Ik ben Pascal, 22 Jaar en ga dit jaar voor het eerst backpacken. Ik heb een ticket naar Singapore geboekt voor €480,-. Ik vertrek vanuit Amsterdam op 23 Juni en vertrek weer terug vanuit Singapore op 29 Juli. Ik ben van plan om via Singapore naar Batam en dan naar Sumatra te gaan. Vanaf daar is het nog niet helemaal zeker voor mij. Eerst even een checklist om te kijken of ik niets vergeet:
Checklist:
- Retour ticket Amsterdam - Singapore
- Half jaar geldig paspoort
- Visum voor 60 dagen
- Ticket vanuit Indonesia naar Singapore (moet ik nog bestellen, kom ik verder in m'n post op terug)
- Factinaties tegen Hepetitis A / B, Buiktyfus, DTP en voor 13 weken malariatabletten (wekelijkse tabletten, 3 weken ervoor en 4 weken erna nemen :/)
Ik heb 5 weken de tijd en ik ben een persoon die van natuur, cultuur, duiken ,uitgaan, andere backpackers meeten, foto's maken en budgetreizen houdt. Hiernaast ben ik bezig met de taal te leren, want ik wil mezelf in de basis kunnen redden, ook op plekken waar ze geen engels kunnen. Ik zat eerst te denken aan Sumatra > Java, maar ik zou het eigenlijk ook wel leuk vinden om op een mooie plek te duiken of snorkelen. Nu hoorde ik dat je bij de Gili-eilanden dat zeer mooi kan doen en dat de kant van bali & lombok sowieso wel mooi is. Leuk en aardig, maar het liefst wil ik niet zoveel te maken hebben met die commerciële vakantiegangers op Bali. In het kort wat ik wel wil zien en me interesseert: Jungle, Wilde beesten, Culturele gebouwen & tempels e.d., Rijstvelden, Vulkanen, Kleine eilanden met witte stranden& mooie zonsopgang

Moeilijk vind ik om het reistempo en de reisrichting te bepalen. Graag ontvang ik tips, reisverhalen, must see's, reisroute adviezen & andere mogelijk vergeten dingen

& als er iemand rond dezelfde tijd in de buurt is, lijkt het me leuk om te meeten.
Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!