
Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde diagno
Re: Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde di
Da's heel flauw he.....Als men bv zegt dat je waarschijnlijk diaree hebt of malaria, en het blijkt malaria te zijn dan klopt de diagnose ook
. Ik heb dan persoonlijk toch liever diarree (niet zo erg als je genoeg TP bij je hebt).

Re: Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde di
Erik, bij buikgriep en typhus heb je beide last van gatro-enterocytus! Als de woorden 'salmonella' of 'typhus' niet genoemd worden, dan zit DAAR de fout...El Niño schreef:Da's heel flauw he.....Als men bv zegt dat je waarschijnlijk diaree hebt of malaria, en het blijkt malaria te zijn dan klopt de diagnose ook. Ik heb dan persoonlijk toch liever diarree (niet zo erg als je genoeg TP bij je hebt).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde di
Ja, eh, steenpuisten en diarree zijn ook ongemakken op dezelfde plek
.

Re: Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde di
Beste allen,
bedankt voor de reacties in deze van jullie; even een aantal verduidelijkingen richting enige reacties..
laat het sowieso duidelijk zijn dat op het medisch dossier (dat ook weer op ONS initiatief werd aangevraagd) van de plaatstelijk arts in het ziekenhuis in Puno duidelijk stond bij opname op 5-10 ´Salomonella Typhi´ !!!! uiteindelijk werd dit door deze arts ook op 6-10 bevestigd na uitslagen van bloed, urine en ontlasting !!!
De enige info waarmee SOS de diagnose mee heeft vastgesteld was een verpleegkundige in het ziekenhuis in Puno (waarvan de naam en functie nergens staat aangegeven en wat dus ook nog eens niet kan kijkende naar hun eigen alg. voorwaarden) die aangaf dat er Gastro-Eneteritis was opgelopen.......als je dan scherp bent als hulporganisatie zou ik zeggen dat je z.s.m. moet weten waar deze gastro-enteritis door wordt veroorzaakt......door welke bacterie, virus of parasiet........van zeer mild (buikgriep) dus tot levensbedreigend (buiktyfus)...
natuurlijk zijn wij als ouders zeer ongerust geweest maar meer omdat wij onze dochter en haar vriend iedere dag meerdere keren spraken en wij gewoon wisten dat zij veel zieker waren dan alleen een 'buikgriep'
waarom zijn wij er zelf (via hulp van ambassade) wel kunnen achterkomen en SOS niet dat het om buiktyfus ging ????? en waarom als dat dan eindelijk bij SOS ook bekend wordt niet het hulpplan bijstellen ???
wij moeten ook aangeven inderdaad SOS verantwoordelijk te stellen en niet zozeer Ohra (waar wel de verzekering wordt afgesloten en ook betaald), hoewel wij ook hen hebben aangegeven, tijdens hun ziekenhuisopname, dat de hulp niet werd gegeven zoals gewenst zou zijn bij een levensbedreigende buiktyfus......
bij het afsluiten van een reisverzekering bij b.v. De ANWB komt men in aanraking met een andere hulpdienst via Unigarant te weten Mondial Assistance en daar hebben wijzelf veel positievere ervaringen mee tijdens één van onze eigen vakanties.....
bedankt voor de reacties in deze van jullie; even een aantal verduidelijkingen richting enige reacties..
laat het sowieso duidelijk zijn dat op het medisch dossier (dat ook weer op ONS initiatief werd aangevraagd) van de plaatstelijk arts in het ziekenhuis in Puno duidelijk stond bij opname op 5-10 ´Salomonella Typhi´ !!!! uiteindelijk werd dit door deze arts ook op 6-10 bevestigd na uitslagen van bloed, urine en ontlasting !!!
De enige info waarmee SOS de diagnose mee heeft vastgesteld was een verpleegkundige in het ziekenhuis in Puno (waarvan de naam en functie nergens staat aangegeven en wat dus ook nog eens niet kan kijkende naar hun eigen alg. voorwaarden) die aangaf dat er Gastro-Eneteritis was opgelopen.......als je dan scherp bent als hulporganisatie zou ik zeggen dat je z.s.m. moet weten waar deze gastro-enteritis door wordt veroorzaakt......door welke bacterie, virus of parasiet........van zeer mild (buikgriep) dus tot levensbedreigend (buiktyfus)...
natuurlijk zijn wij als ouders zeer ongerust geweest maar meer omdat wij onze dochter en haar vriend iedere dag meerdere keren spraken en wij gewoon wisten dat zij veel zieker waren dan alleen een 'buikgriep'
waarom zijn wij er zelf (via hulp van ambassade) wel kunnen achterkomen en SOS niet dat het om buiktyfus ging ????? en waarom als dat dan eindelijk bij SOS ook bekend wordt niet het hulpplan bijstellen ???
wij moeten ook aangeven inderdaad SOS verantwoordelijk te stellen en niet zozeer Ohra (waar wel de verzekering wordt afgesloten en ook betaald), hoewel wij ook hen hebben aangegeven, tijdens hun ziekenhuisopname, dat de hulp niet werd gegeven zoals gewenst zou zijn bij een levensbedreigende buiktyfus......
bij het afsluiten van een reisverzekering bij b.v. De ANWB komt men in aanraking met een andere hulpdienst via Unigarant te weten Mondial Assistance en daar hebben wijzelf veel positievere ervaringen mee tijdens één van onze eigen vakanties.....
