reizen van Thailand naar Zuid-Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ilsemb

reizen van Thailand naar Zuid-Laos

Bericht door Ilsemb »

Hallo!
Ik vraag me af hoe je over land van Bangkok naar Zuid-laos kan reizen. Hoe lang doe je er dan over?
Of is het toch een beter idee om naar het noorden te reizen... Is zuid-laos de moeite waard om te bezoeken, vergeleken het noorden (wat ik super vond)?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: reizen van Thailand naar Zuid-Laos

Bericht door Tikva »

Zuid-laos is zeker de moeite waard, ik vond nog wel meer dan het noorden. Allemaal wat relaxter maar ook armer. Leuke plaatsjes zoals champesak, veel actieve dingen rond tha kaek en relaxen op de 4 duizend eilanden.

Je kunt van bangkok in een dag naar pakse waar je de grens over kunt gaan. Je kunt het grootste deel met de trein of met de bus. Let met de bus wel even op dat je niet de slow bus neemt, daar kwamen wij per ongeluk in terecht en dan ga je helemaal om.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Zuid is helemaal anders dan noord en zeker de moeite waard!

stukjes uit mijn reisverslag
Gisteravond om 20.30 op de nachttrein gestapt van Bangkok naar Udon Ratchathani. Prima geslapen in mijn schommelende bedje.

De trein had traditiegetrouw een redelijke vertraging. 2 uur, dit keer. Om 9.15 sta ik dus op het station van Udon Rathcathani zonder een idee hoe nu verder te gaan. Nog 3 toeristen hebben hetzelfde probleem. 1 Zwitser, een Duitse en een Koreaan. We onderhandelen met een Sawngthaew driver voor een ritje naar het busstation. Daar nemen we een andere Sawngthaew naar Phibun Mangasan waar we over stappen naar een Sawngthaew richting Chong Mek. Dit is de grens met Laos. Het is ondertussen 12.00 en tijd voor lunch. Vage noodle soep it is!

Stempeltje exit Thailand halen en dan wandelen richting de Laos grens. We worden omsingeld door mannetjes die ons kip willen verkopen (nee, niet het beest maar de munteenheid van Laos) maar we redden ons wel met Baht en Dollar. Alle drie worden overal geaccepteerd. En dan wachten tot de Sawngthaew richting Pakse vol is. In Pakse weer een Jumbo regelen en op zoek naar accommodatie. Om 16.00 zijn we geïnstalleerd en gedoucht. Dat was weer een hele reis estafette.
Maar...wel een leuke reisdag om eerlijk te zijn. Lekker veel te zien enzo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ilsemb

Bericht door Ilsemb »

Bedankt voor jullie tips! Ik ben meteen in jullie reisverslagen gedoken.
Kun je daar aan de grens ook een visum regelen?

Groetjes, Ilse.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ilsemb schreef:Bedankt voor jullie tips! Ik ben meteen in jullie reisverslagen gedoken.
Kun je daar aan de grens ook een visum regelen?

Groetjes, Ilse.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/la ... si428.html
http://www.lonelyplanet.com/laos/transp ... there-away

Hier al naar gekeken?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

visum regel je aan de grens
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie