Vorige week heb ik redelijk impulsief tickets naar Marokko geboekt. Ik ga samen met mijn vriend. We komen maandagavond 3 oktober aan in Fez en vertrekken 's ochtends op 22 oktober vanaf Agadir. Ik heb me ingelezen in de ANWB reisgids en met reisverslagen, maar blijf toch nog met een paar vragen zitten. Ik hoop dat jullie kenners me ermee kunnen en willen helpen!
- Als je ongeveer 19 dagen hebt, is het dan wél of niét een slim idee om het volgende rondje te maken:
Fez - Meknes - Rabat - Casablanca - Marrakech - Woestijntripje - Essaouira + evt strand in Agadir (hoewel ik inmiddels gelezen heb dat dit een tamelijk vreselijk oord is (iemand betere plek waarin je eind oktober nog wel een beetje van het strand en de zee kan genieten?)
Of zou het 'zonde' zijn zo veel van de steden aan te doen en slechts 1 a 2 dagen te genieten van de woestijn? Na het lezen van verschillende fora krijg ik het idee dat het soms wat veel van hetzelfde is? En zouden we beter 1 a 2 van de steden kunnen overslaan en bijv. meer excursies boeken vanuit Marrakech/ met een huurauto vanaf Marrakech naar de Dadesvallei kunnen gaan en kashba's bekijken (of liever nog dit soort trips ondernemen op een goedkopere manier)?
Bovendien heb ik me ietwat vergist in het budget. Las eerst (op verschillende sites) dat mensen incl. overnachting maar 50 euro met zijn tweetjes per dag uitgaven, maar een beetje goedkope kamer kost toch echt al 35 euro per nacht - tenminste, zo lijkt het op het internet. Klopt dit? Of zijn er zat accomodaties ter plekke te vinden die (veel) goedkoper zijn?
Ook lees ik tegenstrijdige berichten over de maand oktober; wel of niet van tevoren reserveren? De ene reisgids zegt dat dit de hoogseizoenmaand is in Marokko, weer een andere website heeft het over veel regen en april als hoogseizoen....
Mijn reisadviesvragen hangen dus samen met het budget; als we van tevoren moeten reserveren moet ik immers de boel wel goed voor elkaar hebben qua planning; wat bekijk je wanneer enz., hoeveel dagen is in welke stad/voor welke excursie genoeg.
Kortom helllup

Groetjes Alice