Qreply
Ik heb dezelfde slechte ervaringen met SOS alarmcentrale. Tijdens een vakantie is mijn vader doodziek geworden en verblijft hij momenteel in een Thais ziekenhuis. Om mijn ouders te ondersteunen ben ik direct overgevlogen. SOS heeft tot op heden helemaal niets gedaan, behalve het aanmaken van een dossier en het telkens overdragen van het dossier van de ene naar de andere medewerker.
Het zogenaamde 'luisterend oor' voor hulp en advies is niet meer dan een telefoniste die van niets weet en niets onderneemt. SOS heeft het nagelaten om contact met het ziekenhuis ter plaatse op te nemen. Ten einde raad regelen we alles zelf en hopen we er het beste van.
Ongelooflijk dat dit soort organisaties anno 2011 nog bestaansrecht heeft. Het wordt tijd dit soort organisaties te reorganiseren of anders op te heffen. Je betaalt ervoor zonder enige vorm van dienstverlening terug te krijgen.
Het zogenaamde 'luisterend oor' voor hulp en advies is niet meer dan een telefoniste die van niets weet en niets onderneemt. SOS heeft het nagelaten om contact met het ziekenhuis ter plaatse op te nemen. Ten einde raad regelen we alles zelf en hopen we er het beste van.
Ongelooflijk dat dit soort organisaties anno 2011 nog bestaansrecht heeft. Het wordt tijd dit soort organisaties te reorganiseren of anders op te heffen. Je betaalt ervoor zonder enige vorm van dienstverlening terug te krijgen.
Re: Qreply
Ik denk dat heel veel mensen WEL geholpen zijn met de service van SOS-internationaal.Martin F schreef:IkOngelooflijk dat dit soort organisaties anno 2011 nog bestaansrecht heeft. Het wordt tijd dit soort organisaties te reorganiseren of anders op te heffen. Je betaalt ervoor zonder enige vorm van dienstverlening terug te krijgen.
Ik heb ze zelf gelukkig nooit nodig gehad, en als ik enigszins bij positieven ben regel ik liever alles zelf dan dingen vanuit Nederland aan te laten sturen. Maar de wereld wordt kleiner, en er zijn steeds meer mensen die verre reizen maken maar niks weten over het land, de cultuur en de gewoontes. Bleven die vroeger lekker veilig in Frankrijk, nu zijn er organisaties nodig om hen aan het handje te nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Ohra/SOS International 'helpt' met volledig verkeerde di
Ronduit belachelijk hoe ze de zaak behandeld hebben. Tuurlijk is t vervelend als close ones ziek zijn en zo ver in het buitenland zit met minder goede ziekenhuizen enzo, maar denk niet dat ze beter afwaren met repatriering naar NL. Gewoon een antibiotica kuurtje volgens mij en rust houden, ze waren gelukkig niet zo ernstig verwakt aangezien ze nog meerdere keren per dag konden bellen.
Enfin, mijn ouders hebben 2x narigheid meegemaakt en de ANWB alarmcentrale heeft dat keurig opgelost (continue op de hoogte gesteld worden - repatriering naar NL etc). Naar mijn idee doet de ANWB alarmservice dit wel goed, en ja de organisatie moet op dat soort momenten gewoon goed zijn. Zo'n SOS centrale moet gewoon z'n werk doen en niet als een halfbakken drol te werk gaan, 2nd opinions aanvragen etc indien nodig - wellicht meer voor het comfort van zieke en thuisfront want door die miscommunicatie wordt je juist meer ongerust.
Enfin, mijn ouders hebben 2x narigheid meegemaakt en de ANWB alarmcentrale heeft dat keurig opgelost (continue op de hoogte gesteld worden - repatriering naar NL etc). Naar mijn idee doet de ANWB alarmservice dit wel goed, en ja de organisatie moet op dat soort momenten gewoon goed zijn. Zo'n SOS centrale moet gewoon z'n werk doen en niet als een halfbakken drol te werk gaan, 2nd opinions aanvragen etc indien nodig - wellicht meer voor het comfort van zieke en thuisfront want door die miscommunicatie wordt je juist meer ongerust.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast