Vanalles over India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Veuvje
Vakantieganger

Vanalles over India

Bericht door Veuvje »

Hallo allemaal,

Ik moet zeggen dat ik erg geniet van al jullie mooie verhalen en tips over alle reizen!

Ik dacht dat het nu maar eens tijd werd om wat vragen bij jullie neer te leggen, jullie als deskundige *O* . Over 2 jaar wordt ik dertig :X en daar wordt ik niet blij van, maar dacht ik moet er een leuke uitdaging of iets aan hangen en heb dus nu besloten dat ik dat jaar voor 5 weken wil gaan rondtrekken door Noord-India.
Nou de eerste vraag ik ga altijd alleen op vakantie, dat vind ik echt heerlijk en dan geniet ik dubbelop ook omdat ik alles zelf kan plannen. Kan dat wel als vrouw alleen daar reizen, ik denk niet dat het een probleem is maar ik vraag het liever maar. Ik ben verder een beetje aan het lezen over Noord - India in de Trotter (leest iets makkelijker) maar vaak koop ik ook nog de lonely planet omdat dat toch de reisbijbel is. Maar nu zou ik graag van jullie wat tips willen hebben van dingen die jullie in die regio erg aanraden. Dan kan ik namelijk straks meer gaan kijken naar me route en dan heb ik wat punten waar ik naar kan kijken met plannen. Ik weet ook dat het nog een 2 jaartjes duurt maar ik vind de voorpret altijd leuk en iik denk zeker in zo een land als dat kun je maar beter voorbereid aankomen! Hebben jullie verder nog tips wat zou je wel en niet meenemen in je rugzak, hoe zit het met internet bijvoorbeeld, ik probeer altijd een blog bij te houden tijdens mijn reis voor het thuisfront en dat zou ik daar natuurlijk ook heel graag willen doen. Wat beteft visum daar zijn jullie heel duidelijk in en dat is me wel duidelijk en wat betreft de beste periode dat komt mij ook heel mooi uit ik wil toch met me verjaardag daar zijn dus ik ga de laatste week oktober en dan de maand november en ik ben eind november jarig...dus kunnen ze bij thuiskomst een welkom back party en me 30 jarig jubileum vieren :P

Ik hoop dat jullie een hoop tips hebben!! Laat ze maar komen, spui ze maar :)
Alvast bedankt ervoor!
Erik
Site Admin

Re: Vanalles over India

Bericht door Erik »

Wanneer je als vrouw alleen reist ben je volgens mij wel veilig. Wij zijn ook een aantal vrouwen tegen gekomen die alleen reisde en geen problemen hebben ondervonden. Je zult ongetwijfeld een keer in je billen geknepen worden maar als je gezond verstand gebruikt kom je een eind. Anders kun je ook altijd proberen om met meerdere mensen te reizen. Wanneer je als vrouw met een man in India bent heb je er ook minder last van.

Dit is de route door India die wij hebben afgelegd in 3 weken tijd. Dat geeft je misschien een beetje een idee wat je kunt zien en hoe lang je ergens kunt blijven.

Internet kun je in veel hostels en hotels gratis krijgen dus dat is goed geregeld. Soms is het signaal wel zwak of werkt het slecht maar als het werkt dan is het goed.
Veuvje
Vakantieganger

Bericht door Veuvje »

Hoi Erik,

Dank je wel voor je informatie en ik zal thuis jouw link eens goed bekijken! Leuk is dat andere verhalen van mensen lezen dan weet je een beetje wat je kan verwachten en dan nog kan het helemaal anders gaan als dat je gedacht had :) Dat maakt reizen zo mooi vind je niet!

