tim107 schreef:Beste reizigers,
Eind augustus wil ik met een vriend naar Tibet (trein vanaf Chengdu). Nu hoor ik overal steeds verschillende verhalen/geruchten over visums, toegang, grens open of dicht etc. Hoe kom ik erachter of ik naar Tibet kan. Ik weet dat je het nooit weet met die Chinezen, maar is er niet ergens een site die actueel is?
En mocht de grens open zijn, hoe moeilijk/makkelijk is het dan om Tibet in te komen? Vervalt je huidige China visum dan ook?
Thx!
Groetjes, Tim
Wat wij nu zeggen, is morgen niet meer actueel
In Chengdu zijn heel veel bureautjes die je kunnen helpen om Tibet in te komen. ZIj kennen de situatie van dag tot dag, en zij kunnen je ook helpen met een permit. En aan vervoer. Zoals je wellicht weet kun je namelijk niet individueel door Tibet reizen zonder een officiele gids en chauffeur, je moet met een groep.
Je visum voor China vervalt niet, Tibet is namelijk hetzelfde land (volgens de Chinezen). Je krijgt dus een permit, zeg maar een groepsvisum, maar dat is een los blaadje in je paspoort. (Een blaadje per groep.) Verlies dat blaadje niet, want bij elk hotel en ook bij controleposten langs de weg moet je het laten zien.