Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
JCB
Vakantieganger

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door JCB »

Ben inmiddels aan het sparen gezien ik in november wil vertrekken voor minimaal een half jaar.
Bankrekening staat op dit moment alleen op 0 dus moet even kijken hoe ik zo`n 8.000,- voor het vliegticket en het verblijf bij elkaar ga krijgen in die paar maanden :9
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Haha das niet veel! Ik ben al bijna een jaar aan het sparen maar ben er ook nog niet..
JCB
Vakantieganger

Bericht door JCB »

Nee dat gaat altijd zo langzaam :%
En ben zo slim geweest 1,5 maand geleden een gloednieuwe auto te kopen :X 8)7
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb even een apart topic gemaakt voor het vinden van woonruimte in Sydney voor de stage. Dan kunnen anderen het straks ook weer gemakkelijk terug vinden.
Michelle89
Reisexpert

Iemand toevallig geïnteresseerd om met mij een auto te huren voor 3/4 dagen om van Melbourne naar Sydney te rijden? Zal zo rond 20 december zijn.. misschien toevallig iemand die dat leuk lijkt ofzo, kleine kans maar wie weet. :D
Wil namelijk heel graag langs de kust rijden (heb een prachtig krantenartikel uit het AD over die route, 1400 km), ipv de Human Highway, maar langs de kust gaat volgens mij geen buslijn?
Laatst gewijzigd door Michelle89 op 12 mei 2011 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
coen87
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door coen87 »

over 10 dagen heb ik mijn 1e whv er op zitten, en ik doe er nog dunnetjes 12 verse maanden bij achteraan ^O^
Its not about destenation, its the journey that matters.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heerlijk die luxe! :) Zou willen dat ik dat ook kon zeggen. Wat is nu je plan een heel ander deel van Australië bekijken?
coen87
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door coen87 »

ik geloof dat ik wel kan zeggen dat ik aardig rond ben geweest, ik zal even snel samenvatten wat ik gedaan heb.
vanuit sydney naar carins gevlogen en een 1988er pajero met 382.000km gekocht.
en toen begon het reizen.

cairns > byrond bay > mt isa > carins > cape york > carins > darwin via de Gibb River Road (invlusief kalumburu) naar broome.
vanuit broome via inland road naar pert> margaret river> adelaide (vanuit hier met een huur wagen omdat de pajero het opgegeven had)> melbourne. vanuit melbourne naar perh gevlogen om de gehele west kust inclusief karijijni te doen.

maargoed om terug te komen op je vraag: ik blijf nu 6 maand op een farm 200km zuid van broome om wat geld te sparen.
wat ik hierna wil zien is niet helemaal zeker, ik zal waarschijnlijk vanuit darwin met de trein via allice springs terug naar melbourne gaan om de boot naar tasmanie te gaan,'
en plannen veranderen de hele tijd dus ik zie wel hoe het loopt als het zover is.
Its not about destenation, its the journey that matters.
Michelle89
Reisexpert

Zow, das een hele trip! Wel gaaf!

Ik zit er ook aan te denken om na mijn reis een WHV aan te vragen.. enige probleem is dat bedrag wat je natuurlijk mee moet nemen. Dan moet ik een baan zoeken voor 3 maanden ofzo, aangezien mn huidige werk dan wss geen werk voor mij heeft (en ik wil eigenlijk daar niet meer heen). :{
Moreno
Vakantieganger

Bericht door Moreno »

Michelle heb jij misschien een linkje naar dat krantenartikel of misschien de datum van de krant van die dag.
Michelle89
Reisexpert

Dat was het AD Reiswereld van zaterdag 6 november 2010. Als je em niet meer kan vinden kan ik het eventueel ook inscannen voor je.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Ik moet ook nog 3000 euro gaan sparen in een halfjaar. Let's hope for a happy ending!
Michelle89
Reisexpert

Ik moet nog 4 maanden werken, maar deze maand een paar financiële meevallers (belastinggeld, 2 weken auto van de zaak bij me, scheelt weer benzine, salarisverhoging, en wat bonussen) dus heb van de 3000 die ik nog moest, nu al 1500 gespaard in 2 weken. :D
Priscilla

Bericht door Priscilla »

Kijk zo gaat het de goede kant op. Deze maand krijg ik ook mijn vakantiegeld en dat gaat mooi naar mijn spaarrekening. Ik heb gelukkig nog wat maandjes om te sparen.
Michelle89
Reisexpert

Ojah vakantiegeld krijg ik begin juni volgens mij. Jammer genoeg moet mn auto half juli een grote beurt en APK dus kost ook weer 800 euro ofzo. :{ En ik wil ook nog wat spaargeld hebben voor als ik terugkom.. alhoewel ik bang ben dat dat ook gewoon op gaat. :@ :P
Plaats reactie