Als je nog meer tips hebt laat het me weten!!
^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Veel plezier!, als je gewoon oplet kan je er prima zelf reizen. Internet is er ook wel genoeg te vinden. Er zijn genoeg leuke plekken, je hebt nog tijd genoeg dus ik zou als ik jou was wat leuke boeken lenen bij de bieb en kijken naar wat afleveringen van reisprogramma's zoals globe trotter enzo voor wat je leuk lijkt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Ik zie niet in waarom je niet alleen als vrouw in India zou kunnen reizen. Houd er natuurlijk wel rekening mee dat je sneller de aandacht trekt als alleenstaande vrouw en je menigmaal naar je gekeken gaat worden, gevraagd wordt op de foto te gaan etc, maar dat gebeurde zelfs toen mijn vriend er bij was. Noord-India is erg groot dus weet niet precies op welk gebied je doelt. Heb zelf Delhi-Jaipur-Agra-Orccha-Khajuraho-Varanasi gedaan in 2,5 week voor door te reizen naar Nepal. Dit is een bekende route die veel wordt afgelegd, je kunt ook ten westen van Delhi naar Udaipur en Jaisalmer gaan. Varanasi vond ik persoonlijk helemaal geweldig! Ondanks de enorme drukte, sloppenwijken, smerigheid, vond ik de stad een enorme aantrekkingskracht hebben dankzij de Ganga, de ghats en de hele spirituele sfeer die er hangt. Zeker doen als je van cultuur houdt! Heb je meer interesse in wandelen en de bergen, dan moet je meer richting het uiterste noorden van India. Komend september ben ik van plan om samen met mijn vriend naar Ladakh te gaan, ook erg veel zin in! Is anders dan regio Rajastan, maar trekt mij behoorlijk vanwege de cultuur, bergen, natuur en tempels. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten! Veel plezier met alle voorbereidingen!
Veuvje
Vakantieganger

Bericht door Veuvje »

@Tikva ik ben inderdaad druk bezig met dingen aan het lezen maar ik had nog niet gedacht aan Globe Trotter dank je wel voor je tip ga ik zeker doen!

@extraordinary kijk dat scheelt weer ook dat ik nu weet dat het gewoon kan, ik had er ook niets over gelezen dat het wel of niet kon dus dacht nou ik vraag het gewoon!
Ik zal je route zeker eens gaan bekijken en Varanasi lijkt me inderdaad ook helemaal fantastisch, zeker cultuur wil ik gaan zien, spiritueel lijkt me ook helemaal mooi, het voelt natuurlijk al als een overgang omdat ik daar dan ook 30 wordt dus spiritueel zal het zeker worden :) Verder ja tempels, ik ben dan ook wel een echte toerist en maak graag overal foto`s van. Maar ben ook gek op de niet toeristische plekjes waar je bent aangewezen op de lokale bevolking. Gelukkig is daar genoeg van allebei te vinden!

Ik loop met een kruk dus echt berg beklimmen of flinke wandelingen maken dat gaat niet echt. Hoewel ik echt gek ben op bergen maak ik er graag foto`s van en kan er uren naar kijken maar beklimmen gaat het niet echt worden :P

Zouden jullie mij ongeveer eens kunnen vertellen wat ik ongeveer kwijt zou zijn voor een rondreis van 5 weken?
Dan heb ik een beetje een idee waar ik rekening mee moet houden. En hoe zit het met slapen heben jullie daar nog tips over?

Trouwens bedankt voor jullie normale antwoorden dat is niet overal hetzelfde dan merk je echt dat dit een forum is waar mensen niet komen om mekaar af te zeiken!! ^O^

Alvast bedankt weer!!
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Geen probleem, in India zijn er voldoende mooie plekken waar je je tijd kunt doorbrengen. De bovenste regio's inclusief Ladakh waren een voorstel omdat ik me daar op dit moment in aan t verdiepen ben. O-) Maar Rajastan heeft natuurlijk meer te bieden dan alleen de plekken die ik eerder aangaf. Lees inderdaad op je gemak enkele boeken, sites of sites door over Rajastan. Daar zul je vast een lijstje van kunnen samenstellen.
Hoeveel je ongeveer kwijt zult zijn voor een rondreis van 5 weken vind ik moeilijk aan te geven aangezien ik niet weet hoe je wilt rondreizen en hoeveel luxe je wilt hebben voor je accommodatie en de plekken waar je eet. Laat ik zeggen dat ik in 2,5 week met twee personen ongeveer 500 euro kwijt was. Dan hebben we in hostels/hotels geslapen waar je een eigen badkamer hebt over het algemeen warm water, altijd onder de 10 euro. We aten in het hostel of restaurantjes afwisselend aanbevolen in de lonely planet of willekeurig in een lokaal restaurant. Eten kost je gemiddeld per maaltijd tussen de 1 en 4 euro. Voor vervoer hebben we afwisselend voor de trein gekozen, zowel met zitplaatsen als een nachttrein, als voor een lokale bus. Bezienswaardigheden zoals de Taj Mahal worden voor toeristen zwaar belast, maar in vergelijking met europese bezienswaardigheden valt het reuze mee, overige bezienswaardigheden vallen allemaal heel erg mee. Laat ik zeggen als je open staat voor (bijna) alles, niet te moeilijk ingesteld bent en veel eisen hebt, je prima zult rondkomen voor 1000 euro in 5 weken. Voor mijzelf zou dit ruim gerekend zijn, maar zoals ik eerder zei ik weet niet hoe en wat je belangrijk vindt. Veel plezier! *O* India is incredible!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

20 euro per dag is in India voor de meeste backpackers echt prima te doen. Met wat geld achter de hand voor een bijzondere activiteit of mooie souveniers is 1000 euro zoals aangeraden wordt helemaal niet slecht.

Dat je met een kruk loopt betekend dit ook dat je moeite hebt om lang in een houding te zitten? Dat kan in de bussen wel eens lastig zijn, trein is al beter maar het is ook mogelijk om voor lange ritten een taxi te huren. Zelf niet gedaan maar mijn broertje die met 3 vrienden was heeft dat 2 weken lang gedaan, als je kunt delen dan is het niet veel duurder dan het openbaar vervoer. Je kunt altijd te plekke kijken of je andere mensen kunt vinden hiervoor, in ieder geval wel iets om in je budget rekening mee te houden.

Accommodatie vond ik in India heel wisselend soms moest je echt wel lang zoeken om iets goedkoop fatsoenlijks te vinden (zoals in jasailmer) de andere keer was er meer dan genoeg goedkope schone accommodatie te vinden. LP is wel een goede indicatie maar het beste is toch gewoon zelf kijken en tips van medereizigers.
verder oordopjes mee en een lakenzak.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Veuvje
Vakantieganger

Bericht door Veuvje »

@ Extraorinary bedankt voor je geld overzichtje dat helpt me een heel stuk! Ik ga normaal inderdaad ook altijd hostels af maar omdat ik begrepen heb dat je daar de hostel vaak niet eens een douche met warm water hebben, dacht ik dat ik inderdaad alles in hotels moest doen. En dat is zeker als je alleen bent veel minder leuk omdat je daar natuurlijk ook een hoop mensen omdat altijd in de hostels. Verder ben ik niet een luxe dier maar een douche met warm water is altijd wel een pre denk ik... :@
Ik ben zeker iemand die veel wilt zien en nooit kan stil zitten dus ik ben inderdaad altijd bezig :)

@ Tikva dank je wel en ja soms kan dat inderdaad een probleem zijn helemaal natuurlijk in de bussen daar! Maar het is zeker een goeie om daar iets meer geld voor te reserveren om een taxi te kunnen nemen als het nodig is.
Oordopjes en een oogmasker neem ik altijd mee altijd handig als je een keertje wat langer wilt blijven liggen :P

Wat betreft vervoer moet je daar veel van tevoren reserveren is dat alleen de trein trouwens of werkt dat zo ook met de bussen?
Ik ga van de zomer eerst nog naar Ierland en dan zal ik me daarna lekker helemaal op India storten en dan zal ik jullie op de hoogte houden hoe het gaat lopen me route en misschien hebben jullie dan nog wel wat go see tips!! *O*

Alvast bedankt weer, jullie hebben weer wat dingen duidelijk gemaakt voor me! ^O^
Plaats reactie