Meer opties Chiang Mai - Luang Praban

Interactive
» 06 jul 2010 10:35
Hallo,

De meeste mensen gaan per slow boot of de snelle versie naar Luang Praban maar is er ook een andere mogelijkheid dan dit. Ik heb namelijk de neiging om op een luchtbed in een zwembad al zeeziek te worden :? Ik weet dat vliegen ook een mogelijkheid is maar die prijzen vallen mij vies tegen, goedkoopste kom ik rond 250 euro uit voor een enkele reis.
Iemand tips ?

Gr Olav
Jenny
Reisexpert
» 06 jul 2010 10:45
Hoeveel tijd heb je? Ikzelf ben eerst naar Luang Nam Tha in het noorden van Laos gereisd, en toen verder langs verschillende dorpen. Uiteindelijk heb ik een bootje over de Nam Ou rivier genomen, maar een vriend die daar geen zin in had is gewoon met de bus gereisd.

Zie http://www.ikreis.net/main.php?cid=314
bolletjeom
Reisexpert
» 06 jul 2010 10:59
ik word ook al zeeziek op een luchtbed in een zwembad maar niet op de boot in die rivier!!!!!
Serieus! je gaat met de stroom mee dus die boot wiebelt eigenlijk helemaal niet. Ik heb het dan over de slowboat. De speedboat is in mijn ogen onverantwoord en moet je sowieso overslaan.

Ik zit liever op de boot over de mekong (3 keer gedaan) dan dat ik 5 minuten in onze stadsbus zit! Ik zou zeggen. neem desnoods een reistabletje (kruidvat = goedkoop en word ik niet suf van) en geniet van deze prachtige route
Interactive
» 06 jul 2010 11:30
Ik heb gelukkig ruim de tijd, zo'n drie maanden, dus dat is niet het probleem. Inderdaad onze stadsbussen ben ik ook niet dol op.
Speedboat is me al diverse keren afgeraden dus dat zal het niet worden, ik denk dat ik maar eens ga oefenen in bootje varen. Jenny heb je wat meer info over die bustoer ?
Jenny
Reisexpert
» 06 jul 2010 11:33
Het is geen bustour! Je stapt gewoon in de lokale bus, en die brengt je van stad naar stad. Soms moet je eeen keer overstappen, maar er zijn voldoende mensen om de weg aan te vragen.

Zie bovengenoemende link voor route en verdere details.
bolletjeom
Reisexpert
» 06 jul 2010 11:35
persoonlijk....als ik naar mijn evenwichtsorgaan en maag luister stap ik 100x liever in die boot dan dat ik die route door de bergen in een bus doe!!!
Maar het kan natuurlijk zijn dat jij niet zo veel last hebt in bussen maar wel op water.
Ik zit het liefste in een trein, dan in een bootje die met de stroom mee drijft, een bus op een rechte weg, een bootje op een rustige zee, een bus op een slingerweg, een bootje op onrustige zee.
Jenny
Reisexpert
» 06 jul 2010 11:46
ieder evenwichtorgaan wordt ooit zeeziek/wagenziek, wordt gezegd. het gaat om de richting en de frequentie van bewegingen, soms heeft een rustige beweging meer effect dan een schokkende beweging - dat verschilt van persoon tot persoon. ook komt er een stukje psychologie bij kijken: als je DENKT dat je ziek wordt op een boot, dan WORD je het ook.... 0_0
bolletjeom
Reisexpert
» 06 jul 2010 13:40
klopt!! en het is nog heel lastig om dat patroon te doorbreken :?
Ik heb jaren lang gereisd op een lege maag onder het motto "wat er niet in zit kan er ook niet uit". Vervolgens honderd mensen genegeerd die beweerde dat je juist moest eten omdat een lege maag je extra gevoelig maakt.
Bij persoon 101 maar eens geluisterd en ik zou willen dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan! Altijd iets in je maag hebben, bij voorkeur iets neutraals en zorgen dat je geen honger krijgt. Het is zelfs bevoorderlijk om op kaakjes of crackertjes te blijven kauwen wanneer je op een boot zit.
zaratoestra
Reisexpert
» 06 jul 2010 15:01
Mijn vader gaat vaak uit vissen op zee en een goede boterham met gebakken eieren en spek is de beste preventie tegen zeeziekte.
Ik zorg dat ik altijd goed gegeten heb en ook dat ik steeds iets mee heb om te knabbelen. blijf ik rustig van en word zo (niet) meer ziek.
Interactive
» 06 jul 2010 17:51
Helaas denk ik niet dat ik zeeziek wordt, ik wordt het echt. En na verloop van jaren alle grootmoeders middellen al eens uigeprobeerd. Ik vind het voor mezelf nog niet eens zo vervelend maar zadel ook mijn medereizigers er mee op en dat was mijn reden om rond te kijken naar andere mogelijkheden. Maar vooruit ik heb de hele zomer nog om te oefenen de reis vind pas plaats in jan/feb/mrt 2011

Ik weet wel zeker dat ik pas voor de eieren met spek dat krijg ik er normaal gesproken al niet in :N
Jenny
Reisexpert
» 06 jul 2010 18:08
Je kunt juist beter geen vette dingen eten, ik kan ook niet tegen eieren met spek wanneer ik op een schommelende boot zit. Zelfs melk kan al fataal zijn! Een boterham, een kopje soep en een appel daarentegen...

Ik lig nu op de boot naar Engeland, en m'n pillen ben ik vergeten in de auto die op het dek staat. Naja, hier vlak bij Nederland is de zee nog erg rustig :)
Janneke
Reisexpert
» 10 jul 2010 23:36
je kunt ook via udonthani (vast verkeerd gespeld) vliegen. Of met de bus naar Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang en terug. Maar dat wordt wel een lange busrit... werken die gele reispilletjes die je bij de drogist kunt halen ook niet? Gemberpillen werken ook goed voor evenwichtsproblemen. Moet wel gezegd dat die slowboat zo slow gaat dat je nauwelijks merkt dat op een boot zit, het duur niet voor niks 2 lange dagen...

Gerelateerde onderwerpen

In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast