Aanraders tussen Delhi en Calcutta?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
tandoori

Aanraders tussen Delhi en Calcutta?

Bericht door tandoori »

Hoi iedereen,

Deze zomer gaan we voor de 2e keer naar India. De vorige keer hebben we delen van Zuid-India gezien en Rajasthan. Nu willen we graag richting Calcutta en misschien Bangladesh.

Ik heb een paar vragen.
Er gaat een trein van Delhi naar Calcutta, maar ik vind het zo zonde om zo'n groot stuk India over te slaan! Ik weet niet zo goed welke mooie bestemmingen hiertussen zijn. Alle suggesties zijn welkom.

Heeft er iemand ervaring met omgeving Calcutta -> Bangladesh (waarschijnlijk trein)? Is dit een beetje te doen? En wat is een aanrader qua bestemming in Bangladesh?

Tenslotte een soort luxevraagje: is er een optie tot strand ergens "in de buurt van" Calcutta, of misschien iets bekends in Bangladesh? Een kustplaatsje o.i.d. (de vorige keer zijn wij ook naar een paar leuke rustige strandplaatjes onder Chennai gegaan namelijk). Het is natuurlijk fijn om na zo'n intensieve reis even te kunnen ontspannen.

Alvast heel erg bedankt :) :)
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Aanraders tussen Delhi en Calcutta?

Bericht door Juansen »

Ik heb dezelfde reis gemaakt in 2003. Tussen Delhi en Calcutta kun je stoppen in Agri als je daar nog niet bent geweest en zeker ook in Varanasi.
Er gaat een trein van Calcutta naar de grens met Bangladesh, stap uit in Bangaon. Duurt een paar uur en je zit superkrap, maar da's ook weer een ervaring. Dan de grens over en met de bus verder. Bangladesh is (2003) geen toeristen gewend, volgens mij heb je er geen echte relaxstranden, het grootste gedeelte aan de kust is mangrovewoud (sundarbans). Maar we hebben er toen niet naar gezocht, dus ik kan me vergissen. Eten is er ook slecht, weinig keus. De steden zijn ook niet echt mooi. Maar het is wel bijzonder omdat men het (heel anders dan in India) niet gewend is toeristen te zien.
Je kunt ook net als ons in Bangladesh een kijkje nemen en daarnba terug naar India om een relaxplek te zoeken, bijv. Puri in Orissa.
Succes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben je vorige keer wel in Agra geweest voor de Taj Mahal? anders die natuurlijk. En zoals Juansen zegt Varanasi is de moeite waard als je daar nog niet bent geweest.

Tussen beide plaatsen kan je reizen via kleinere plaatsen zoals Gwalior (mooi fort) en Khajuraho. Als je tijd hebt zou ik dat zeker doen, mooie tempels en relaxt plaatsje, waarvandaan je ook naar een national park kan.
Verder oostelijk dan Varanasi ben ik niet geweest dus daarbij kan ik je niet helpen.

Zie eventueel ook hoogtepunten noord india
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
rugzakjes

Bericht door rugzakjes »

En als je besluit om naar Gwalior en Khajuraho te gaan dan moet je zeker Orchha niet over slaan. Leuk, mooi aan een rivier gelgen, gemoedelijk dorp met fort, tombes en tempels.
Plaats reactie