Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Waar halen jullie je ticket vandaan? Welke sites? Veel sites doen niet aan enkele reizen
Tevens varieren ze nog al in prijs en wil zo goedkoop mogelijk zodat ik het langst kan reizen...
verder blijft het gewoon zoeken, vaak is het hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is en soms kun je in de laatste week er voor ook weer goedkoop boeken als er genoeg stoelen over zijn ben ik achter, dit kun je ook zien als last minute.
Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar goedkope enkele reis tickets. Over 7 weken gaan we naar Azie en dat was het goedkoopste met singapore airlines naar singapore, ongeveer 350,00 euro voor 1 ticket!
Binnen Azie is Air Asia erg goedkoop, vooral als je vroeg boekt al is dat weleens lastig met plannen.
LTU vliegt ook goedkoop op Bangkok vanaf Dusseldorf (net over de grens dus afhankelijk van je woonplaats soms zelfs makkelijker dan A'dam, EN geen vliegtax ). Vanuit Bangkok vlieg je goedkoop naar allerlei bestemmingen in Azie (met Air Asia idd).
Je kunt bij LTU ook enkeltjes kopen dus das handig. Let wel even op hoe het met je visum zit als je geen ticket het land weer uit hebt, dat is volgens mij lastig. Bekijk de onderwerpen hierover in dit forum dus even voor je je ticket boekt.
ik vlieg voor het algemeen voor onder de 300 euro van dusseldorf naar Bangkok! enkele reis.
inderdaad geeft het hebben van een enkele reis ticket een probleem. soms mag je niet boarden. koop daarnaast een supergoedkope vlucht het land uit...bijvoorbeeld via airasia dat aantoont dat je het land gaat verlaten en dan is het probleem opgelost.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moet dat ticket het land uit echt? Op het LP forum staat dan weer wel dan weer niet. Je komt er toch gewoon als rijke Westerling je geld opmaken dus waarom zouden ze je niet binnen laten? En als ik er van uit ga dat een ticket het land uit nodig is maar ik blijf ca. een jaar in Azië, moet ik dan uit elk land waar ik kom een verschillend ticket dat land uit hebben? Of is hier een makkelijkere oplossing voor. Open retour bijv.?
ze laten je het land niet in omdat je misschien wilt blijven.
Iets waar wij in nederland ook niet dol op zijn.
Je kunt dan wel denken dat ze daar erg dankbaar zijn dat je je geld komt opmaken maar veel mensen die langer blijven creeren ook veel problemen.
Zoals bijvoorbeeld geen geld meer hebben, woonruimte en baantje innemen die de locale bevolking ook goed kan gebruiken etc.
maar om op je vraag terug te komen.
Het is de verantwoordelijkheid van de Luchtvaartmaatschappij waarmee je vertrekt om te kijken of je aan de eisen van het land voldoet. Anders moeten zij namelijk je kosten dragen voor je verplichte vlucht terug naar huis als je het land niet inkomt
Mijn ervaring is dat ze de afgelopen 2 a 3 jaar super streng zijn geworden.
dus...JA... je hebt een doorreis ticket nodig om uberhaubt op te mogen stijgen vanaf Europa.
wanneer je eenmaal in Azie bent hangt het van het land af en hoe je je verplaatst. Wil je bijv naar Indonesie dan zal je waarschijnlijk vliegen en heb je absoluut weer een ticket nodig dat bewijst dat je het land uitgaat. ook voor een 60 dagen visum dat je van te voren haalt heb je die nodig.
Landsgrenzen bij Vietnam, Cambodia, Laos en Maleisie zijn geen probleem. hier kan je zonder doorreis ticket meestal gewoon in.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika