander land dan je herkomst bent geweest.
Ik had ergens gelezen dat je ook voor deze landen een politierapport moet bijvoegen voor je aanvraag. Is dit correct? Zo ja hoe kom ik aan een politierapport van Australie en Amerika?

Wie weet het antwoord op deze vraag?

Alvast bedankt
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb geen idee hoe je aan een politierapport kom, maar stond je tijdens je verblijf in Australie en Amerika gewoon ingeschreven in Nederland, in de GBA bevolkingsregister bij je gemeente? Dan lijkt het mij niet nodig om deze landen te vermelden op de aanvraag. Zouden ze je paspoort controleren op visum stempels?
iggstrr

Re: Visa aanvragen Canada

Bericht door iggstrr »

Lijkt mij het beste om contact op te nemen met de consulaat van de betreffende landen.
Indien je langer in Canada wilt verblijven en werken dan kun je ook een normaal werkvergunning aanvragen in jouw beroepsgroep, deze is voor bepaalde tijd en geeft je tevens de mogelijkheid om een permanente status in Canada te verkrijgen.

grtz Iggy
Plaats reactie