mini Enquete: welke landen in 2011??

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: mini Enquete: welke landen in 2011??

Bericht door bolletjeom »

gister een presentatie over myanmar gezien. veel tempels maar ook wel erg boeiend
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:gister een presentatie over myanmar gezien. veel tempels maar ook wel erg boeiend
Hangt ervan af waar je precies heen gaat.... Bovendien zijn de tempels in Myanmar zo anders dan die in bv Thailand en Cambodja.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ehm, je lijkt mijn omschrijving negatief uit te leggen.
met veel tempels bedoelde ik niet dat er iets mis is met tempels. Maar dat er naast tempels niet veel anders te zien lijkt te zijn. Uiteraard wel veel sfeer......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik las je uitleg inderdaad verkeerd :P

maar hoe dan ook, in Myanmar is meer dan tempels alleen. rondom Inle Lake kan je prachtige trekkings maken, zowel om het meer zelf als meerdaagse tochten naar Kalaw. ook is het leuk om met een bootje over het meer te varen.

de oude hoofdsteden rondom Mandalay hebben ook meer bezienswaardigheden dan tempels alleen, al vind ik de tempels vaak mooier dan de mansions.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

2011 is/wordt een mooi jaar volgens mij :) Mijn reisje naar Indonesie komt nu echt dichterbij :)

Eind mei vertrek ik voor bijna 4 maanden naar Indonesië *O* 2 maanden Yogya, 2 maanden Flores, Sumba, Lombok (of Bali) en weer terug naar Yogya.
Tussendoor een ruime week in Kuala Lumpur, na het lezen van het stuk over KL hier op de site heb ik daar ook veel zin in EN ik 'haal m'n vriendje daar op' om vervolgens een aantal weken samen te reizen, dus daar kijk ik ook erg naar uit. Nu al, en ik ben nog niet eens weg ;)

Is het heel erg dat ik (naast dat ik heeeel veel zin heb ik Indonesie) het stiekem ook jammer vind dat ik niet hier ben in de zomer :@ , heb ook ineens allemaal plannen voor lekkere vakanties in Europa; bv met de motor 3 weken naar Italie bv... of door Noorwegen... nouja dat schuiven we dan maar door naar 2012 denk ik ;)
Selalu mencari...
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Reeds geweest:
- dec 2010/ jan 2011: Kuala Lumpur en Sabah - Borneo Maleisie

Reeds geboekt:
- maart: volgende week klein weekje Ierland en St. Patricksday vieren
- juli/ augustus: 3,5 week Vietnam

Op de planning:
- juni: lang weekendje Gothenburg
- juli: lang weekendje St. Gallen om naar St. Gallen Open Air Festival te gaan (uitgenodigd door een vriendin)
- najaar: wellicht lang weekend Praag
- Kerst en oud en nieuw: duikvakantie, shortlist:
  • - Bonaire
    - Bali
    - Filipijnen
Het wordt dus weer een leuk jaar t.a.v. vakanties!! :)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik heb ook al mijn tickets geboekt! @LadyHeather, ik vind reizen in de zomer ook altijd wel jammer. Dat vind ik namelijk de leukste tijd in NL! Winter is niet zo aan mij besteed.. (Is het nog gelukt met de tickets trouwens?)

Ik ga naar Vietnam, Cambodja, Laos, Myanmar en Indonesië (java). Niets te klagen dus! Heb er echt zo'n verschrikkelijke zin in dat ik me soms helemaal niet meer kan concentreren! Moet me ook echt inhouden met inlezen, het moet wel een beetje een verrassing blijven wat er allemaal te zien en te doen is.

Voor nu nog even hard aan de studie en na mijn reis het hopelijk weer soepel oppakken. Dat duurt gelukkig nog een tijdje!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ingritaaa schreef:Ik heb ook al mijn tickets geboekt! @LadyHeather, ik vind reizen in de zomer ook altijd wel jammer. Dat vind ik namelijk de leukste tijd in NL! Winter is niet zo aan mij besteed.. (Is het nog gelukt met de tickets trouwens?)

Ik ga naar Vietnam, Cambodja, Laos, Myanmar en Indonesië (java). Niets te klagen dus! Heb er echt zo'n verschrikkelijke zin in dat ik me soms helemaal niet meer kan concentreren! Moet me ook echt inhouden met inlezen, het moet wel een beetje een verrassing blijven wat er allemaal te zien en te doen is.

Voor nu nog even hard aan de studie en na mijn reis het hopelijk weer soepel oppakken. Dat duurt gelukkig nog een tijdje!
Ja het is wel gelukt met de tickets. Ik heb gewoon nieuwe tickets bij Emirates waar ik blij mee ben en mn vriend gaat gewoon 3 dagen alleen slapen in vliegtuigen ;) haha verre van ideaal maar niets aan te doen. Hij komt iig nog steeds langs :)

Ik ben ook nog druk bezig met mn afstudeerstage en begin de stress nu wel een beetje te voelen. Wil eigenlijk veel liever lezen over Indonesie, dingen plannen etc maar moet ook heel hard aan mn studie om alles af te maken voor ik weg ga...
Selalu mencari...
catweazel
Vakantieganger

Bericht door catweazel »

Mijn planning voorkomend jaar is in ieder geval eind jullie naar Polen voor een week, mischien twee.
Een festival in Bolkow, een paar dagen Wroclaw en daarna of mischien daar voor een paar vrienden bezoeken in PL

En ik blijf goede hoop houden dat ik tegen het einden van het jaar naar Australië kan afreizen!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb de volgende landen dit jaar bezocht (in Nederland/ Belgie ben ik nog niet geweest dit jaar):

1) Laos
2) Cambodja
3) Thailand
4) Maleisie
5) Indonesie

Volgende week vlieg ik naar Nieuw-Zeeland. De landen die ik misschien nog ga bezoeken (vage plannen hoor):

1) Nieuw-Zeeland (bijna zeker)
2) Vanuatu
3) Iran
4) Azerbaijan
5) Armenie
6) Georgie
7) Oekraine
8) Moldavie
9) Roemenie
10) Servie
11) Bosnie
12) Kroatie
13) Slovenie
14) Oostenrijk
15) Zwitserland
16) Liechtenstein
17) Duitsland (bijna zeker)
18) Nederland (bijna zeker)
19) Belgie (bijna zeker)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

@ laosfan allemaal dit jaar nog??
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Heb dit jaar al Hong Kong & Macau bezocht. China telt niet mee; daar woon ik :p

Verder staan dit jaar Maleisië, Thailand & Nederland op de planning. Als alles goed gaat dan ga ik in augustus/september weer terug naar China. *O*
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ron schreef:@ laosfan allemaal dit jaar nog??
Ja, misschien wel. Ligt eraan of ik na Nieuw-Zeeland nog zin/ tijd/ geld heb om via Zuidoost Azie naar Iran te vliegen en dan over land verder wil/ kan gaan.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

LaosFan schreef:
Ja, misschien wel. Ligt eraan of ik na Nieuw-Zeeland nog zin/ tijd/ geld heb om via Zuidoost Azie naar Iran te vliegen en dan over land verder wil/ kan gaan.
gaaf plan, hoop dat je het voor elkaar krijgt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

LaosFan schreef:
Jij moet wel een goede baan hebben gehad voordat je ging reizen :P Als je dit allemaal ff kan betalen hehe.
Plaats reactie