Van vliegveld Bangkok naar Ayuthaya + vooruit boeken van nac

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Annegien

Van vliegveld Bangkok naar Ayuthaya + vooruit boeken van nac

Bericht door Annegien »

Hoi!

Ik vlieg op 4 maart naar Bangkok. Ik kom daar rond 13.00 uur aan op Suvarnabhumi. Nu heb ik bedacht dat ik liever meteen doorreis naar Ayuthaya. Het lijkt me een iets rustigere plek om te acclimatiseren dan Bangkok. En het lijkt me handiger om op de terugreis de laatste paar dagen in Bangkok te zijn.

Heb ik het goed begrepen dat ik dan het beste met de Airport Expres bus (AE-4) naar Hualamphong treinstation kan reizen om daar de trein naar Ayuthaya te pakken?

Ik ben vervolgens van plan om op maandagavond vanuit Ayuthaya met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan. Ik heb nog geen kaartje gereserveerd voor deze trein. Is het aan te raden om dit al vanuit Nederland te boeken en zo ja hoe? Of kan ik gewoon op zaterdag bij aankomst op Hualamphong treinstation mijn kaartje voor maandagnacht (Ayuthaya - Chiang Mai) kopen?

Ik ga alleen reizen en zal dus veel in guesthouses overnachten. Is het nodig om een slaapzak mee te nemen? (bestemmingen: Ayuthaya, Chiang Mai (incl. fietstocht of trekking, Sukhothai, Khao Yai/Pak Chong, Bangkok)

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vragen.

Alvast bedankt,
Annegien
jan farang
Reiziger

Re: Van vliegveld Bangkok naar Ayuthaya + vooruit boeken van

Bericht door jan farang »

Je kan idd of naar het trein station of naar het noordelijk busstation gaan Moh Chit BTS Station. ( zo ff uit de kop) die kun je makkelijk bereiken met de skytrain. Moh Chit BTS Station (busstation ligt ernaast, reistijd is dan ongeveer 2,5 uur, en elk half uur gaat er wel eentje.
kaartje zelf even kopen op het station voor chang Mai is geen enkel probleem
Yanti

Qreply

Bericht door Yanti »

Ik ben van plan in juni naar Chang Mai te gaan en van daaruit naar Luang Prabang. Is dat mogelijk, hoe?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Eerst naar Huay Xai en dan met de boot of bus in 2 dagen naar Luang Prabang, er is hier in andere topics genoeg info over te vinden.

Probeer deze eens:
meer-opties-chiang-mai-luang-praban-t7224.html
van-chang-mai-naar-viang-vieng-t8949.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

Of je pakt de fast boot, tegen de stroom in doet hij er dan 8 uur over. In jouw geval ga je met de stroom mee, dus dat zal een uurtje sneller zijn.
Ik heb het wel gedaan, maar is een zware zit, en ook gevaarlijk, zeker in de droge tijd. Er knalt er wel eens eentje op een rots en dan is het afgelopen :)
Plaats reactie