Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LaosFan »

Yvonnetje schreef:Zo, de tas is zo goed als gepakt. Morgenochtend de laatste spullen er in doen en dan kunnen we gaan!
Een krappe maand naar Noord-Laos & Thailand en een maand naar Nederland.

Voor iedereen die binnenkort ook gaat; een fijne vakantie en tot na de zomer!
Ik breng toevallig morgen iemand weg die ook naar Laos gaat :) Vanuit Düsseldorf via Bangkok.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny, wat fijn dat je iig iets hebt!
Yvonnetje, heel veel plezier!

En ik sluit me aan bij de 'niet-lekkere' dag en dat terwijl ik op vakantie ben, maar ik ben wat onhandig vandaag en er zitten wat dingetjes tegen. Eerst trein die 45 min vertraging heeft, vervolgens komt de trein binnen en stopt ie precies voor mijn neus met de deuren (blij want het was megavol op het perron)... blijkt dat de hele wagon gereserveerd is (als individu mag je niet reserveren, als groep wel....) :{ Gelukkig een plekje gevonden uiteindelijk :) Vervolgens kom ik aan op het station.... ligt het hele station open en is het een enorme chaos want voor het EK 2012 moet er een nieuw station gebouwd worden (alsof supporters het echte Polen niet mogen zien) ;) dus heb ik heerlijk lang omgelopen :) en blijkt mijn hostel toch veel verder lopen te zijn dan de beschrijving. Uiteindelijk ben ik, na ingechecked te zijn, lekker gaan wandelen, is mijn flesje cola gaan lekken in mijn tas...waar ook een camera inzat (en die uit het hoesje gevallen was omdat ik hem niet dicht had gedaan). Hij leeft nog en foto's zijn ook nog steeds goed :) Lonely Planet is helaas wel weer wat verouderd haha

Anyway ik ga de rest van de avond lekker relaxen, beetje computeren en vroeg slapen want morgen ga ik de hele dag op tour :) Het zuid-westen van Polen verkennen :) O.a. de Churches of Peace van de UNESCO lijst.
Laatst gewijzigd door menasil op 27 jun 2011 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Yvonnetje, goede reis!

Ik geloof dat ik me morgen maar opsluit in mijn huis als het echt 35 graden gaat worden, hier binnen is het nog een aangename 20 graden dus ideale temperatuur om veel aan studie te doen..

vanavond even lekker wezen fietsen, moet trainen voor de ride for the roses en na veel blessures en fysiek leed eindelijk weer eens kunnen fietsen en meteen een mooie route van 41km gedaan! Was wel lekker zo 's avonds als het wat afkoelt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaag een tip gekregen voor nog een plek om te solliciteren. Mocht dat lukken dan heb ik met 2 baantjes mijn uren rond!

Morgen de laatste dag op school. Hoop dat het me lukt om alles op te ruimen, de laatste verslagen na te kijken en cijfers in te kloppen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Succes jenny!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Succes inderdaad!!!

Gisteren even op en neer naar Duitsland geweest en daarna een klein beetje in de grensstreek rond gereden. Leuk dorpje gezien in Duitsland (Kempen) en daarna naar Ysselstein geweest om het Duitse oorlogskerkhof te zien. Indrukwekkend om helemaal alleen tussen bijna 32.000 kruizen rond te lopen op een begraafplaats in de bossen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Laosfan,dat is zeker indrukwekkend! :)

Ik had echt een supermooie tour afgelopen dinsdag door Lower Silesia (oftewel Dolny Slask). Echt prachtig daar en mooie plekken gezien. Inmiddels zit ik in regenachtig Zakopane. De weersvoorspellingen veranderen om het uur,zo zou het vandaag droog zijn tot in de avond maar je raad het al.. het is hondenweer, dus ik ben lastig vooruit te branden. Er zijn gelukkig wel wat bezienswaardigheden en ik ga daar dan zo ook heen (mijn accomodatie is heerlijk centraal en heb een appartement voor mezelf dus ook wel ff fijn om een dag wat te relaxen). Morgen ga ik op een dagtrip naar Slowakije! Grappige was toen ik hem boekte, dat de dame in kwestie me waarschuwde dat ik euro's nodig had daar.... gelukkig heb ik euro's bij me en heb ik geen omwissel gedoe i.t.t. de Poolse mensen die meegaan ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Altijd vervelend als je slecht weer hebt en helemaal tijdens je vakantie. Hier in Nederland schijnt (bij ons) de zon, maar warm is anders.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ Menasil, balen van dat slechte weer
@ Erik, heb liever dit iets koelere weer dan die hitte eerder deze week..

Ik heb gister een lading gesprekken op school gehad en mag mijn thesis proposal voor Australië gaan schrijven, het onderwerp zal zeker goedgekeurd worden alleen de werkwijze etc. moeten nog even op papier gezet worden, echt spannend dus.. Ook nog wat info over welke vakken ik nog open heb staan en hoe ik die kan afsluiten :D

Was gister echt gesloopt en blij dat ik een CouchSurf feestje al op woensdag had gegeven, wat erg gezellig was.. vanochtend is mijn couchsurfer uit Brazilië vertrokken en heel mss ga ik vanavond zelf couchsurfen en anders lekker kamperen in Frankrijk :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In den Haag schijnt ook de zon! Nu naar Burgsluis voor een biologieweekend.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

op weg naar schiphol voor een lang weekend rome. Gelukkig zat er een vest in mijn koffer want die zon geeft niet veel warmte
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoe warm is het daar, Erik? Hier 6 graden... had gelukkig lange broek en vest in mijn tas zitten!

Ben benieuwd hoe het verder gaat met Australie, globeskater :)

veel plezier in Rome, bolletjeom :) en jij op het biologieweekend, Jenny.

Ik heb uiteindelijk een prima dag gehad. Rondgeslenterd door het centrum, winkeltjes gekeken, uitgebreid gelunched en toen kwam ik per toeval Poolse kennissen tegen die hier nu ook zitten en vandaag weg zouden gaan en hebben samen koffie gedronken en hebben nog even rondgereden voor wat sightseeing (maar er is niets te zien door de wolken, ook bijzondere ervaring) :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik hoop dat het morgen lekker zonnig is... M'n droogpak is kapot en ik sta liever niet in m'n blote gat op de parking in de regen. Brrr. Het biologie weekend is leuk gezellig.

Maandag beslissen waar ik ga werken , spannend!
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ik ben weer terug uit Frankrijk. Ik kwam maandag met het vliegtuig naar Bergerac waar mn ouders me opwachtte, op een gegeven moment was de buitentemperatuur 47 graden! 0_0
Het was echt héét! En de volgende dag was het nog net 20 graden en koud 8)7 Gelukkig gister en donderdag heerlijk weer gehad.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gisteren en eergisteren naar Deventer op stelten geweest, was weer super gaaf ^O^ . Ik moet toch echt eens reisinformatie over mijn eigen stadje gaan schrijven. Vandaag lekker bijkomen.
dos.jpg
dos.jpg (105.24 KiB) 158 keer bekeken
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie